قدرت خرید خودرو

مقایسه قدرت خرید خودرو در ایران با دیگر کشورهای جهان

مقایسه قدرت خرید خودرو در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان نشان می‌دهد ایران از تمام کشورهای منطقه در سطح پایین‌تری قرار دارد.

پیش از این که بخواهیم قدرت خرید خودرو در ایران را با دیگر کشورهای جهان مقایسه کنیم باید با ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای جهان آشنا شویم. از این رو طبق قیمت‌هایی که در وبسایت‌های the things، noticiasautomotivas و Autocar India و Deloitte منتشر شده است، می‌توان 4 خودرو ارزان‌قیمت در بازارهای جهانی را شناخت. اولین خودرو ارزان قیمت در جهان، رنو کوئید (Renault Kwid) است که با قیمت 6 هزار و 625 دلار به فروش می‌رسد. پس از آن خودروهای لیفان 530 با قیمت 7 هزار و 690 دلار، سوزوکی سلریو با قیمت 7 هزار و 835 دلار و خودرو هیوندای HB20 با قیمت 7 هزار و 865 دلار به ترتیب جایگاه‌های دوم تا چهارم ارزان قیمت‌ترین خودروها در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

قدرت خرید خودرو در ایران نسبت به سایر کشورها

قدرت خرید خودرو

این گزارش به کمک اطلاعات قیمتی 4 خودرو ارزان قیمت در بازارهای جهانی و اطلاعات متوسط درآمد سالانه خانوارها به دست آمده است که طبق آن در سال 2020 خانوارهای لوکزامبورگی با متوسط درآمد سالانه 52 هزار و 493 دلار در میان 131 کشور در جایگاه نخست قرار دارند. پس از آنها نروژی‌ها با درآمد 51 هزار و 489 دلار در رتبه دوم و سوئدی‌ها نیز با درآمد 50 هزار و 514 دلار رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

قدرت خرید خودرو

در این لیست در سال گذشته برای خانوارهای ایرانی متوسط درآمد سالانه 54 میلیون و 100 هزار تومانی در نظر گرفته شده است و با توجه به رشد 21 درصدی دستمزد پایه در سال جاری، متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری ایرانی در سال 99 حدود 65 میلیون و 461 هزار تومان اعلام شده است که با توجه به نرخ دلار 22 هزار و 746 تومانی در روز چهارشنبه 19 شهریور 99، ارزش دلاری درآمد سالانه هر خانوار ایرانی 2 هزار و 878 دلار برآورد شده است. از این رو با درآمد 2878 دلاری، خانوارهای ایرانی در میان 131 کشور جهان در رتبه 104 قرار خواهند گرفت که از تمامی کشورهای منطقه پایین‌تر بوده و در ردیف کشورهای آفریقایی قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. رتبه ۱۰۴😐
    وطنم پاره تنم 😐

  2. مگه ایرانم اصن قدرت خرید داره 😂

  3. یک موضوعی رو هم باید در نظر گرفت که شما توجه نکردید

    قیمت ماشین هایی که نوشته شده، در ایران دو برابر هست و تعرفه گمرک رو فراموش کردید

    باید خیلی گریست خیلی کمه خیلی بیشتر

    با سپاس

  4. دلار الان 26 هستش

    خاک بر سر خودمون که از ماست که بر ماست

    با سپاس