فروش فوق العاده خودرو

یک شرط جدید به طرح فروش فوق العاده خودرو اضافه شد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از اضافه شدن یک شرط جدید به طرح فروش فوق العاده خودرو خبر داد و گفت تا پایان سال 150 هزار خودرو به بازار عرضه خواهیم کرد.

جعفر سرقینی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد طی ماه‌های گذشته با توجه به زیاد بودن میزان تعهدات خودروسازان قانونی وضع شد تا 80 درصد از تولیدات خودروسازان به انجام تعهدات و 20 درصد مابقی به طرح‌های فروش اختصاص پیدا کند، اما در حال حاضر تعهدات خودروسازان نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و به همین دلیل از این پس 60 درصد از تولیدات به اجرای تعهدات و 40 درصد دیگر به طرح فروش فوق العاده اختصاص پیدا می‌کند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه بیان کرد از این رو بر اساس تصمیم‌گیری‌های جدید از ابتدای مهر تا پایان سال به صورت ماهانه 25 هزار خودرو در طرح فروش فوق العاده به بازار عرضه خواهد شد. وی افزود همانند گذشته طرح‌های پیش فروش بیش از سه ماه و مشارکت در تولید خودرو همچنان ادامه خواهد داشت. طبق گفته سرقینی فروش 25 هزار خودرو به صورت ماهانه باعث تامین نیاز بازار خواهد شد و این خودروها با موعد تحویل 1 ماه تا 3 ماه به برندگان تحویل داده می‌شود.

شرط جدید در طرح فروش فوق العاده خودرو

جعفر سرقینی در ادامه تاکید کرد از این پس آن دسته از مشتریانی که در طرح فروش فوق العاده ماهانه 25 هزار خودرو ثبت نام می‌کنند، می‌بایست 10 درصد از مبلغ خودرو را در هنگام ثبت نام در حسابی واسط واریز نمایند؛ چراکه اگر مبلغی از ثبت نام کنندگان دریافت نشود، تعداد ثبت نام‌ها بسیار زیاد خواهد بود. وی افزود در طرح‌های قبلی که برگزار شد برندگان قرعه کشی فقط 72 ساعت فرصت داشتند تا وجه طرح فروش را تکمیل و به حساب شرکت واریز کنند، اما در حال حاضر این مهلت به 120 ساعت افزایش پیدا کرد تا برندگان آسان‌تر از قبل مراحل تکمیل وجه را انجام دهند.