هارمونی او اس

هارمونی او اس تجربه‌ی متفاوتی از اندروید را ارائه می‌کند

مدیر شرکت هواوی معتقد است هارمونی او اس – HarmonyOS تجربه‌ی متفاوتی از اندروید را ارائه خواهد کرد و به هیچ عنوان شبیه به آن نیست.

هواوی از دومین نسخه سیستم عامل اختصاصی خود به نام هارمونی او اس که در چین با نام هانگ منگ او اس آن را می‌شناسند، رونمایی کرده است. این درحالیست که به همراه آن شاهد رونمایی از رابط کاربری مبتنی بر اندروید EMUI 11 نیز بودیم. در همین راستا، وانگ چنگلو، رئیس تجارت بخش نرم افزاری هواوی در مصاحبه‌ای با اصحاب رسانه اینچنین عنوان کرده است که HarmonyOS عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و کاملاً متفاوت از سیستم اندروید است.

این مدیر مسئول در توصیف سیستم عامل هواوی می‌گوید:

شما می‌توانید به جای ترمینال‌های فردی، به ترمینا‌ل‌های سیستم عامل هانگ منگ او اس به عنوان ماژول‌ها نگاه کنید. به طور مثال چرا سیستم عامل ویندوز می‌تواند به یک پرینتر وصل شود و مستقیماً چاپ کند؟ دلیلش این است که چاپگرهای فعلی بر اساس فریم ورک ویندوز طراحی شده‌اند. این مورد در خصوص هانگ منگ او اس 2. نیز صدق می‌کند که می‌تواند با دستگاه‌ها هر زمانی که نیاز به فراخوانی آن‌ها بود، به عنوان یک ماژول رفتار کند. دو راه برای فراخوانی وجود دارد. یکی از آن‌ها انتخاب توسط کاربران است، مانند زمانی که کاربر دوربین را برای ثبت یک عکس فرا می‌خواند. راه دیگر این است که آن‌ها می‌توانند بر اساس پیشنهادهای سیستم مورد استفاده قرار گیرند.

با تحریم اندروید، فضا برای خودنمایی هارمونی او اس بیشتر می‌شود

دلیل اینکه چرا هارمونی او اس چنین ویژگی دارد، توجه هواوی به آینده است. این روزها رشد فروش دستگاه‌های موبایل روند نزولی به خود گرفته و برنامه‌هایی که از برنامه‌های ترمینال متولد شده‌اند که به خوبی 10 سال قبل نیستند؛ بنابراین زمان کشف ناحیه‌های جدیدی فرا رسیده است. توزیع سیستم عامل هانگ منگ او اس می‌تواند یک جریان ثابت از دستگاه‌ها را به همرا هداشته باشد و در آینده اجازه دهد از هر ترمینال به عنوان یک وسیله جانبی برای یک ترمینال دیگر استفاده کرد. وقتی به سیستم عامل هانگ منگ به جای ترمینال تکیه شود، این به تحول جدیدی تبدیل خواهد شد.

مدیر شرکت هواوی معتقد است که هانگ منگ او اس کاملاً از سیستم عامل اندروید جدا است و تحریم اندروید منفعت زیادی را برای آن‌ها به همراه داشته است. اگرچه هنوز هواوی با گوگل قرارداد دارد، اما پس از کم رنگ شدن جوهر قرارداد توسط هر دو سمت، فضا برای خودنمایی HarmonyOS بیشتر می‌شود.

هواوی می‌خواهد صدها میلیون دستگاه مجهز به سیستم عامل HongmengOS در بازار داشته باشد. آیا می‌توان این سیستم عامل را به عنوان جایگزینی برای اندروید تصور کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه