ال جی وینگ

ال جی وینگ – LG Wing رونمایی شد؛ گوشی عجیب ال جی با دو نمایشگر چرخان چه مشخصاتی دارد؟

ال جی وینگ – LG Wing ، گوشی موبایل عجیب و غریب جدید کره ای ها با دو نمایشگر چرخان رونمایی شد. در ادامه با مشخصات فنی و ویژگی های این محصول بی نطیر آشنا خواهیم شد.

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام گوشی منحصر به فرد ال جی وینگ – LG Wing معرفی شد. این گوشی به دو نمایشگر مجهز شده و  مکانیزم نمایشگر چرخشی دارد. وینگ اولین محصولی است که تحت پروژه اکسپلورر معرفی می‌شود. هدف این رسته از شرکت ال جی، کشف شیوه های کاربردی برای گسترش صنعت تلفن هوشمند است.

اصلی‌ترین چیزی که ال جی وینگ را از سایر تلفن‌های هوشمند بازار متمایز می‌کند، طراحی منحصر به فرد آن است. از آنجایی که این گوشی به دو نمایشگر مجهز شده، دو حالت مختلف Basic و Swivel برای کار با این دستگاه موجود است. در حالت Swivel، قسمت جلویی گوشی 90 درجه در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد و صفحه صحنه اصلی به حالت افقی تغییر می‌دهد تا نمایشگر دوم 3.9 اینچی، به نمایش درآید.ال جی وینگ

این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا در حالت چرخان و تماشای فیلم روی صفحه اصلی، از نمایشگر ثانویه برای سایر کارها استفاده کند. این ویژگی در سناریو های مختلفی مانند زمانی که پشت فرمان هستید، مفید خواهد بود. چرا که می‌توانید همزمان با دنبال کردن نقشه روی نمایشگر اصلی، از صفحه ثانویه برای تماس گرفتن استفاده کنید.

ال جی وینگ ابعادی برابر 10.9 در 74.5 در 169.5 میلی‌متر دارد که با توجه به مکانیزیم نمایشگر چرخشی، مناسب به نظر می‌رسد. وزن این گوشی نیز 260 گرم است که سنگین خواهد بود اما با وجود داشتن دو نمایشگر، منطقی است.

گوشی LG Wing نمایشگر اصلی 6.8 اینچی FullVision از نوع P-OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2460 در 1080) دارد. نسبت تصویر این نمایشگر 20.5:9 است و تراکم پیکسلی 395ppi دارد. نمایشگر دوم ابعاد کوچکتر 3.9 اینچی داشته و از نوع G-OLED است. نسبت تصویر نمایشگر ثانویه 1.15:1 است و رزولوشن 1080 در 1240 پیکسل دارد. تراکم پیکسلی نمایشگر کوچکتر نیز 419 پیکسل در اینچ اعلام شده است.

ال جی وینگ ، اولین گوشی هوشمند با قابلیت Gimbal Motion

ال جی وینگ

از آنجایی که ال جی وینگ به دو نمایشگر مجهز شده، این شرکت راهی برای استفاده از نمایشگر ثانویه در هنگام عکسبرداری پیدا کرده است. ظاهرا در هنگام عکسبرداری به پایه‌ای تبدیل می‌شود و کنترل و نگه‌داری گوشی با یک دست را فراهم می‌کند.

ویژگی Gimbal Motion در کاهش لرزش و افت کیفیت تاثیر فراوانی خواهد داشت. علاوه بر این، در هنگام استفاده از اپلیکیشن دوربین، نمایشگر ثانویه امکان تنظیمات دوربین را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گوشی ال جی وینگ به دوربین سه گانه مجهز شده که سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، سنسور  اولترا واید 13 مگاپیکسلی و سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید Big Pixel دارد. این دوربین از قابلیتی تحت عنوان Dual Recording بهره می‌برد که به کاربر امکان می‌دهد به صورت همزمان از طریق دوربین سلفی و پشتی ویدیو ضبط کند. فایل این ویدیوها به صورت مستقل با نسبت‌های 1:1 و 16:9 ذخیره می‌شوند.

LG Wing علی‌رغم طراحی منحصر به‌فرد، یک گوشی میان‌رده استال جی وینگ

 

طراحی چرخان خاص این گوشی تنها نقطه قوت این گوشی نیست؛ این اسمارت فون از چیپست اسنپدارگون 765 جی با پشتیبانی از 5G برخوردار است. LG Wing در گزینه‌های ذخیره‌سازی 128 گیگابایت و 256 گیگابایت با حافظه رم 8 گیگابایتی ارائه می‌شود. امکان ارتقا فضای ذخیره سازی داخلی با استفاده از کارت میکرو اس‌دی تا حداکثر 2 ترابایت وجود دارد.

اسمارت فون جدید شرکت ال جی از باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است که شاید با توجه به داشتن دو نماشگر مجزا، گزینه‌ی خوبی نباشد. البته ال جی وینگ به فناوری شارژ سریع  4.0 کوالکام مجهز شده و زمان شارژ شدن آن طولی نخواهد کشید. از دیگر نکات قابل توجه LG Wing می‌توان به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و گواهی مقاومت در برابر آب IP54 اشاره کرد.

این گوشی با توجه به طراحی نوآورانه‌‌اش می‌تواند گزینه‌ی جذابی برای توسعه دهندگان باشد و امکانات تازه‌ای را در گوشی‌های هوشمند ایجاد کند. انتظار می‌رود ال جی وینگ با قیمت حدود 900 دلار روانه بازار شود. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این محصول اعلام نشده است.