گوشی سونی Xperia 5 II

گوشی سونی Xperia 5 II در سایت تنا رویت شد

2 روز مانده به رونمایی، گوشی سونی Xperia 5 II با مشخصات فنی خود در سایت تنا رویت شد. سایت تنا همچنین تصاویر سونی اکسپریا 5 مارک 2 را نیز نشان می‌دهد.

چند روز قبل گوشی سونی Xperia 5 II تأییدیه FCC را کسب کرد که نشان می‌دهد به رونمایی از این گوشی نزدیک می‌شویم. حال این گوشی در دیتابیس سایت رگولاتوری چینی تنا رویت شده است. به نقل از تنا، این گوشی با شماره مدل‌های XQ-AS72 و XQ-AT72 در سایت تنا حضور پیدا کرده است. این دیوایس از فناوری 5G و دو اسلات سیم کارت برخوردار بوده و اجراکننده‌ی سیستم عامل اندروید است. این دو مدل از شبکه dual-mode 5G پشتیبانی می‌کنند. نمایشگر آن 6.5 اینچی است، ابعاد کلی 166 در 72 در 7.9 میلی‌متر را تشکیل می‌دهد و در زیر قاب آن یک باتری با ظرفیت 3،860 میلی‌آمپر ساعت قرار دارد.

تصاویر گوشی سونی Xperia 5 II

گوشی سونی Xperia 5 II

بر اساس گزارش‌های پیشین، گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 به چیپست اسنپدراگون 865 کوالکام تجهیز خواهد شد. 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی را نیز در دسترس کاربران قرار می‌دهد. نمایشگر آن نرخ رفرش 120 هرتزی را ارائه می‌کند و وزن آن 181 گرم است. در اینجا به یک مدل دیگر با شماره XQ-AT42 نیز اشاره شده است که شامل 12 گیگابایت رم است و می‌تواند بالارده‌ترین نسخه این دیوایس باشد.

گوشی جدید سونی از یک لنز Zeiss استفاده خواهد کرد. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی (f/1.7) با فاصله کانونی 24 میلی‌متری، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض 124 درجه‌ای و یک دوربین 12 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری اپتیکال، ماژول دوربین سه‌گانه پشتی این گوشی را تشکیل می‌دهند. تأییدیه‌های مختلف کسب شده توسط این گوشی خبر از حضور اسلات کارت میکرو اس دی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون، مانند گوشی‌های قدیمی‌تر سونی می‌دهد. دو دکمه‌ی اضافه‌تر نیز روی فریم سمت راست این گوشی قرار دارد. در حالی که یکی از آن‌ها دکمه‌ی شاتر دوربین است، ولی کاربرد دومین دکمه نامشخص است.

سونی این گوشی مدرن را پس فردا در رویداد کنفرانس ایفا خود رونمایی خواهد کرد. گفته می‌شود قیمت گوشی Sony Xperia 5 II در حدود 1000 دلار است.