اقدامات وزارت دفاع آمریکا ادعاهای باب لازار در مورد بشقاب پرنده‌ها را تایید می‌کند

اقدامات وزارت دفاع آمریکا ادعاهای باب لازار در مورد بشقاب پرنده‌ها را تایید می‌کند

باب لازار (Bob Lazar) سال‌ها پیش ادعا کرد که از طرف دولت آمریکا برای مهندسی معکوس بشقاب پرنده‌ها استخدام شده و با اینکه او دروغ‌گو خطاب شد، حال می‌بینیم که صحبت‌های لازار توهم نبوده‌اند.

باب لازار (Bob Lazar) شخصی بود که در دهه 80 میلادی ادعایی عجیب را مطرح کرد؛ لازار در آن زمان گفت که وزارت دفاع آمریکا او را برای مهندسی معکوس بشقاب پرنده سقوط کرده موجودات فضایی استخدام کرده است. از آن زمان تاکنون صحبت‌ها و جنجال‌های زیادی در این رابطه به پا شده‌اند و با اینکه لازار به عنوان شخصی دروغ‌گو و متوهم توسط بسیاری از رسانه‌ها و متخصصان مورد خطاب قرار می‌گرفت، خبرهایی از پنتاگون رسیده که می‌تواند سندی برای صحت ادعاهای این شخص باشد. در بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

باب لازار و تکنولوژی‌های فرازمینی

مدتی پیش خبری در مورد تشکیل کارگروه تحقیق در مورد اشیا پرنده ناشناس یا همان یوفوها (UFO) را منتشر کردیم؛ در این خبر گفته شده بود که وزارت دفاع آمریکا رسما اقداماتی علنی را برای بررسی پدیده‌های هوایی که ماهیت آن‌ها مشخص نیست، آغاز خواهد کرد. این در حالی بوده که مدتی پیش اعلام شد که این وزارت خانه از چندین سال قبل برنامه مخفیانه‌ای را با همین هدف هدایت می‌کرده و چند ده میلیون دلار هم بابت تامین هزینه‌های این برنامه صرف شده است.

به علاوه بحث کارگروه جدید، اریک دیویس (Eric Davis)، اختر فیزیکدانی که از سال 2007 به عنوان مشاور با پنتاگون همکاری می‌کرد، در ماه مارس گذشته جلسه‌ای را در مورد وسایل پرنده‌ای که روی زمین ساخته نشده‌اند، برای اعضای این وزارت خانه برگزار کرد. به صورت کلی به نظر می‌رسد که دولت آمریکا به چنین تجهیزات ناشناخته‌ای دسترسی دارد و حتی افرادی برای مهندسی معکوس این وسایل استخدام شده‌اند تا با پرده‌برداری از تکنولوژی‌های ناشناخته موجودات فضایی، امکان ساخت نمونه‌های مشابهی از وسایل مورد نظر را روی زمین فراهم کنند.

از چندین دهه پیش صحبت‌های زیادی در مورد سقوط بشقاب پرنده‌ها در خاک آمریکا مطرح شده بود و نظریه پردازان و طرفداران واقعی بودن ایده موجودات فضایی، مدت‌هاست که معتقدند ایالات متحده به تکنولوژی‌های فرازمینی دسترسی دارد. ادعایی که با صحبت‌های دیویس و اقدامات جدید مقامات پنتاگون بیشتر به واقعیت نزدیک شده است؛ اما موضوع اصلی مقاله امروز ما به شخصی با نام باب لازار مربوط می‌شود.

ادعاهای عجیب 

در واقع در دنیای موجودات فضایی و نظریه‌های مربوط به بشقاب پرنده‌ها هیچ نامی به اندازه نام باب لازار بر سر زبان‌ها نبوده و با اینکه ادعای اصلی و جنجالی مطرح شده توسط این شخص به سال 1989 برمی‌گردد، هنوز می‌بینیم که لازار خبرساز است.

لازار در سال 1959، در آمریکا به دنیا آمد و از همان دوران بچگی علاقه زیادی به علم و دانش و تکنولوژی داشت. این شخص ادعا کرده که در دهه بیست از زندگی‌اش، در آزمایشگاه ملی لس آلاموس آمریکا به عنوان فیزیکدان کار کرده و در آنجا به ساخت یک شتاب دهنده ذرات کمک کرده است. از همان‌جا لازار به عنوان عضوی از یک پایگاه سری دولت استخدام شد؛ پایگاهی با نام اس 4 (S4)، در نزدیکی منطقه 51 (Area 51) که به عنوان محلی مخفیانه برای نگهداری از تکنولوژی‌های فرازمینی توسط دولت آمریکا شناخته می‌شود.

اقدامات وزارت دفاع آمریکا ادعاهای باب لازار در مورد بشقاب پرنده‌ها را تایید می‌کند

باب لازار

تمامی جنجال‌های مرتبط با فعالیت‌های لازار هم از زمانی که به اعدای او، در پایگاه اس 4 استخدام شد، شروع شدند.

اما ادعای باب لازار دقیقا چه بود؟ لازار گفت که در اولین روزهای استخدامش در پایگاه اس 4 به او کتابچه‌ای در مورد اجرام و بشقاب پرنده‌های فرازمینی داده شد و هدف اصلی از به کار گیری او، کمک به توسعه فناوری پیشرفته‌ای برای پرواز وسایل نقلیه بود.

جزئیات بشقاب پرنده‌ها

عجیب‌ترین قسمت ادعاهای لازار به جزئیات تکنولوژیکی بشقاب پرنده‌های مورد نظر مربوط می‌شود. او گفت که عنصری ناشناخته به نام عنصر 115 در ساخت این تجهیزات به کار رفته و سیلندرهای ضد جاذبه‌ای در زیر بشقاب پرنده‌ها قرار دارند که با تولید میدان گرانش کوچک و مجزای خود، امکان معلق شدن وسیله و پرواز آن را فراهم می‌کنند.

لازار گفت که در قسمت بالایی بشقاب پرنده‌هایی که او دیده بود، نوعی راکتور وجود داشت که با سه ساطع کننده گرانشی، امواج ضد گرانش را تولید کرده و به قسمت پائینی وسیله می‌فرستاد تا تعلیق و حرکت آن به هر جهتی امکان‌پذیر شود؛ اما نکته جالب در مورد صحبت‌های این شخص و وجه تمایز او با سایر نظریه‌پردازان آدم فضایی‌ها این بوده که لازار به وضوح می‌گوید که به تمامی قسمت‌های بشقاب پرنده دسترسی نداشته و تنها به دلیل خواست مسئولان پایگاه اس 4 برای مهندسی معکوس سیستم موتور وسیله بوده که او اجازه دسترسی به راکتور مورد نظر را داشته است.

اقدامات وزارت دفاع آمریکا ادعاهای باب لازار در مورد بشقاب پرنده‌ها را تایید می‌کند

این در حالی بوده که تقریبا تمامی نظریه پردازان مرتبط با موجودات فضایی ادعاهای عجیب و اکثرا نامعقولی را عنوان می‌کنند که از همان ابتدا جامعه علمی و دانشمندان را از توجه به موضوع و جدی گرفتن آن‌ها بازمی‌دارند.

لازار گفته که یکی از اشتباهات فیلم‌های علمی تخیلی در نمایش بشقاب پرنده ها نحوه پرواز آن‌ها بوده و برخلاف باور عموم، وسیله‌های پرنده دیسک شکل مورد نظر با بالا نگه داشتن قسمت زیرین خود، به هر طرفی که بخواهند حرکت می‌کنند. در واقع وقتی قسمت زیرین کمی بالا گرفته شود، سیلندرهای گرانشی زیر بشقاب پرنده امکان حرکت به سمت دلخواه را فراهم می‌کنند.

اثبات تدریجی ادعاهای باب لازار

وقتی در نظر می‌گیریم که تمامی پیشرفت‌های تکنولوژی زمینی تاکنون به ما اجازه نداده که گرانش را دست‌کاری کنیم و از نیروی جاذبه بین اجرام به نفع خود استفاده کنیم، جزئیات علمی ادعاهای باب لازار چندان هم عجیب و غریب به نظر نمی‌رسند. در حالی که برخی ادعاهای نظریه پردازان در مورد فناوری‌های موجودات فضایی تا حد دیوانه‌واری عجیب و غریب هستند و دنیای خیال‌پردازان فیلم‌ها و داستان‌های علمی تخیلی هم چندان با انتظارات ما سازگاری ندارد، صحبت‌های لازار آن‌قدرها هم دور از ذهن نیستند.

به بیان دیگر اگر روزی بشر به تکنولوژی لازم برای استفاده از نیروی گرانش به منظور پرواز دست پیدا کند، سیستم مورد نظر به هیچ وجه به آنچه هم‌اکنون در اطراف خود می‌بینیم شبیه نخواهد بود و کسی چه می‌داند، شاید واقعا برای این کار نیاز به عنصری ناشناخته به اسم 115 و راکتوری عجیب و غریب داشته باشیم!

لازار برای اولین بار در سال 1989 گفت که عنصر 115 نقش اصلی در دست‌کاری جاذبه و تامین انرژی بشقاب پرنده را داشته است؛ اما جالب است بدانیم که در سال 2004 دانشمندان روسی موفق شدند عنصری مشابه 115 را در محیط آزمایشگاهی بسازند و در سال 2013 هم دانشمندان سوئدی همان عنصر محققان روسی را با خواص پیش‌بینی شده توسط لازار، مجددا به وجود آوردند. البته چنین مسئله‌ای به این معنا نیست که هم‌اکنون می‌توانیم از امواج ضد جاذبه برای پرواز استفاده کنیم، چرا که عنصر ساخته شده توسط دانشمندان به هیچ وجه پایدار نیست؛ اما وقتی چنین عنصری در محیط آزمایشگاهی ساخته می‌شود، بخش دیگری از ادعاهای عجیب لازار رنگ واقعیت می‌گیرد.

لازار ادعاهای جنجالی دیگری را هم مطرح کرده بود، اما عنصر 115 و جزئیات تکنولوژی پروازی بشقاب پرنده‌ها از همه پر سر و صداتر بودند.

ناهماهنگی‌های ادعای باب لازار

با در نظر گرفتن ادعاهای لازار در مورد کار در یک پایگاه سری دولتی روی سیستم موتور بشقاب پرنده‌های موجودات فضایی، ناهماهنگی‌هایی در این ادعاها وجود دارند که نمی‌توان به آن‌ها اشاره نکرد. در ابتدا باید گفت که هیچ سابقه‌ای از فعالیت و کار رسمی لازار در پایگاهی به نام اس 4 وجود ندارد؛ البته قبل از مطرح شدن ادعاهای این شخص در سال 1989، کسی اسم این پایگاه را نشنیده بود، اما هم‌اکنون می‌دانیم که چنین مکانی واقعا وجود داشته است.

حال اگر واقعا این پایگاه سری بوده باشد، می‌توان درک کرد که هیچ سابقه‌ای از استخدام باب لازار در داده‌های اس 4 یا شرکت‌های مرتبط با پایگاه مورد نظر وجود ندارد، اما وقتی به گذشته لازار نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که هیچ سابقه‌ای از فعالیت او در آزمایشگاه ملی لس آلاموس هم یافت نمی‌شود. در زمان انتشار ادعاهای این شخص در برخی روزنامه‌ها، از او به عنوان فیزیکدان یاد می‌شد ولی نکته جالب این بوده که این روزنامه‌ها بعدها اعلام کردند که اتفاق مورد نظر یک اشتباه چاپی بوده است.

لازار گفته بود که در دانشگاه‌های ام آی تی و کلتک آمریکا درس خوانده است، اما هیچ کدام از این دو دانشگاه معتبر و معروف هم هیچ سابقه‌ای از تحصیل لازار ندارند. البته گفته شده که برخی از دوستان این شخص او را در کلاس‌های دانشگاه کلتک وارد می‌کردند و اجازه می‌دادند که در این کلاس‌ها شرکت کند.

به این ترتیب می‌توان گفت که در زمان تحصیل و سال‌های قبل از استخدام شدن در پایگاه اس 4، هیچ سابقه‌ای از باب لازار وجود ندارد. با این حال نکته جالب اینجاست که در آن دوران پاک کردن کل سوابق یک شخص در دانشگاه‌ها و مکان‌های دیگر کار چندان سختی برای مقامات دولتی نبوده است.

ابهامات سرگذشت لازار

البته مشکلات مربوط به نگه‌داری اسناد و سوابق در چند دهه پیش باعث می‌شود تا یک شخص متقلب هم بتواند به راحتی در مورد درس خواندن در ام آی تی یا کار در آزمایشگاه ملی لس آلاموس دروغ بگوید و بعدها ادعا کند که دولت سوابق او را پاک کرده است. به همین دلیل نمی‌توان اطمینان داشت که کدام طرف ماجرا در مورد سوابق لازار راست می‌گویند.

شبکه معروف نتفلیکس (Netflix) هم در مورد زندگی باب لازار و ادعاهایش مستندی به نام “Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers” ساخته است؛ در این مستند ادعا شده که سازندگان برنامه با شخص استخدام کننده لازار در پایگاه اس 4 تماس گرفته‌اند، اما این شخص جلوی دوربین نیامده و کسی نمی‌تواند او را پیدا کند.

اقدامات وزارت دفاع آمریکا ادعاهای باب لازار در مورد بشقاب پرنده‌ها را تایید می‌کند

در واقع مشکل اصلی در مورد جنجال‌های مربوط به لازار این بوده که هیچ ویژگی ثابت و قابل استنادی در مورد گذشته او وجود ندارد؛ از یک طرف افرادی هستند که ادعا استخدام کردن یا بردن او به دانشگاه را دارند و حتی در روزنامه‌ها هم از لازار به عنوان فیزیکدان یاد شده است. با این حال از طرف دیگر هیچ مدرکی از تحصیل او در دانشگاه‌های مورد نظر وجود نداشته و حتی یک هم‌اتاقی سابق یا همکلاسی نیست که حضور او در دانشگاه‌های مورد نظر را تایید کند. در مورد کار در آزمایشگاه لس آلاموس هم هیچ مدرکی وجود ندارد.

با این وجود تا به حال چندین مقاله در گجت نیوز در مورد انتشار رسمی ویدیوهای پرواز یوفو توسط وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده‌ایم که با ادعاهای لازار مطابقت دارند. این ویدیوها چند سال پیش به صورت غیر رسمی منتشر شدند و به تازگی پنتاگون صحت آن‌ها را رسما تایید کرد.

انتخاب بین حقیقت یا دروغ

در کلیپ‌های مورد نظر می‌بینیم که یوفوها با توصیف‌های باب لازار در مورد حرکت بشقاب پرنده‌ها بدون هیچ محدودیتی از لحاظ جاذبه یا تامین پیشرانه لازم مطابقت داشته و حتی این اجسام ناشناخته با در حالتی که قسمت زیرین آن‌ها رو به بالا بوده، به سمت جلو حرکت می‌کنند؛ ویژگی منحصر به فرد و عجیبی که لازار مدت‌ها پیش در مورد آن صحبت کرده بود.

در واقع گذشته عجیب و غریب و مبهم لازار باعث شده تا احتمال متقلب بودن او بیشتر به حقیقت نزدیک باشد، اما هرچه که زمان بیشتری از مطرح شدن ادعاهای اولیه در سال 1989 می‌گذرد، شواهد بیشتری دال بر صحت صحبت‌های این شخص به دست علاقه‌مندان می‌رسند.

همان‌طور که اشاره کردیم، چندین سال پس از ادعاهای اولیه، عنصر مرموز و عجیب 115 در محیط آزمایشگاهی ساخته می‌شود و حتی با وجود پایدار نبودن این عنصر، نمی‌توان به اهمیت موضوع مورد نظر توجه نکرد. به علاوه لازار در دهه 80 گفته بود که پایگاه اس 4 برای تشخیص هویت کارکنانش از اسکنر مخصوصی برای آنالیز چگالی استخوانی اشخاص استفاده می‌کرد تا مطمئن شود که افراد اسکن شده هویت کسی را جعل نکرده‌اند. با این وجود در سال‌های اخیر خبر رسیده که چنین اسکنری با هدف افزایش امنیت مراحل تشخیص هویت اختراع شده است.

صحبت‌های باب لازار را باور کنیم یا خیر؟

باب لازار یکی از جنجالی‌ترین اشخاص عصر مدرن به شمار می‌رود؛ اگر شما ادعاهای عجیب کسی را بشنوید که در مورد کار در پایگاه‌های سری روی فناوری‌های آدم فضایی‌ها صحبت می‌کند، ولی گذشته مبهمی دارد، آیا این حرف‌ها را باور می‌کنید یا آن شخص را دیوانه خطاب خواهید کرد؟

اقدامات وزارت دفاع آمریکا ادعاهای باب لازار در مورد بشقاب پرنده‌ها را تایید می‌کند

به خصوص اگر ادعاهای عجیب و غریب او به تدریج و با گذشت زمان و پیشرفت علم یکی‌یکی به حقیقت بپیوندند!

از یک طرف هیچ مدرک و سند قطعی وجود ندارد که ادعاهای او را به صورت 100 درصدی تایید کند، اما با گذر زمان بیشتر و بیشتر به سمت فناوری‌هایی می‌رویم که توسط لازار پیش‌بینی شده بودند و مقامات رسمی دولت آمریکا هم رفته‌رفته شواهدی را تایید می‌کنند که ما را بیشتر به سمت باور وجود فرازمینی‌ها سوق می‌دهند.

شما در این رابطه چه نظری دارید؟ آیا باب لازار یک دیوانه متوهم بوده که ادعاهای عجیبی مطرح می‌کند یا دولت ایالات متحده واقعا گذشته او را دست‌کاری کرده و قصد دارد که او را به عنوان متقلبی که به دنبال جلب‌توجه است، جا بزند؟

اگر واقعا لازار خطری برای دولت آمریکا و رازداری‌های مرتبط با فعالیت‌های سری به حساب می‌آید، چرا تا به امروز هیچ اقدامی برای ساکت کردن او انجام نشده و همان کسانی که فعالیت‌های سری را هدایت می‌کنند، این شخص را از میدان خارج نکرده‌اند؟

در قسمت پایین مطلب نظر و پیشنهاد یا انتقاد خود را در مورد هر آنچه که خواندید با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خلی جالب بود

    اگر هم دروغ باشه طرف درس خونده هستش یا مطالعه بالایی داشته تونسته اینارو بگه

    چون اینا چیزایی نیست که حتی امروز کسی ادعاش رو بکنه به اون زمان همچین توصیفی از تکنولوژی عجیب هستش

    به نظرم یا دیده یا از کسی شنیده بعیده همش دروغ باشه یا از علم زیادش تونسته همچین دروغ خوبی رو بگه

  2. مطلب جالبي بود. به نظر من حرف هاي لازار واقعيت داره

  3. نه آدم فضایی وجود داره و نه هم یوفویی همه اش شایعه ای مانند دموکراسی و تامین صلح جهانی است. خودشان بیش از 1600 کلاهک هسته ایی دارند و تنها خودشان شلیک کننده موشک های هسته هستند ولی جلوی صنعت و استفاده دزست یورانیم را میگرند به بهانه صلح جهانی! مانند پدرانی می مانند که پسران خود را وادار به نماز خواندن میکنند ولی خود نمی خواهند. شک نکنید با قبولاندن این افکار خود برنامه های مخفی خطرناک برای همه دارند.

  4. سلام
    این قسمت با دقت بخوانید

    او گفت که عنصری ناشناخته به نام عنصر ۱۱۵ در ساخت این تجهیزات به کار رفته و سیلندرهای ضد جاذبه‌ای در زیر بشقاب پرنده‌ها قرار دارند که با تولید میدان گرانش کوچک و مجزای خود، امکان معلق شدن وسیله و پرواز آن را فراهم می‌کنند

    که با کشفیات جدید 1.000.000% صحیح می باشد
    دقیق تر
    عنصر ۱۱۵ در ساخت این تجهیزات به کار رفته و سیلندرهای ضد جاذبه‌ای

    عنصر شماره 115 كه نام ” اونانپنتيوم ” براي آن در نظر گرفته شده به مدت يک دهم ثانيه در شرايط آزمايشگاهی پايدار باقی ماند و بعد به عنصر شماره 113 با نام ” اونانتريوم ” تبديل شد كه اين عنصر نيز بيش از يک ثانيه پايدار باقی نماند

    دوباره دقیق تر

    که با تولید میدان گرانش کوچک و مجزای خود، امکان معلق شدن وسیله و پرواز آن را فراهم می‌کنند