سیاره زهره

روسیه سیاره زهره را متعلق به خود می‌داند

همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر وجود نشانه‌هایی از حیات در جو سیاره زهره، رئیس سازمان فضایی روسیه از آغاز پروژه اکتشافات در این سیاره با نام «زهره یک سیاره روسی است» خبر داد.

اخیرا یک گروه بین‌المللی از ستاره‌شناسان اعلام کردند در جو سیاره زهره یک نشانه شیمیایی (ماده فسفین) را شناسایی کردند که مربوط به وجود حیات در این سیاره است. یک روز پس از انتشار این خبر، دولت روسیه از قصد خود برای اکتشافات مستقل در این سیاره خبر داد.

کشف نشانه های حیات در سیاره زهره

سیاره زهره

البته نشانه‌هایی که محققان در جو زهره پیدا کردند، آنچنان قوی نیست که بتواند تاییدی برای وجود حیات در این سیاره باشد، اما این پژوهشگران بین‌المللی اعلام کردند هیچ منبع شناخته شده دیگری را پیدا نکردند که بتواند در فضا ماده شیمیایی فسفین (Phosphine) را تولید کند. گفتنی است ماده فسفین در سیاره زمین توسط ارگانیسم‌هایی به تولید می‌رسد که برای زنده ماندن نیازمند اکسیژن نیستند و می‌توان آنها را در آزمایشگاه تولید کرد. ستاره‌شناسان در سال‌های گذشته اظهار کردند ماده فسفین قادر است یک نشانه شیمایی باشد که با فرآیندهای بیولوژیکی سیارات فراخورشیدی مرتبط است.

جزئیات پروژه «زهره یک سیاره روسی است»

دیمیتری زوگوزین (Dmitry Rogozin) رئیس سازمان فضایی روسیه (روسکاسموس) در این خصوص عنوان کرد ما برای کاوش زهره یک پروژه ملی با عنوان «زهره یک سیاره روسی است» را شروع خواهیم کرد. همچنین سازمان فضایی روسیه با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد نخستین ماموریت‌ها برای اکتشاف در سیاره ونوس توسط اتحاد جماهیر شوروی به انجام رسیده است. در این بیانیه آمده است در حوزه تحقیقات مربوط به سیاره ونوس، آنقدر اتحاد جماهیر شوروی با رقبا فاصله داشت که آمریکا زهره را سیاره شوروی می‌دانست.

گفتنی است روسیه علاوه بر پروژه مستقل جدید خود همچنان با پروژه‌ای تحت نام Venera-D با سازمان فضایی آمریکا (ناسا) همکاری خواهد کرد. سازمان فضایی روسیه اعلام کرد در این پروژه قصد دارد خاک و اتمسفر زهره را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. غلط زيادى كردن اين روس هاى كمونیست جاسوس لعنت به ولاديمير پوتين زشت شون مرده شورشو ببرن.

  2. پ چرا هرکی هرکیه 😂😂ماه واس ماس

  3. سر چه حساببع😂😂

  4. 😐پس مریخم مال ماس😐😂