هواوی نوا 7 اس ای لایف

مشخصات Huawei nova 7 SE Life فاش شد؛ احتمال عرضه بدون چیپ کایرین

نسخه تازه‌ای از گوشی هواوی نوا 7 اس ای با پسوند لایف یا Vitality Edition در راه است. در نگاه اول، مشخصات Huawei nova 7 SE Life به مدل قبلی شباهت دارد؛ اما ظاهرا باید منتظر تغییر عمده‌ای باشیم.

وب‌سایت تنا (رگولاتوری چین)، پردازنده مدل Life را هشت هسته‌ای و 2.4 گیگاهرتزی توصیف کرده است؛ این مشخصات با چیپ کایرین 820 تناسب دارد که در Huawei nova 7 SE هم استفاده شده بود. با وجود این، برخی منابع از تراشه مدیاتک Dimensity 800U نام می‌برند. آن هم یک چیپ 7 نانومتری با فناوری تولید TSMC و معماری مشابه (دو هسته A76 و شش هسته A55) است؛ ولی پردازنده گرافیکی ضعیف‌تری دارد.

وجود چیپست مدیاتک در گوشی جدید هواوی، دور از ذهن نیست؛ زیرا به تازگی کمپانی TSMC از قطع همکاری خود با هواوی خبر داد. پیش از آن نیز هواوی روی سفارش تولید یک چیپ پرچمدار برای سری میت 40 تمرکز کرده بود. بنابراین حالا برای گوشی های میان‌رده‌ی خود باید به دنبال جایگزین باشد.

اما ظاهرا سایر مشخصات هواوی نوا 7 اس ای لایف دست نخورده باقی مانده‌اند. این شامل رم 8 گیگ، حافظه داخلی 128 گیگ، ال‌سی‌دی 6.5 اینچ +1080p و باتری 3900 میلی‌آمپر ساعتی با فست شارژ 40 وات می‌شود.

ماژول چهارگانه نیز همان دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی را دارد که با یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل و دو دوربین 2 مگاپیکسل همراه است. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را هم نباید از قلم بیندازیم. البته رنگ دستگاه، متفاوت به نظر می‌رسد.

هواوی نوا 7 اس ای

مدل فعلی هواوی نوا 7 اس ای

هنوز تاریخ معرفی مدل Life یا Vitality Edition مشخص نیست؛ ولی با توجه به صدور تاییدیه TENAA، نباید خیلی دور باشد.