کراس اوورهای سوئست

نگاهی به کراس اوورهای سوئست ، خودروهای جدید بازار ایران

کراس اوورهای سوئست DX3، DX5 و DX7 به زودی وارد بازار ایران خواهند شد. از این رو قصد داریم شما را با این خودروهای چینی آشنا کنیم.

در سال 1995 میلادی با همکاری دو خودروساز چینی و شرکت ژاپنی میتسوبیشی شرکتی به نام سوئست یا سوئیست تاسیس شد. در ایران بسیاری از افراد این برند چینی را با ون‌های دلیکا می‌شناسند که این وسیله نقلیه همچنان در ناوگان تاکسی‌رانی کشور وجود دارد. بیشتر محصولات این خودروساز چینی در حوزه خودروهای کار و تجاری روانه بازار ایران شده و اکنون نیز شاهد حضور سدان و کراس اوورهای خانوادگی این برند چینی در بازار ایران هستیم که اخیرا تصاویری نیز از مراحل تست سدان A5 و کراس اوور چینی DX7 در خیابان‌های ایران منتشر شده است.

در گذشته گروه بهمن به مونتاژ محصولات این برند چینی مشغول بود، اما اکنون مشخص نیست سدان و کراس اوورهای سوئست توسط چه شرکتی مونتاژ خواهند شد. در سبد محصولات سوئست برای بازارهای مختلف چند مدل کراس اوور نظیر DX3 ، DX5 و DX7 دیده می‌شوند که قصد داریم شما را با این محصولات آشنا کنیم.

آشنایی با کراس اوورهای سوئست

سوئست DX3

کراس اوورهای سوئست

سوئست DX3 به عنوان دومین کراس اوور این خودروساز چینی به شمار می‌رود که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن سال 2016 به معرض نمایش درآمد و از همان سال تولید و روانه بازار شد. تیم طراحی پینین فارینا در طراحی این خودرو شرکت داشتند و به همین دلیل طراحی بدنه سوئست DX3 نسبت به سایر محصولات چینی در سطح بالاتری قرار دارد.

این خودرو در بازارهایی که عرضه می‌شود از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربو بهره می‌برد که موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی دارای قدرتی برابر با 120 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن متر است. موتور 1.5 لیتری توربو نیز قدرتی معادل 150 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. قدرت این موتورها به کمک گیربکس دستی 5 سرعت یا CVT به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد که احتمال می‌رود این خودرو با گیربکس CVT به بازار ایران عرضه شود.

کابین این خودرو دارای طراحی ساده با رنگ زمینه مشکی است. این خودرو از یک صفحه نمایش لمسی برای سیستم اطلاعات سرگرمی بهره می‌برد و خروجی‌های تهویه نیز به شکل دایره‌ای و با حاشیه نقره‌ای رنگ دیده می‌شوند. مدل کامل این خودرو از امکاناتی چون سنسور باران، کیسه هوای سرنشینان جلو، بلوتوث، سیستم مسیریابی، چراغ‌های روز، کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمز EBD، سیستم کنترل فشار باد تایرها، دوربین عقب، رادار پارک، کروزکنترل، استارت بدون کلید و تهویه خودکار برخوردار است.

طول کراس اوور سوئیست DX3 حدود 4354 میلی‌متر، عرض آن 1840 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1654 میلی‌متر است که چنین ابعادی آن را در ردیف کراس اوورهای کامپکت یا جمع و جور قرار می‌دهد. فاصله محوری این خودرو نیز 2610 میلی‌متر اعلام شده است. این خودرو با قیمتی بین 9 تا 15 هزار دلار در بازارهای مختلف به فروش می‌رسد و احتمال می‌رود با توجه به نرخ ارز قیمت آن نیز در بازار ایران حدود 234 تا 390 میلیون تومان باشد. از رقبای این خودرو در بازار ایران نیز می‌توان به  جک اس 3، چانگان سی اس 35 و ام وی ام ایکس 22 اشاره کرد.

معرفی سوئست DX5

کراس اوورهای سوئست

سوئست DX5 در سال 2019 برای بازار چین معرفی شد. این خودرو از لحاظ سبک طراحی همانند مدل قبلی خود بوده و همچنان در رده کراس اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد. این خودرو از چراغ‌های خشن یا چشم عقابی بهره می‌برد که باعث اسپرت‌تر شدن ظاهر این کراس اوور شده است. همچنین این خودرو از رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی نیز سود می‌برد. گفتنی است تمام کراس اوورهای سوئست توسط شرکت پینین فارینا طراحی شده‌اند.

دی ایکس 5 در بازارهای مختلف با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربو عرضه می‌شود. موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی می‌تواند قدرتی برابر با 120 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن‌متر را تولید کند و موتور 1.5 لیتری توربو قادر به تولید قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر است. گیربکس 5 سرعت دستی یا CVT قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند. مشتریان برای این خودرو می‌توانند گیربکس اتوماتیک با موتور توربو را نیز سفارش دهند که این مدل می‌تواند در بازار ایران مورد استقبال قرار بگیرد.

طراحی این خودرو به ویژه کابین آن به دلیل این که در سال 2019 طراحی شد نسبت به سایر کراس اوورهای سوئست به‌روزتر است. در کابین با وجود سادگی شاهد صفحه نمایش 10 اینچی جدید و جلوآمپر دیجیتال هستیم. از امکانات مدل کامل این خودرو می‌توان به کروز کنترل هوشمند، سیستم تشخیص صدا، سنسور باران، کیسه هوای سرنشینان جلو، بلوتوث، سیستم مسیریابی، چراغ‌های روز، کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمز EBD، سیستم کنترل فشار باد تایرها، دوربین عقب، رادار پارک، کروزکنترل، استارت بدون کلید و تهویه خودکار اشاره کرد.

طول سوئیست DX5 حدود 4406 میلی‌متر، عرض آن 1840 میلی‌متر، ارتفاع آن 1654 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز 2615 میلی‌متر اعلام شده است که با چنین ابعادی در ردیف کراس اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد. این خودرو در بازارهای مختلف بسته به نوع موتور و امکانات دارای قیمتی حدود 10 تا 15 هزار دلار است که می‌توان برای آن در ایران قیمت 390 تا 550 میلیون تومان را در نظر داشت.

معرفی سوئست DX7

کراس اوورهای سوئست

سوئست DX7 به عنوان کراس اوور بزرگ این شرکت چینی محسوب می‌شود که روی بدنه آن شاهد خطوط طراحی برجسته و برآمدگی زیاد به ویژه در بخش گلگیرها هستیم. این خودرو برای نخستین بار در سال 2014 معرفی شد و با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو و 1.8 لیتری توربو به فروش می‌رسد. موتور 1.5 لیتری از قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر و موتور 1.8 لیتری از قدرت 196 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر بهره می‌برد. قدرت موتورها توسط گیربکس 5 سرعت اتوماتیک AT و 6 سرعت اتوماتیک DCT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که احتمالا مدل اتوماتیک آن به بازار ایران عرضه خواهد شد.

از امکانات این کراس اوور بزرگ سوئست می‌توان به آینه حساس به نور، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک دوگانه، کروزکنترل، استارت دکمه‌ای، تنظیم حالت رانندگی، تریم داخلی چرم، سنسور نور و باران، جلوآمپر دیجیتال، گرم کن صندلی‌های جلو، صندلی راننده برقی، فرمان کمکی برقی، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری، رادار خطی و 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای اشاره کرد.

در بازارهای جهانی این کراس اوور در مدل تک دیفرانسیل به فروش می‌رسد که مدل فول آپشن 1.8 لیتری آن 20 هزار و 500 دلار قیمت دارد که با توجه به نرخ ارز می‌توان قیمت 700 تا 800 میلیون تومان را برای این خودرو انتظار داشت. از رقبای این خودرو می‌توان به جک اس 7، کوپا تی 210 و چری تیگو 7 اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چه عجب ی ماشین خوب دیدیم