هیوندای توسان 2022

مقایسه هیوندای توسان 2022 با نسل قبلی آن

هیوندای توسان 2022 – Hyundai Tucson به تازگی معرفی شد که نسبت به قبل خود به طور کامل دگرگون شده است. اکنون نسل جدید هیوندای توسان را با نسل قبلی آن مقایسه می‌کنیم.

هیوندای توسان جزو محبوب‌ترین محصولات این خودروساز کره‌ای شناخته می‌شود، اما مدتی است که این کراس اوور در کلاس خود موفقیت چندانی نداشته و به همین دلیل شرکت هیوندای نسل جدید آن را معرفی کرده است تا بتواند بیش از پیش نگاه مشتریان را به خود جلب کند. هیوندای توسان 2022 از زبان طراحی جدید هیوندای با نام احساس اسپرتی بهره می‌برد که طی آن طراحان تمامی خطوط و منحنی‌های نرم نسل قبل را با خطوط تیز جایگزین کردند. در ادامه قصد داریم نسل جدید هیوندای توسان را با نسل قبلی آن مقایسه کنیم.

مقایسه هیوندای توسان 2022 با نسل قبل

در نمای جلوی هیوندای توسان 2022 طراحان نمایی کاملا جدید را نسبت به قبل در نظر گرفتند که جلوپنجره بزرگ و دی‌لایت‌های یکپارچه از مهم‌ترین تغییرات بخش جلو محسوب می‌شوند. در بخش پایین نمای جلو شاهد یک سپر زاویه‌دار هستیم که چراغ‌های اصلی جلو درون ورودی‌های هوا در دو طرف آن قرار دارند. ورودی‌های عریض در پایین سپر و خطوط روی کاپوت جزو سایر تغییرات نسل جدید این کراس اوور کره‌ای به شمار می‌روند.

طراحان شرکت هیوندای طراحی زاویه‌دار و تیز را برای پروفیل جانبی خودرو در نظر گرفتند و این بخش کاملا با گذشته متفاوت به نظر می‌رسد. از سایر ویژگی‌های نمای کناری هیوندای توسان 2022 می‌توان به رکاب زاویه دار، خطوط تیز روی درها، تریم کرومی ویژه که تا روی ستون D امتداد دارد، خط کمر با شیب به سمت بالا و دهانه زاویه‌دار گلگیرها اشاره کرد.

در نمای عقب نسل جدید توسان شاهد تحول بزرگی هستیم؛ چراکه برای این بخش چراغ‌های مثلثی شکل تیزی استفاده شده است که یک نوار باریک LED آنها را به یکدیگر متصل کرده است و کاملا نسبت به قبل متفاوت است. نصب لوگوی هیوندای روی شیشه عقب به جای برف پاک‌کن یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی عقب این خودرو محسوب می‌شود. البته برف پاک‌کن شیشه عقب اکنون در زیر اسپویلر قرار دارد. در قسمت زیرین عقب نیز یک سپر جذاب با صفحه محافظ مصنوعی و الگوی لوزی شکل به چشم می‌خورد.

هیوندای توسان 2022

نسل قبلی

هیوندای توسان 2022 بسیار مجهز به نظر می‌رسد و این خودروساز کره‌ای از متریال با کیفیت و همچنین سبک طراحی ویژه خود استفاده کرده است. از این رو هنگام ورود به کابین، حس آرامش خاصی به سرنشینان داده خواهد شد. طراحان برای راننده یک غربیلک فرمان جدید چهارپره در نظر گرفتند و در مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی قرار دارد.

هیوندای توسان 2022

نسل جدید

از سایر ویژگی‌های کابین می‌توان به پانل میانی شیک با نمایشگر 8 یا 10.25 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه کنترل‌های لمسی سیستم تهویه اشاره کرد. محفظه‌های کاربردی برای قرار دادن اشیا مختلف، تزئینات فلزی، کنسول مرکزی شیک با شیفتر دنده دکمه‌ای و سیستم نورپردازی داخلی با 64 رنگ از سایر ویژگی‌های برجسته کابین هیوندای توسان 2022 محسوب می‌شوند.

هیوندای توسان 2022

نسل قبلی هیوندای توسان به صورت استاندارد به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر مجهز بود که می‌توانست قدرتی برابر با 161 اسب بخار و گشتاور 203 نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین مشتریان می‌توانستند برای آن یک موتور قدرتمندتر 2.4 لیتری با قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 237 نیوتن‌متر را سفارش دهند، اما نسل جدید این کراس اوور کره‌ای در مدل پایه از یک موتور 2.5 لیتری با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر بهره می‌برد و نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز با موتور 1.6 لیتری توربو قابل سفارش خواهند بود. شرکت هیوندای برای انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها یک گیربکس 8 سرعت اتوماتیک به جای مدل 6 سرعت اتوماتیک نسل قبلی در نظر گرفته است.