آنر 9A , ردمی 8

مقایسه آنر 9A با شیائومی ردمی 8 ؛ دو گوشی خوش قیمت با مشخصات مناسب

آنر 9A و شیائومی ردمی 8 دو گوشی ارزان قیمت با مشخصات و عملکرد مناسب هستند. در ادامه آنر 9 ای و Redmi 8 را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

آنر 9 ای – HONOR 9A یک گوشی اقتصادی با مشخصات میان رده یا پایین رده است که با وجود قیمت بسیار مناسبش، امکانات و مشخصات بسیار خوبی را به شما ارائه می‌کند. به عنوان مثال، وجود حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره، دوربین چندگانه و باتری پرظرفیت در گوشی هوشمندی با چنین قیمتی، خیلی جذاب خواهد بود. آنر 9 ای از اواخر مردادماه امسال وارد بازار ایران شد و در سه رنگ سبز یخی، آبی فانتوم و مشکی به فروش می‌رسد.

اکنون در گجت نیوز می‌خواهیم این گوشی خوش قیمت آنر را با یک گوشی اقتصادی دیگر از برند شیائومی مقایسه کنیم. شیائومی ردمی 8 – Xiaomi Redmi 8 نیز مانند گوشی آنر از مشخصات بسیار مناسبی مانند باتری غول پیکر، در عین برخورداری از قیمت عالی بهره می‌برد و می‌تواند رقیبی جدی برای آنر 9A در بازار ایران محسوب شود. ردمی 8 نیز اکنون در رنگ‌های مشکی، ‌آبی و قرمز در بازار ایران به فروش می‌رسد.

حالا قبل از هر چیز، جدول مشخصات دو گوشی را مشاهده و مقایسه می‌کنیم و سپس به مقایسه بخش‌های مختلف گوشی‌ها مانند طراحی، سخت افزار، نرم افزار، دوربین و باتری می‌پردازیم.

مقایسه مشخصات آنر 9A و ردمی 8

گوشیآنر 9 ایشیائومی ردمی 8
تاریخ معرفیآوریل 2020اکتبر 2019
ابعاد159.1 در 74.1 در 9 میلی‌متر156.5 در 75.4 در 9.4 میلی‌متر
وزن185 گرم188 گرم
جنس بدنهپلاستیکیپلاستیکی
سیم کارتدو سیم کارت نانودو سیم کارت نانو
نوع نمایشگرIPS LCDIPS LCD با محافظت گوریلا گلس 5
اندازه نمایشگر6.3 اینچ6.22 اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه81.3 درصد81.8 درصد
رزولوشن نمایشگر720 در 1600 پیکسل720 در 1520 پیکسل
نسبت تصویر نمایشگر20:919:9
تراکم پیکسلی نمایشگر278 پیکسل در هر اینچ270 پیکسل در هر اینچ
سیستم عاملاندروید 10اندروید 9.0 پای
رابط کاربریمجیک یو آی 3.1 (بدون خدمات گوگل)MIUI 11
چیپستمدیاتک هلیو پی 22 (دوازده نانومتری)اسنپدراگون 439 (دوازده نانومتری)
پردازنده8 هسته‌ای شامل 4 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A53 و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی  Cortex-A538 هسته‌ای شامل 4 هسته 1.95 گیگاهرتزی Cortex-A53 و 4 هسته 1.45 گیگاهرتزی Cortex-A53
پردازشگر گرافیکیPowerVR GE8320آدرنو 505
رم3 گیگابایت3 یا 4 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی داخلی64 گیگابایت از نوع eMMC 5.132 یا 64 گیگابایت از نوع eMMC 5.1
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیدارد (میکرو SDXC)دارد (میکرو SDXC)
دوربین پشتیسه گانهدوگانه
دوربین اصلی13 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF)12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، اندازه سنسور 2.55/1، اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز دوال پیکسل
دوربین دوم5 مگاپیکسلی اولترا واید یا فوق عریض با دیافراگم f/2.2حسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی
دوربین سومحسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
سایر ویژگی‌های دوربینفلاش LED، پانوراما، HDRفلاش LED،‌ پانوراما، HDR
فیلمبرداری1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی8 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0، دارای HDR، فیلمبرداری 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، اندازه سنسور 4/1 و اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر، دارای HDR، فیلمبرداری 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه
جک 3.5 میلی‌متری هدفوندارددارد
اتصالاتوای فای 802.11 b/g/n، وای فای دایرکت، هات اسپاتوای فای 802.11 b/g/n، وای فای دایرکت، هات اسپات
بلوتوث5.0 , A2DP , LE4.2 , A2DP , LE
جی پی اسدارد با A-GPS، GLONASS و BDSدارد با A-GPS، GLONASS، GALILEO و BDS
NFCدارد (بستگی به بازار هدف)
یو اس بیمیکرو یو اس بی 2.02.0 تایپ C
حسگر اثر انگشتدارد، در پشت گوشیدارد، در پشت گوشی
سایر حسگرهاشتاب‌سنج،‌مجاورتشتاب‌سنج، مجاورت، قطب‌نما
باتری5000 میلی‌آمپرساعتی5000 میلی‌آمپرساعتی
رنگ‌بندیمشکی، آبی، سبزمشکی، آبی، قرمز
قیمتحدود 200 دلارحدود 130 دلار

طراحی

آنر 9A , ردمی 8

نباید از گوشی های ارزان قیمت، انتظار طراحی آنچنانی و کیفیت بالای بدنه را داشته باشیم، اما گوشی های آنر 9 ای و ردمی 8 در عین ارزان بودن، طراحی بسیار خوبی را به شما ارائه می‌کنند. گوشی آنر 9 ای در بخش طراحی وضعیت بهتری دارد و از ظاهری شبیه به گوشی های گران قیمت برخوردار است. هر دو گوشی دارای بدنه پلاستیکی براق هستند که خوشبختانه مقاومت بالا و ظاهر جذاب شبیه به شیشه دارند. با این حال پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از خط و خش افتادن و جذب لکه‌ها و اثر انگشت، از قاب ژله‌ای محافظ که درون جعبه در اختیار شما قرار می‌گیرد، استفاده کنید.

در جلوی گوشی نمایشگر بزرگ IPS LCD با اندازه بالای 6 اینچ قرار گرفته که نمایشگر آنر 9A اندکی بزرگ‌تر است. حاشیه اطراف نمایشگر در هر دو گوشی نسبتا کم است و یک ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر به منظور قرارگیری دوربین سلفی دیده می‌شود. نمایشگر ردمی 8 از پوشش محافظ گوریلا گلس 5 برخوردار است و روی نمایشگر آنر 9 ای نیز از درون جعبه یک برچسب محافظ چسبانده شده است تا خیال شما از نیفتادن خط و خش روی صفحه نمایش راحت باشد.

دکمه پاور و تنظیم صدا در لبه سمت راست گوشی‌ها، درگاه سیم کارت و کارت حافظه جانبی در لبه سمت چپ و جک 3.5 میلی‌متری هدفون، درگاه یو اس بی، خروجی بلندگوی اصلی و میکروفون در لبه پایینی قرار گرفته‌اند. همانطور که می‌بینید، درگاه‌ها و دکمه‌های هر دو گوشی و محل قرارگیری آنها با هم مشابه هستند، اما در ردمی 8 از درگاه یو اس بی تایپ C استفاده شده، در حالی که آنر 9 ای از میکرو یو اس بی 2.0 برخوردار است و از این نظر می‌توان گفت ردمی 8 وضعیت بهتری دارد.

اصلی‌ترین تفاوت در طراحی دو گوشی در قاب پشتی مشاهده می‌شود. در این بخش، آنر 9 ای طراحی مدرن‌تر و زیباتری دارد. نوشته HONOR در پایین قاب پشتی به چشم می‌خورد و دوربین سه گانه به صورت عمودی درون یه قاب مستطیلی شکل در بالای سمت چپ قرار گرفته است. یک فلاش LED نیز در کنار سه دوربین عمودی حضور دارد. نحوه قرارگیری دوربین سه گانه پشتی، طراحی این بخش را شبیه به گوشی‌های پرچمدار و گران قیمت هواوی کرده است. یک حسگر اثر انگشت نیز تقریبا در کنار دوربین‌ها در وسط قاب پشتی تعبیه شده که محل معمول و مناسبی برای قرارگیری اسکنر اثر انگشت است.

در ردمی 8، طراحی قاب پشتی کمی ساده‌تر است. یک نوار مشکی رنگ به صورت عمودی در مرکز پنل پشتی مشاهده می‌شود که دوربین دوگانه به صورت عمودی، حسگر اثر انگشت و نوشته Redmi همگی در زیر هم درون این نوار مشکی‌رنگ قرار گرفته‌اند. گوشه‌ها و لبه‌های بدنه ردمی 8 نسبت به آنر 9 ای، گرد‌تر و شیب‌دارتر است و همانطور که گفتیم، قاب پشتی براق و جاذب لکه‌ها و اثر انگشت است.

از نظر ابعاد، آنر 9 ای کمی بلندتر، اما باریک‌تر از ردمی 8 است. وزن دو گوشی نیز بسیار نزدیک به هم است و گوشی ارزان قیمت آنر فقط 3 گرم وزن کمتری نسبت به گوشی ردمی دارد و این تفاوت وزن را خیلی متوجه نخواهید شد. هر دو گوشی در سه رنگ جذاب و متنوع به بازار عرضه می‌شود تا تمام سلیقه‌ها را به خوبی پوشش دهند. در مجموع باید بگوییم طراحی این گوشی‌ها به عنوان یک گوشی پایین رده و خوش قیمت کاملا راضی کننده است، اما می‌توانیم طراحی آنر 9A را مدرن‌تر و جذاب‌تر از ردمی 8 بدانیم.

صفحه نمایش

آنر 9A , ردمی 8

یکی دیگر از وجوه تشابه آنر 9A و ردمی 8، نمایشگر دو گوشی است. هر دو گوشی از نمایشگر IPS LCD با اندازه بالای 6 اینچ استفاده می‌کنند. نمایشگر آنر 9 ای 6.3 اینچی و کمی بزرگتر از نمایشگر 6.22 اینچی ردمی 8 است. هر دو نمایشگر هم دارای وضوح اچ دی پلاس هستند که این رزولوشن برای آنر 9 ای 720 در 1600 پیکسل و برای ردمی 8 نیز 720 در 1520 پیکسل است. همچنین تراکم پیکسلی نمایشگر آنر نیز کمی بیشتر است و عدد ppi آن 278 پیکسل در هر اینچ در برابر 270 پیکسل در هر اینچ برای ردمی است.

به این ترتیب صفحه نمایش آنر 9 ای از نظر اندازه، وضوح و تراکم پیکسلی کمی نسبت به صفحه نمایش ردمی 8 برتری دارد، اما این تفاوت آنقدر زیاد نیست که قابل ملاحظه باشد. برتری نمایشگر آنر 9A نسبت به ردمی 8 فقط روی کاغذ نیست و در عملکرد روزانه نیز می‌توانیم ببینیم که گوشی اقتصادی آنر نمایشگر بسیار بهتری نسبت به گوشی ردمی دارد. از نظر کنتراست، حداکثر روشنایی، دقت رنگ‌ها و زاویه دید، هر دو گوشی در حد و اندازه‌های گوشی‌های گران قیمت و بالارده نیستند، اما اگر بخواهیم دو گوشی را با هم مقایسه کنیم، نمایشگر آنر 9 ای به وضوح عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد. عملکرد نمایشگرها در زیر نور مستقیم آفتاب، متوسط است، اما حداکثر روشنایی آنر 9 ای نسبت به رقیب برتری دارد. در زمینه کنتراست و غنای رنگی نیز باید نمایشگر آنر 9 ای را بهتر از ردمی 8 بدانیم.

حالت تاریک یا Night Mode در هر دو گوشی وجود دارد و به وسیله آن می‌توانیم محیط رابط کاربری گوشی را به شکل تیره دربیاوریم که هم ظاهر جذابی را به وجود می‌آورد و هم در محیط‌های تاریک از آسیب به چشمان شما جلوگیری می‌کند. حالت شب در گوشی آنر 9 ای به خاطر داشتن کنتراست بالاتر، عملکرد بهتری نسبت به رقیب دارد. همچنین حالت Eye Comfort و Reading Mode در گوشی‌های آنر 9 ای و ردمی 8 وجود دارد که در این حالت‌ها نور آبی نمایشگر فیلتر می‌شود و برای کار کردن با گوشی در یک اتاق تاریک یا در هنگام مطالعه روی نمایشگر گوشی مناسب خواهد بود. البته حالت مخصوص دیگری با نام eBook Mode در آنر 9A وجود دارد که مخصوص مطالعه کتاب‌های الکترونیکی و پی دی اف روی گوشی است.

در مجموع نمایشگر هر دو گوشی مشخصات و ویژگی‌های خیلی نزدیکی با یکدیگر دارند، اما گوشی اقتصادی آنر هم روی کاغذ و هم در عمل، بهتر از ردمی 8 است و تجربه بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سخت افزار

آنر 9A , ردمی 8

قطعا از یک گوشی پایین رده و ارزان قیمت نباید انتظار عملکرد سخت افزاری در حد و اندازه گوشی های گران قیمت و پرچمدار داشته باشیم و بتوانیم با آن بهترین و گرافیکی‌ترین بازی‌های موبایلی را اجرا کنیم. با این حال، گوشی های آنر 9A و شیائومی ردمی 8 نسبت به قیمتی که دارند، مشخصات خوبی دارند و عملکرد راضی‌کننده‌ای را ارائه می‌کنند. هر دو گوشی از چیپست 12 نانومتری و پردازنده 8 هسته‌ای استفاده می‌کنند.

آنر 9 ای به تراشه مدیاتک هلیو پی 22 و پردازنده 8 هسته‌ای شامل 4 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A53 و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی Cortex-A53 مجهز شده و ردمی 8 از تراشه اسنپدراگون 439 و پردازنده 8 هسته‌ای شامل 4 هسته 1.95 گیگاهرتزی Cortex-A53 و 4 هسته 1.45 گیگاهرتزی Cortex-A53 بهره می‌برد. پردازشگر گرافیکی آنر 9 ای و ردمی 8 هم به ترتیب PowerVR GE8320 و آدرنو 505 است. گوشی آنر در یک نسخه با پیکربندی رم و حافظه داخلی 3 و 64 گیگابایت عرضه می‌شود و ردمی 8 هم با دو نسخه با پیکربندی رم و حافظه داخلی 3 و 32 گیگ یا 4 و 64 گیگ روانه بازار شده است.

همانطور که مشاهده می‌کنید، مشخصات دو گوشی روی کاغذ بسیار نزدیک به هم است و تفاوت زیادی بین آنها مشاهده نمی‌شود. در عمل هم همینطور است و نتایج بنچمارک‌های به دست آمده برای دو گوشی تفاوت قابل توجهی با هم ندارند. در ابتدای این بخش هم گفتیم که این دو گوشی با توجه به قیمتی که دارند برای پردازش‌های سنگین و اجرای بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا ساخته نشده‌اند؛ پس انتظار خود را از عملکرد سخت افزاری گوشی پایین بیاورید. شما برای انجام فعالیت‌های روزانه با گوشی و اجرای برنامه‌های مختلف مشکل خاصی با این گوشی‌ها نخواهید داشت. آنر 9A و ردمی 8 به آسانی از پس کارهای روزمره شما مانند پخش فیلم و اجرای بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌ها برمی‌آید، اما در هنگام اجرای بازی‌های محبوبی مانند پابجی و فورتنایت به مشکل برمی‌خورد.

آنر 9A , ردمی 8

شما در آنر 9 ای و ردمی 8 اصلا با گوشی کندی روبه‌رو نیستید، ولی اگر به دنبال یک گوشی بسیار سریع با توانایی اجرای بهترین و گرافیکی‌ترین بازی‌ها می‌گردید، باید هزینه بیشتری کنید و گوشی‌های گران‌قیمت‌تر و بالارده را خریداری کنید.

از دیگر امکانات سخت افزاری دو گوشی می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی، بلوتوث 5.0 در آنر 9 ای و بلوتوث 4.2 در ردمی 8، ان اف سی در آنر 9 ای و مادون قرمز در ردمی 8 اشاره کرد که این امکانات برای یک گوشی ارزان‌قیمت کافی به نظر می‌رسد.

نرم افزار و رابط کاربری

آنر 9A , ردمی 8

ردمی 8 به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری MIUI 11 مجهز شده است. در مقابل، آنر 9 ای از نرم افزار و سیستم عامل جدیدتری بهره می‌برد و دارای اندروید 10 با رابط کاربری مجیک یو آی 3.1 است. اما ردمی 8 از یک نظر نسبت به گوشی آنر برتری دارد و آن هم برخورداری از سرویس‌های گوگل است. همانطور که حتما خبر دارید، شرکت‌های زیادی از جمله شرکت‌های آمریکایی مانند گوگل، شرکت هواوی را تحریم کرده‌اند و آنر نیز به عنوان یکی از برندهای وابسته به هواوی با این تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. به این ترتیب خدمات گوگل مانند فروشگاه پلی استور در محصولات جدید هواوی و آنر وجو ندارد و آنر 9A نیز مانند دیگر گوشی های جدید آنر و هواوی از خدمات گوگل بی بهره مانده است.

هواوی و آنر تلاش کرده‌اند برای مقابله با تحریم‌های گوگل، سرویس‌های موبایلی خود را جایگزین GMS کنند. آنر 9 ای نیز از HMS یا هواوی موبایل سرویس برخوردار است. یکی از اپلیکیشن‌های مخصوص سرویس‌های موبایلی هواوی، فروشگاه اپ گالری است که شما می‌توانید برخی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را درون آن پیدا کنید. فروشگاه‌های ثالث اپلیکیشن هم برای دانلود برنامه‌های مورد نظر شما وجود دارند که یکی از آنها اپلیکیشن داخلی بازار است که برای دانلود و نصب بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌هایتان می‌توانید از آن استفاده کنید. هواوی سرویس‌های دیگری مانند مرورگر، تم‌ها، برنامه موزیک، برنامه ویدیو و دستیار هوشمند خود را نیز ارائه کرده است تا کاربران مشکل زیادی را از نبود سرویس‌های گوگل حس نکنند. همچنین موتور جستجوگر Petal Search هم در آپدیت‌های اخیر به این گوشی آنر اضافه شده است. علاوه بر این اپلیکیشن‌های پیش فرض دیگری مانند تقویم، ایمیل، گالری تصاویر، رادیو، پخش کننده موزیک و ویدیو و امثال آن در گوشی آنر وجود دارد.

در گوشی ردمی 8 هم علاوه بر اپلیکیشن‌های گوگل، سایر برنامه‌های مرسوم دیده می‌شوند و برنامه‌ای با نام Mi Remote برای کنترل گجت‌های مختلف به وسیله مادون قرمز در نظر گرفته شده است. برنامه‌ای برای مدیریت فایل‌ها، وضعیت رم، حافظه و امنیت دستگاه در هر دو گوشی وجود دارد.

در زمینه رابط کاربری و ظاهر آن نیز هر دو گوشی وضعیت خوبی دارند و انواع تم‌ها و تصاویر پس زمینه ارائه می‌شوند و طراحی رابط کاربری ساده و در عین حال زیبا به نظر می‌رسد. امکانات نسبتا زیادی هم برای شخصی‌سازی رابط کاربری در هر دو گوشی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید فضای رابط کاربری خود را به سلیقه خود تغییر دهید.

در کل باید بگوییم که در بخش نرم افزار هر دو گوشی مزایایی دارند؛ آنر 9 ای سیستم عامل جدیدتر و به‌روزتری دارد، اما در عوض ردمی 8 از سرویس‌های گوگل نیز پشتیبانی می‌کند و بخش نرم افزاری کامل و بی نقصی دارد.

باتری و شارژ

آنر 9A , ردمی 8

یکی از بخش‌های ویژه و قابل توجه هر دو گوشی آنر 9A و شیائومی ردمی 8، باتری آن‌هاست. این دو گوشی به باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده‌اند که چنین ظرفیتی حتی در باتری گوشی‌های گران‌قیمت‌تر و بالارده‌تر کمتر پیدا می‌شود. با استفاده از این باتری پنج هزار میلی‌آمپری، شما می‌توانید حدود دو روز استفاده معمولی و روزمره را با گوشی خود داشته باشید. با توجه به این که پردازنده این دو گوشی پرمصرف نیست و نمایشگر آنها نیز وضوح بالایی ندارد، با گوشی‌های کم مصرفی روبه‌رو هستیم.

طبق آزمایش‌هایی که با دو گوشی انجام دادیم، ردمی 8 و آنر 9 ای حتی در استفاده‌های سنگین نیز حدود 18 ساعت دوام باتری را برای شما تضمین می‌کنند که عدد بسیار خوبی است. برای باتری آنر 9 ای نیز اعداد 65 ساعت مکالمه، 32 ساعت پخش ویدیو و 36 ساعت مکالمه 4G با هر بار شارژ کامل باتری اعلام شده است که اعداد شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود. ما یک روز کامل استفاده سنگین از گوشی داشتیم که در آن روز ظرفیت باتری گوشی به کمتر از 50 درصد نرسید. بنابراین نگران تخلیه زودهنگام باتری گوشی خود نباشید و خیالتان از بابت حدود 2 روز شارژدهی در استفاده‌های روزمره راحت باشد.

یکی دیگر از امکانات اضافه‌ای که در بخش باتری و شارژ آنر 9A وجود دارد، قابلیت شارژ معکوس است. البته این تکنولوژی شارژ معکوس با شارژ معکوس بی سیمی که در برخی گوشی‌های گران قیمت و پرچمدار امروزی وجود دارد، متفاوت است. در این گوشی آنر شما می‌توانید به وسیله یک کابل OTG، گوشی خود را به گجت‌های دیگری مانند ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و هدفون بی سیم متصل کنید و از باتری عظیم گوشی برای شارژ کردن دیگر وسایل خود بهره ببرید.

متاسفانه تکنولوژی شارژ سریع در گوشی آنر 9 ای وجود ندارد. شما باید باتری عظیم این گوشی را با استفاده از شارژر 10 واتی و از طریق درگاه میکرو یو اس بی شارژ کنید و بیش از 2 ساعت زمان برای شارژ کامل باتری این گوشی نیاز خواهید داشت. در گوشی ردمی 8 نیز شارژر 10 واتی درون جعبه به شما ارائه می‌شود و این شارژر از طریق درگاه یو اس بی C به گوشی متصل می‌شود. بنابراین یکی از برتری‌هایی که ردمی 8 در مقایسه با آنر 9A دارد، درگاه یو اس بی جدیدتر و سریع‌تر آن است. البته ردمی 8 از شارژر 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند، ولی این شارژر را باید به صورت جداگانه تهیه کنید.

در جمع بندی این بخش باید بگوییم که ظرفیت و دوام باتری هر دو گوشی یکسان است، گوشی آنر دارای امکانات اضافه‌تری مانند شارژ معکوس سیمی است، اما با وجود شارژر 10 واتی یکسان در هر دو گوشی، ردمی 8 به واسطه داشتن درگاه یو اس بی C، سرعت شارژ نسبتا بالاتری در مقایسه با گوشی آنر 9 ای دارد.

دوربین

آنر 9A , ردمی 8

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر گوشی هوشمندی، دوربین آن است. امروزه کاربران توجه ویژه‌ای به این بخش از گوشی‌ها دارند و حتی بسیاری از کاربران، معیار اصلی‌شان برای خرید گوشی، دوربین آن است. در این بخش، می‌توانیم برنده رقابت را گوشی آنر 9 ای بدانیم. این گوشی به دوربین سه گانه مجهز شده، در حالی که ردمی 8 از دوربین دوگانه بهره می‌برد. از نظر عملکرد نیز دوربین آنر 9A عملکرد بهتری نسبت به ردمی 8 از خود نشان می‌دهد. در جدول زیر می‌توانید مشخصات دوربین‌های این دو گوشی را مشاهده کنید:

گوشیآنر 9 ایردمی 8
دوربین اول13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.812 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
دوربین دوم (فوق عریض)5 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2
دوربین سوم (عمق سنج)حسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4حسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی با دیافراگم
دوربین سلفی8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.08 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، دوربین اصلی، حسگر تشخیص عمق میدان و دوربین سلفی هر دو گوشی مشخصات نزدیک به هم و تقریبا یکسانی دارند، اما آنر 9 ای یک دوربین اضافی دارد که لنز 5 مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید است.

از نظر عملکرد دوربین‌ها، قطعا نباید انتظار داشته باشیم این دو گوشی ارزان قیمت، عکس‌هایی قابل مقایسه با گوشی‌های بالارده و گران قیمت بگیرند. اما ردمی 8 و به خصوص آنر 9 ای نسبت به قیمتی که دارند، عملکرد راضی‌کننده‌ای را در بخش عکاسی ارائه می‌کنند. عکس‌های گرفته شده در نور مناسب با دوربین هر دو گوشی نسبتا خوب است، اما در نور کم و تاریکی شب، جزئیات به میزان زیادی از دست می‌روند و نویز زیادی در تصاویر مشاهده می‌شود.

دوربین سلفی نیز عملکرد مشابهی با دوربین پشتی گوشی دارد و در نور روز و شرایط مناسب، عکس‌های خوبی را با دوربین هر دو گوشی می‌توانید بگیرید. رنگ‌ها در دوربین پشتی و جلوی ردمی 8 به طور معمول گرم‌تر از دوربین آنر 9 ای است و دقت رنگ‌ها در دوربین آنر کمی بهتر است.

جمع بندی

آنر 9A , ردمی 8

آنر 9 ای برای کسانی که به دنبال یک گوشی ارزان قیمت با مشخصات خوب و عملکرد مناسب می‌گردند، گزینه بسیار خوبی است. باتری پرظرفیت این گوشی به شما اجازه می‌دهد با خیال آسوده برای حداقل دو روز بدون شارژ مجدد از گوشی خود استفاده کنید. عملکرد سخت افزاری و دوربین آنر 9A قطعا در حد و اندازه‌های گوشی‌های بالارده و گران قیمت نیست، اما با توجه به قیمتی که دارد قطعا شما را راضی نگه می‌دارد و می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.

آنر برای کاهش هزینه‌ها در این گوشی از نمایشگر ال سی دی به جای امولد استفاده کرده که برای یک گوشی ارزان قیمت در این رده کاملا طبیعی است. اما به دنبال تحریم شرکت‌های چینی هواوی و آنر از سوی شرکت‌های آمریکایی از جمله گوگل، دیگر خبری از سرویس‌های گوگل یا GMS در گوشی های جدید این شرکت‌ها نیست و آنر 9 ای نیز یکی از همین گوشی‌هایی است که از خدمات گوگل مانند فروشگاه پلی استور بی بهره مانده است. نداشتن درگاه یو اس بی تایپ سی و فقدان حضور شارژ سریع از دیگر ایرادهایی است که می‌توانیم به این گوشی بگیریم. در مجموع، ‌آنر 9 ای یک گوشی ارزان قیمت است که هر آنچه از یک اسمارت فون انتظار دارید را انجام می‌دهد.

آنر 9A , ردمی 8

در مقابل، گوشی شیائومی ردمی 8 مانند آنر 9 ای، گوشی ارزان قیمتی است که از باتری پرظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی، درگاه یو اس بی تایپ سی، سنسور مادون قرمز، حسگر اثر انگشت، 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و دوربین دوگانه برخوردار است. عملکرد دوربین و باتری و توان سخت افزاری گوشی نسبت به قیمتی که دارد، راضی کننده است و می‌توانیم آن را یک گوشی با ارزش خرید بالا بدانیم.

این دو گوشی با قیمت حدود 4.5 تا 5 میلیون تومان در بازار تلفن همراه کشورمان که اوضاع نابسامانی هم دارد، به فروش می‌رسند. به هر حال با توجه به وضعیت عجیبی که بازار کشورمان دارد، برای گوشی‌های پایین رده و ارزان قیمت نیز باید حدود 4 میلیون تومان هزینه کنید. در مجموع، هر دو گوشی در تمام بخش‌ها وضعیت مشابه و بسیار نزدیکی به هم دارند، اما آنر 9A در چند بخش از جمله طراحی، نمایشگر و دوربین برتری نسبی در مقایسه با رقیب خود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. دوتاشون آشغالن بنجل چينى بدرد لايه جرز ديوارم نميخورن.

  2. شما یک گوشی ۱۳۰ دلاری را با یک گوشی ۲۰۰ دلاری مقایسه می‌کنید و بعد اشاره می‌کنید که در نهایت گوشی آنر هواوی بهتر است؟
    این بررسی کمی رنگ و بوی تبلیغاتی دارد. هفتاد دلار اختلاف قیمت اصلا چیز کمی نیست فارغ از اینکه در ایران چه قیمتی دارد. در ضمن واردات گوشی های هواوی به کشور بسیار بیشتر از شیائومی هست که براحتی می‌توان سیاست قیمت گذاری را حدس زد.
    و در آخر شما خدمات گوگل را نادیده گرفتید که فکر نمی‌کنم چیز کمی باشد.
    به همین نسبت در گوشی‌های گرانقیمت تر، شیائومی به وضوح گوی سبقت را از هواوی می‌برد، تنها به این خاطر که نسبت به قیمت یک گوشی با کیفیت و قدرت بیشتر در اختیار مشتری قرار می‌دهد. تازه باز هم اگر خدمات گوگل را در نظر نگیریم.

  3. خوب معلومه گوشی شیائومی از همش بهتره

  4. گوشی آنر از هر لجاظ بهتره