تلویزیون های هوشمند هواوی

تلویزیون های هوشمند هواوی نخستین دریافت کنندگان هارمونی او اس 2.0

به تازگی هواوی سالگرد رونمایی از تلویزیون های هوشمند خود با سیستم عامل HarmonyOS را جشن گرفت. در این مراسم اعلام شد که تلویزیون های هوشمند هواوی نخستین دریافت کنندگان هارمونی او اس 2.0 خواهند بود.

تجهیز تلویزیون های هوشمند هواوی به سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 را مدیر کمپانی در بخش محصولات مصرفی IoT (اینترنت اشیاء) اعلام کرد. ژی هائو همچنین گفت که علاوه بر مدل‌های فعلی هواوی اسمارت اسکرین، یک سری تازه هم تا پایان سال روانه بازار خواهد شد.

سیستم عامل تلویزیون های هوشمند هواوی

سال گذشته پس از آنکه هواوی در لیست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار گرفت، این کمپانی از Hongmeng یا هارمونی او اس رونمایی کرد. اخیرا نیز در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2020 هواوی، هارمونی او اس 2.0 معرفی شد.

هارمونی او اس 2.0

کمپانی چینی قصد دارد علاوه بر تلویزیون های هوشمند، کامپیوترهای خود را نیز با این سیستم عامل بومی (به جای ویندوز 10) روانه بازار کند. ظاهرا قدم‌های ابتدایی را برای تولید این محصولات در مناطق مختلف چین هم برداشته است. پیش‌تر هواوی اعلام کرده بود که HarmonyOS یک پلتفرم چند منظوره است و انعطاف پذیری لازم را برای نصب روی ساعت های هوشمند، رایانه‌های شخصی، خودروها و سایر دستگاه‌ها دیگر دارد.

گوشی های هوشمند هواوی چطور؟

تست HarmonyOS روی گوشی های هوشمند از دسامبر سال جاری توسط توسعه‌دهندگان آغاز می‌شود و در زمستان، کاربران عادی هم وارد این روند آزمایشی خواهند شد.

البته به‌رغم اینکه همکاری با گوگل برای هواوی مقدور نیست، این کمپانی همچنان پرچمداران جدید را با سیستم عامل اندروید و سرویس موبایلی خود (HMS) عرضه می‌کند. همزمان، به توسعه هارمونی او اس و غنی‌تر کردن AppGallery نیز ادامه می‌دهد.

ناگفته نماند که در مورد سیستم عامل گوشی های هوشمند هواوی، گاهی اوقات حرف‌های عجیبی را از سران آن می‌شنویم. مثلا یک بار بنیان‌گذار کمپانی گفت: پشت سر گذاشتن اندروید و آی او اس ۳۰۰ سال زمان می‌خواهد!

این اظهار نظر «رن ژنگفی» که در مصاحبه با Dragon Magazine عنوان شده بود، بسیاری از کارمندان و طرفداران هواوی را مایوس کرد.

در سوی مقابل، مدیر بخش محصولات مصرفی هواوی از فعال بودن HMS در بیش از 170 منطقه و کشور دنیا می‌گوید؛ با حدود 400 میلیون کاربر فعال و بیش از 1.3 میلیون توسعه‌دهنده و مشارکت‌کننده!

البته در قیاس با 2.1 میلیون اپلیکیشن گوگل پلی استور، اپ گالری هواوی فعلا دارای 55 هزار اپلیکیشن است. بنابراین دست‌کم در کوتاه مدت، سرویس موبایلی گوگل (GMS) جایگاه مستحکمی دارد و هیچ تهدیدی از جانب هارمونی او اس متوجه اندروید نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. HarmonyOS روی اسمارت تی وی تا بخواد جا بیفته یکم سخته 🙂

  2. اون دوربین پاپ چیه اونجا