تولید محصولات هایما

تولید محصولات هایما در ایران خودرو متوقف شده یا ادامه دارد؟

اخیرا خبرهایی مبنی بر توقف تولید محصولات هایما منتشر شد، اما ایران خودرو اعلام کرد برای انجام تعهدات این محصول به تولید آن ادامه خواهیم داد.

اخیرا گروه خودروسازی ایران خودرو آمار مربوط به تولید محصولات خود را در سامانه کدال منتشر کرد که طبق آن، این گروه خودروسازی طی شهریور 99 فقط یک دستگاه از کراس اوورهای هایما را به تولید رسانده است؛ این در حالی است که تعهدات این شرکت برای تحویل خودروهای هایما به مشتریان همچنان فعال بوده و بسیاری از مشتریان منتظر تحویل خودرو ثبت نامی خود هستند. چنین موضوعی باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی از توقف تولید محصولات هایما در ایران خودرو خراسان مطرح شود، اما این خودروساز با انتشار اطلاعیه‌ای از ادامه تولید خودروهای هایما خبر داد.

تولید محصولات هایما متوقف نشده است

گروه صنعتی ایران خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای به شایعه‌هایی که در این خصوص منتشر شد، پایان داد. در ادامه متن اطلاعیه ایران خودرو را مشاهده می‌کنید:

احتراما موارد زیر با هدف اطلاع‌رسانی به مشتریان خودروهای هایما اعلام می‌شود:

1. خط تولید هایما در شرکت ایران خودرو خراسان هم‌اکنون فعال است.

2. از ابتدای سال 99 تا به امروز 2 هزار و ۴۹۱ دستگاه خوردو هایما به مشتریان تحویل داده شده است. همچنین هم‌اکنون اجرای تعهدات حدود 8 هزار دستگاه خودرو هایما در دو مدل هایما اس ۵ و هایما اس ۷ در دستور کار این شرکت قرار دارد.

3. دلیل تاخیر در تولید این خودروها به مشکلات و موانع ایجاد شده در تامین قطعات این محصول به دلیل تحریم‌های بین‌المللی مربوط می‌شود. هم‌اکنون تاخیر در تعهدات این محصول از مرداد سال 98 تا خرداد 99 است که صدور دعوتنامه برای موعد تحویل مرداد ماه سال 98 در حال انجام است.

4. اگر تامین و تدارک قطعات به موقع انجام شود، در سال جاری ۲۰ هزار دستگاه هایما اس 7 و اس ۵ در شرکت ایران خودرو خراسان به تولید خواهد رسید.

5. همچنین با توجه به نیاز مشتریان به خودرو، طرح تبدیل این خودرو با محصولات دیگر ایران خودرو در برنامه است تا اگر مشتریان تمایل داشتند از این طرح بهره ببرند. شرایط این طرح نیز متعاقبا اعلام خواهد شد. بدیهی است، در صورت اقدام نکردن مشتریان برای تبدیل، خودروی ثبت نامی هرچند با تاخیر، به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

6. قیمت محصولات طبق قیمت زمان تحویل محاسبه خواهد شد و در صورت تبدیل نیز قیمت محصولات جایگزین طبق قیمت موعد تحویل محاسبه می‌شود.