مقایسه آیفون 12 مینی و آیفون اس ای 2020

مقایسه آیفون اس ای 2020 با گوشی مورد انتظار آیفون 12 مینی

آیفون 12 مینی گوشی کوچک و مورد انتظاری است که از نظر سایز، با آیفون اس ای 2020 تقریبا برابر بوده و از سخت‌افزار بهتری بهره می‌برد.

رویداد اختصاصی آیفون بالاخره برای برگزاری در تاریخ ۲۲ مهر (۱۳ اکتبر) اعلام شده و در آن، از چهار گوشی جدید شرکت اپل رونمایی خواهد شد. این در حالی است که در میان این گوشی‌ها، نام دستگاهی شنیده می‌شود که سایز کوچکی داشته و تقریبا با آیفون اس ای 2020 هم اندازه است.

چنان که به نظر می‌رسد، اپل مجددا علاقه را خود به ساخت گوشی‌های کوچک و خوش‌دست نشان داده و با آیفون 12 مینی قصد اجرایی کردن آن را دارد. با این وجود، گوشی کوچک و جدید آیفون چه تغییراتی را نسبت به نسخه قبلی، یا همان آیفون اس ای 2020 خواهد داشت؟

مقایسه آیفون 12 مینی و آیفون اس ای 2020

مقایسه آیفون 12 مینی و آیفون اس ای 2020

اگر قصد خرید یک گوشی خوش‌دست و به اصطلاح کامپکت را از شرکت اپل دارید، میان این دو گزینه قطعا به کمی تفکر نیاز خواهید داشت؛ چراکه هر دو ویژگی‌های جالبی دارند که در این مطلب آن‌ها را مقایسه خواهیم کرد.

تفاوت‌های اساسی میان دو گوشی؛ قیمت در مقابل قدرت و طراحی بهتر

آیفون 12 مینی

نمایشگر 5.4 اینچی اولِد با وضوح تصویر 2079×960
پردازنده اپل A14
4 گیگابایت فضای رم
شبکه 5G
دوربین دوگانه اصلی + اولترا واید 12 مگاپیکسلی
2227 میلی‌آمپر ظرفیت باتری
قیمت: 699 دلار

آیفون اس ای 2020

نمایشگر 4.7 اینچی ال سی دی با وضوح تصویر 1334×750
پردازنده اپل A13
3 گیگابایت فضای رم
شبکه 4G (LTE)
دوربین ۱۲ مگاپیکسلی
1821 میلی‌آمپر ظرفیت باتری
قیمت: 399 دلار

نمایشگر

مقایسه آیفون 12 مینی و آیفون اس ای 2020

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی، اندازه نمایشگر آن‌ها است. آیفون اس ای 2020 از یک نمایشگر بسیار کوچک 4.7 اینچی استفاده می‌کند که تراکم ۳۳۶ پیکسل در هر اینچ را داشته و از جنس ال سی دی است؛ این مشخصات، برای یک گوشی به‌روز در سال ۲۰۲۰ قطعا مناسب نیستند. درحالی که آیفون 12 مینی، سعی دارد تا مشکلات قبلی را رفع کرده و با یک نمایشگر اولد 5.4 اینچی، کار با گوشی را برای کاربران راحت‌تر کند.

همچنین از نظر طراحی صفحه، یکی از مشکلات اساسی آیفون 2020 اس ای داشتن حاشیه‌های بزرگ در بالا و پایین نمایشگر آن بود. درحالی که اپل برای ساخت آیفون 12 مینی از سیستم طراحی ناچ استفاده کرده که آن را کمی مدرن‌تر نشان می‌دهد.

به علاوه، آیفون 12 مینی با وجود داشتن نمایشگر بزرگ‌تر، از نظر سایز حدودا ۱ سانتی‌متر کوچک‌تر از آیفون اس ای 2020 خواهد بود. با این حساب، باید منتظر یکی از کوچک‌ترین و در عین حال مدرن‌ترین گوشی‌های ساخته شده باشیم.

مشخصات فنی

مقایسه آیفون 12 مینی و آیفون اس ای 2020

آیفون اس ای 2020 از پردازنده قدرتمند اپل A13 استفاده می‌کند که توان اجرایی بسیار مناسبی را برای کاربران فراهم می‌کند. اما با وجود اینکه کاربران به این میزان از توان سخت‌افزاری قانع هستند، نظر اپل درباره این موضوع برای ساخت قدرت بیشتر متمرکز شده است.

پردازنده اپل A14 قلب تپنده گوشی آیفون 12 مینی خواهد بود که طبق تست‌های گرفته شده از آن، به اندازه یک پردازنده رایانه شخصی قدرتمند است! به گفته شرکت اپل، پردازنده ۵ نانومتری A14 تا ۱۵ درصد از پردازنده‌های ۷ نانومتری (A13 و اسنپدراگون 865+) سریع‌تر بوده و همچنین تا ۱۵ درصد در مصرف انرژی، بهینه‌سازی شده‌تر خواهد بود.

در کنار پردازنده، دو برتری دیگر در این بخش نیز از آن آیفون 12 مینی خواهد شد؛ یکی از آن‌ها داشتن ۱ گیگابایت فضای رم بیشتر، و دیگری داشتن شبکه 5G خواهد بود. این گوشی از نظر اجرای چند برنامه به صورت همزمان، و همچنین دسترسی به اینترنت پر سرعت نسل 5 بسیار قوی‌تر از آیفون اس ای 2020 عمل خواهد کرد.

البته گوشی آیفون اس ای 2020 در حال حاضر از سریع‌ترین و بهترین گوشی‌های حاضر در بازار شمرده می‌شود، اما اگر به دنبال نهایت سرعت باشید، سری گوشی‌های آیفون 12 قطعا گزینه مورد نظر شما خواهند بود.

دوربین

مقایسه آیفون 12 مینی و آیفون اس ای 2020

برای یک گوشی کوچک، قاعدتا دوربین چندان هم مسئله مهمی نیست. برای مثال، آیفون اس ای 2020 تنها از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال، به همراه کیفیت HDR هوشمند دارد؛ چیزی که به گفته اپل، بهترین دوربین تکی در میان گوشی‌های آیفون است.

با این حال، امروزه شرکت‌های مختلف سعی دارند تا چند دوربین مختلف را برای تهیه تصاویر بهتر در پشت گوشی خود قرار دهند و آیفون 12 مینی هم از این قاعده مستثنی نیست. البته این گوشی تنها ۲ دوربین اصلی و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی را در صفحه پشتی خود دارد، اما از نظر کیفیت، قطعا از آیفون اس ای 2020 بهتر خواهد بود؛ چراکه این دوربین‌ها، اینبار از لنز ۷ لایه‌ای (به جای ۵ لایه‌ای در آیفون اس ای 2020) استفاده خواهند کرد.

ظرفیت باتری

مقایسه آیفون 12 مینی و آیفون اس ای 2020

از معایب اصلی آیفون اس ای 2020، باتری آن بود که تنها ۱۸۲۱ میلی‌آمپر ظرفیت داشت و پس از چند هفته استفاده، از حالت خوب به خاموش شدن‌های ناگهانی دچار می‌شد. به هر حال استفاده از نمایشگر ال سی دی، و همچنین پردازنده قدرتمندی مانند A13 قطعا نیاز به انرژی بیشتری خواهد داشت.

در مقایسه ب آن، ظرفیت باتری آیفون 12 مینی تنها حدود ۴۰۰ میلی‌آمپر بیشتر شده و در کل ۲۲۲۷ میلی‌آمپر توسط شرکت اپل اعلام شده است. حتما با خود می‌گویید که این مقدار باز هم برای استفاده از این گوشی کافی نخواهد بود؛ اما لازم است بدانید که نمایشگر اولد، و همچنین پردازنده A14 انرژی بسیار کمتری را مصرف خواهند کرد که به طول عمر باتری کمک شایانی می‌کند.

قیمت

مقایسه آیفون 12 مینی و آیفون اس ای 2020

در این مقایسه، به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که آیفون 12 مینی از هر نظر از آیفون اس ای ۲۰۲۰ قوی‌تر بوده و ارزش خریدن را دارد؛ اما نقطه‌ای که ممکن است نظر شما را درباره این گوشی عوض کند، قیمت آن خواهد بود.

قیمت گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ تنها ۳۹۹ دلار است؛ که به عبارتی کمترین مبلغی خواهد بود که برای به دست آوردن پردازنده قدرتمند A13 پرداخت می‌کنید. در مقابل، اگر قیمت برای شما مسئله مهمی نیست، بدون شک ۶۹۹ دلار ارزش قدرتمندترین گوشی کامپکت، یا همان آیفون 12 مینی را خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اووو ایفون ۱۲ مینی ۲ برابر ایفون اس ای قیمت داره