مزدا MX-30

مزدا MX-30 با موتور بنزینی هیبریدی خفیف در ژاپن معرفی شد

مزدا MX-30 سال گذشته به عنوان اولین کراس اوور تمام الکتریکی مزدا در توکیو معرفی شد. اکنون این خودروساز ژاپنی از مدل جدید آن با موتور بنزینی هیبریدی خفیف پرده برداشت.

شرکت خودروسازی مزدا در نمایشگاه خودرو توکیو سال قبل از مزدا MX-30 پرده برداشت و هم‌اکنون نیز این خودرو به عنوان نخستین کراس اوور تمام الکتریکی مزدا در بازار اروپا به فروش می‌رسد. اما مزدا در اقدامی تصمیم گرفت تا مدل جدیدی از این کراس اوور کوچک را با موتور بنزینی هیبریدی خفیف تولید و به بازار ژاپن خود عرضه کند.

مشخصات مزدا MX-30 با موتور بنزینی هیبریدی خفیف

مزدا MX-30

مزدا MX-30 جدید از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی اسکای اکتیو بهره می‌برد که در کنار آن یک موتور الکتریکی کمکی 5.1 کیلوواتی با باتری 24 ولتی در نظر گرفته شده است. سیستم هیبریدی خفیف این خودرو باعث افزایش اندک قدرت موتور بنزینی و شتاب خودرو می‌شود، اما به هیچ عنوان در سطح موتور 104 کیلوواتی با باتری 355 ولتی مدل تمام الکتریکی مزدا MX-30 نخواهد بود.

مزدا MX-30

این خودروساز قصد دارد مدل تمام الکتریکی این کراس اوور را از سال آینده فقط به صورت اجاره‌ای در بازار ژاپن عرضه کند. در حال حاضر مزدا برنامه‌ای برای عرضه مدل الکتریکی و هیبریدی خفیف مزدا MX-30 در بازار آمریکا ندارد.

مزدا MX-30

مدل هیبریدی خفیف این خودرو در ژاپن دارای قیمت حدود 2.42 میلیون ین برابر با 22 هزار و 900 دلار است که با سفارش پکیج‌ها مختلف قیمت آن به 3.39 میلیون ین برابر 32 هزار و 100 دلار افزایش خواهد یافت. این خودرو در دو مدل محرک جلو و چهار چرخ محرک به بازار عرضه می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بیش از 12 هزار دستگاه از این خودرو به صورت سالانه در بازار ژاپن به فروش برسد.