بازی Wasteland 3

بازی Wasteland 3 و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Wasteland 3 – وست لند 3 پیچیدگی‌های زیادی دارد و بازیکنان تازه وارد را به دردسر می‌اندازد. این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا راحت‌تر در بازی پیشرفت کنید.

بازی Wasteland 3 یک اثر نقش آفرینی نوبتی است که اگر دو نسخه قبلی را تجربه نکرده باشید، شاید در چند ساعت اول کمی سخت باشد.

طرفداران امیدوار بودند که بازی Wasteland 3 عالی از آب در بیاید و خوشبختانه این بازی توانسته در حد انتظار ظاهر شود. اگر معدود مشکلات فنی بازی را کنار بگذاریم، این اثر تا اینجا یکی از بهترین عناوین نقش آفرینی سال بوده است. استودیوی InXile که حالا توسط شرکت مایکروسافت خریداری شده، با این بازی ثابت کرد که پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌تواند در آینده نزدیک، آثار درخشان‌تری نیز به بازار عرضه کند.

راهنمای بازی Wasteland 3 برای تازه واردها

بازی Wasteland 3 در سال 2016 معرفی شد و همانند قسمت دوم، سازندگان تصمیم گرفتند که آن را با کمک‌های مالی طرفداران توسعه دهند. برای ساخت این بازی در همان ماه اول، 3 میلیون دلار کمک مالی جمع آوری شد و قرار بود که در سه ماهه پایانی سال 2019 عرضه شود اما به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا ویروس، با تاخیر رو به رو شد.

این بازی گستردگی جالب توجهی دارد و تمام کردن آن بیش از 50 ساعت زمان می‌برد. وست لند در چند ساعت ابتدایی بسیار سخت است، زیرا با مکانیک‌های گیم پلی آشنایی کافی ندارید و از قدرت کافی برای مبارزه بهره نمی‌برید. کسانی که این بازی را به تازگی آغاز کرده‌اند، با کمک نکات زیر می‌توانند کمی از سختی اثر بکاهند.

– از نارنجک‌های دودزا استفاده کنید

بازی Wasteland 3

شما باید تا آنجا که امکان پذیر است، از آسیب دیدن خودداری کنید. سنگر گرفتن مهم است اما گاهی سنگری وجود ندارد که بخواهید در آنجا پنهان شوید. در این مواقع، باید از نارنجک‌های دودزا (Smoke Grenades) استفاده نمایید تا دشمنان نتوانند به راحتی به شما شلیک کنند. با کمک دودزا، حتی اگر در فضای باز باشید، این شانس را دارید که آسیب کمتری دریافت کنید. تنها نکته این است که نباید اجازه دهید دشمنان، بیش از حد به شما نزدیک شوند و آن‌ها را سریعا از بین ببرید.

– قدرت‌های مختلف اعضای تیم را ارتقا دهید

بازی Wasteland 3

برای مقابله با دشمنان، از همان اوایل بازی باید قدرت‌ها و مهارت‌های اعضا را افزایش دهید اما به جای پافشاری بر روی یک مهارت خاص، توصیه می‌کنیم که برای هر کدام از آن‌ها، یک مهارت خاص را ارتقا بدهید. برای مثال منطقی نیست که دو شخصیت، در باز کردن قفل‌ها مهارت داشته باشند. ارتقای مهارت‌های متفاوت، دست شما را باز می‌گذارد و می‌توانید ماموریت‌های مختلف را راحت‌تر انجام دهید. این رویکرد را در قبال اسلحه‌ها نیز پیاده‌سازی کنید تا در مصرف مهمات صرفه جویی شود. زیرا هر کدام از اعضای تیم می‌توانند از یک اسلحه متفاوت استفاده می‌کنند و هر کدام از این اسلحه‌ها نیز به مهمات مختلفی نیز دارند. اگر اعضا دارای اسلحه‌های مشترکی باشند، مهمات شما بسیار سریع‌تر تمام می‌شود و دچار دردسر می‌شوید.

– اهمیت ذخیره کردن

بازی Wasteland 3

با اینکه سازندگان در تلاش هستند تا مشکلات بازی را رفع کنند اما باز هم ممکن است که گاهی از آن بیرون بیفتید. به همین دلیل، برای اینکه پیشرفت‌های خود را از دست ندهید، بازی را در اولین فرصت ذخیره (Save) کنید. علاوه بر این‌ها، تصمیمات شما در بعضی از مراحل، شاید آن نتیجه‌ای که انتظار دارید را نداشته باشد، پس می‌توانید به سیو قبلی برگردید و انتخاب خود را تغییر دهید. البته فراموش نکنید که این تاکتیک در رابطه با تصمیماتی که نتیجه آن‌ها را زمان مشخص می‌کند (شاید چندین مرحله جلوتر)، کارآمد نخواهد بود.

– کتاب‌های مهارت را ذخیره کنید

بازی Wasteland 3

آیتم کتاب مهارت (Skill Book)، یکی از قدرت‌های شخصیت شما را تا حدی افزایش می‌دهد (می‌توانید به دلخواه انتخاب کنید). توصیه می‌کنیم که این آیتم‌ها را تا یک زمان مشخص استفاده نکنید. هنگامی که یک مهارت را چندین بار ارتقا می‌دهید، ارتقاهای آخر آن بسیار گران قیمت خواهد بود (با امتیاز مهارت یا همان Skill Point، باید این قدرت‌ها را ارتقا دهید)، در آن زمان می‌توانید از کتاب مهارت استفاده کنید تا در امتیازهای مهارت صرفه جویی شود.

اگر هم در یکی از مراحل، با یک ماموریت فرعی رو به رو شدید که نیازمند به یک مهارت خاص است، برای مثال باز کردن یک در یا هک کردن یک رایانه و شما آن مهارت را ندارید، استفاده از کتاب مهارت می‌تواند مشکل شما را برطرف کرده و آن قدرت را برای شما فعال کند.

– مهارت کمک های اولیه (First Aid)

بازی Wasteland 3

در تصویر بالا می‌بینید که مهارت کمک‌های اولیه هنوز یک خانه دیگر تا ارتقای کامل (لول 10) فاصله دارد. به جای استفاده از امتیاز مهارت، می‌توانید با کتاب مهارت، این قابلیت را به صورت رایگان تکمیل کرده و امتیازات خود را خرج چیزهای ارزان‌تر کنید.

همان طور که بالاتر هم ذکر شد، مهم است که مهارت‌های مختلف شخصیت‌ها را باز کنید اما در رابطه با مهارت کمک‌های اولیه بهتر است که آن را برای همه اعضا فعال نمایید زیرا بدون آن، شخصیت‌ها نمی‌توانند جراحت‌های خود را بهبود ببخشند و سلامتی خود را بازگردانند. این مسئله خصوصا در جنگ‌های بزرگ می‌تواند به ضرر شما شده و باعث شود که شکست بخورید. پس فعال‌سازی مهارت کمک های اولیه را فراموش نکنید. لزومی هم ندارد که در ادامه بر روی ارتقای آن تمرکز داشته باشید و این کار را زمانی که فکر می‌کنید نیاز است، انجام دهید.

– همه جنگ‌ها را به صورت مخفی کارانه آغاز کنید

بازی Wasteland 3

مهارت مخفی‌کاری یکی از چیزهایی است کسی انتظار وجودش در بازی Wasteland 3 را نداشت. نیازی نیست که بر روی این مهارت سرمایه‌گذاری ویژه‌ای داشته باشید اما حداقل آن را باز کنید تا مبارزات در ابتدا به صورت مخفیانه آغاز شوند و چند دشمن را با دردسر کمتر از پای در بیاورید. توصیه می‌کنیم که در آغاز مبارزه، چند دشمن را با استفاده از اسلحه تک تیرانداز (Sniper Rifle) از بین ببرید تا در یک موفقیت ایده آل قرار بگیرید.

– به متن‌ها توجه داشته باشید

بازی Wasteland 3

در ماموریت‌های بازی Wasteland 3 ممکن است به راحتی گمراه شوید زیرا هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که مسیر را به شما نشان دهد. این مسئله برای بازی دوستان باتجربه اتفاق خوبی است اما برای تازه واردها می‌تواند سخت باشد، خصوصا اینکه اکثر عناوین نقش آفرینی غربی، مسیرها را به راحتی به شما نشان می‌دهد و در این رابطه، مخاطبان دغدغه خاصی ندارند.

اگر در توصیف یک چیز نوشته شده که برای مثال، در شمال یک منطقه خاص وجود دارد، باید به همان نقشه‌ای که در آن هستید توجه کنید و نه نقشه اصلی (World Map). همچنین اهمیت دارد که متن‌ها را به دقت بخوانید و سرنخ‌ها را پیدا کنید زیرا راهی برای یافتن ماموریت‌ها وجود ندارد، مگر اینکه بر اساس سرنخ‌های به دست آمده، بدانید باید کجا بروید.

– استفاده از آیتم‌های فرعی اهمیت دارد

بازی Wasteland 3

طعمه‌ها (Decoys)، حیوانات و اسلحه‌هایی که بر روی زمین قرار می‌دهید (Turret)، بسیار مفید هستند. تنها چند گلوله کافی است تا اعضای تیم شما از پای در بیایند. بنابر این شما باید از آیتم‌های فرعی خود استفاده کنید تا مهمات دشمنان را هدر دهید یا باعث شوید توجه آن‌ها به چیزهای دیگر جلب شود و فریب بخورند. هنگامی که دشمنان در حال شلیک به یک طعمه هستند، شما این فرصت را دارید که آن‌ها را از بین ببرید. حیوانات دوست داشتنی بازی نیز حواس دشمنان را پرت می‌کنند اما مرگ دلخراش آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

– به اندازه کافی مهمات بخرید

بازی Wasteland 3

بر خلاف دیگر بازی‌های نقش آفرینی نوبتی (Turn-based)، در بازی Wasteland 3 باید به میزان مهمات مصرف شده، توجه داشته باشید زیرا ممکن است زودتر از آن چیزی که انتظار دارید، به پایان برسند. برای اینکه مهمات شما در وسط یک جنگ خطرناک تمام نشود، همیشه مهمات اضافه با خود به همراه داشته باشید. این مسئله در رابطه با آیتم‌های جانبی همانند نارنجک‌ها نیز صدق می‌کند. موشک‌ها (Rockets) هم با اینکه گران قیمت هستند اما کمک شایانی به شما خواهند کرد و در هر جنگ، حتما چند موشک با خود به همراه داشته باشید.

– تعویض خشاب، مهم‌تر از همیشه

بازی Wasteland 3

بعضی از اسلحه‌ها، به طور همزمان چند گلوله شلیک می‌کنند. با در نظر گرفتن این نکته، هنگامی که تعداد اندکی گلوله در خشاب باقی مانده، خشاب خود را عوض کنید. اگر این کار را انجام ندهید، نوبت حمله شما ممکن است هدر برود، زیرا شخصیت گلوله کافی برای شلیک کردن ندارد. البته فراموش نکنید که برای تعویض خشاب، باید از اکشن پوینت (Action Points) استفاده کنید، بنابر این برای انجام این کار، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشید.

بازی وست لند 3 علاوه بر رایانه‌های شخصی، بر روی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز در دسترس قرار دارد. نسخه‌های لینوکس و مک نیز به زودی منتشر خواهد شد.

آیا بازی Wasteland 3 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.