تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر بازنشسته خواهد شد؛ احتمال خداحافظی با شاسی بلند افسانه‌ای تویوتا

تویوتا لندکروزر به زودی بازنشسته خواهد شد. تویوتا پس از عرضه مدل 2021 این شاسی بلند افسانه‌ای تولید آن را به صورت کامل متوقف خواهد کرد.

خبر بازنشسته شدن تویوتا لندکروزر که اخیرا توسط خبرگزاری‌های حوزه خودرو منتشر شده برای بسیاری از طرفداران تویوتا و این شاسی بلند افسانه‌ای ناراحت‌کننده خواهد بود. در این خبرها آمده است تویوتا قصد دارد به صورت کامل لندکروزر را بازنشسته کند. از این رو دیگر مدل 2022 این خودرو تولید و به بازار عرضه نخواهد شد. با توجه به این که تاکنون از سوی شرکت تویوتا خبر رسمی در این خصوص منتشر نشده است، می‌توان به این اخبار با شک و تردید نگاه کرد، اما مجله معتبر خودرویی موتور آتوریتی اعلام کرد مدل 2021 آخرین مدل شاسی بلند لندکروزر است، اما لکسوس ال ایکس همچنان زنده خواهد ماند و این بار به جای موتور 5.7 لیتری از یک موتور V6 توربوشارژ جدید برخوردار خواهد شد.

جزئیات بازنشستگی تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

سایر منابع معتبر حوزه خودرو نیز همانند موتور آتوریتی شایعه توقف تولید شاسی بلند لندکروزر را تایید می‌کنند و بر این باورند که این شاسی بلند افسانه‌ای تویوتا به آخر عمر خود رسیده است و دیگر مدل 2022 آن تولید نخواهد شد. هرچند در مدل 2021 این شاسی بلند در نسخه هریتج ادیشن، لندکروزر به شکل سه ردیفه طی سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد؛ این نسخه ویژه برای نخستین بار در نمایشگاه شیکاگو 2019 به معرض نمایش درآمد و همراه با مدل 2020 روانه بازار شد.

تویوتا لندکروزر

هرچند تاکنون از سوی تویوتا این اخبار به تایید نرسیده است، اما از آنجایی که نسل فعلی لندکروزر سن زیادی دارد، چنین اخباری آنچنان هم شایعه به نظر نمی‌رسد. نسل کنونی این شاسی بلند از سال 2007 با کد J200 در بازار عرضه می‌شود و تاکنون در خصوص ساخت نسل جدید و مدل جانشین آن نیز جزئیاتی منتشر نشده است. در واقع تویوتا این نسل قدیمی را فقط با فیس لیفت‌های متعدد تولید و به بازار عرضه می‌کند تا از لحاظ ظاهری مشتریان را راضی نگه دارد. هرچند امیدواریم این اخبار شایعه باشد و تویوتا با تولید نسل جدیدی از این شاسی بلند افسانه‌ای آن را همچنان زنده نگه دارد.