آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ مینی معرفی شد؛ گوشی کوچک اپل از راه رسید

گوشی آیفون ۱۲ مینی – iPhone 12 Mini با فناوری 5G معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی٬ امکانات و قیمت نسخه مینی آیفون ۱۲ آشنا شوید.

رویداد پاییزی اپل هم از راه رسید و این شرکت کوپرتینویی در کنفرانس Hi, Speed خود رسماً از گوشی‌های مدرن آیفون ۱۲ – iPhone 12 رونمایی کرد. آیفون ۱۲ مینی یک گوشی جمع و جور مناسب کاربرانیست که همیشه به دنبال یک گوشی کامپکت ولی پرقدرت بوده‌اند. اکنون iPhone 12 Mini با نمایشگر کوچک٬ قلبی بزرگ و فناوری 5G از راه رسید.

اپل آیفون ۱۲ مینی – iPhone 12 Mini

اپل در کنار گوشی آیفون ۱۲ خود از نسخه مینی آن که مقرون به صرفه‌ترین آیفون سال جاری این شرکت است نیز رونمایی کرد. این گوشی کمی کوچک‌تر و لاغرتر از آیفون ۸ است. این گوشی با ابعادی کوچک‌تر از آیفون اس ای ۲ که به یک نمایشگر ۴.۷ اینچی مجهز بود٬ یک نمایشگر بزرگ‌تر ۵.۴ اینچی را به لطف طراحی صفحه نمایش ناچ ارائه می‌کند. این گوشی هوشمند در واقع همان آیفون ۱۲ با ابعادی کوچک‌تر است که با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه خواهد شد. اپل در این گوشی از فیس آیدی استفاده کرده٬ در حالی که تاچ آیدی مانند دیگر محصولات مدرن این شرکت در آن موجود نیست. اپل می‌گوید این کوچک‌ترین٬ باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی 5G در جهان است.

آیفون ۱۲ مینی

اپل روی نمایشگر ۵.۴ اینچی گوشی جدید خود از یک لایه‌ی محافظتی جدید به نام “Ceramic Shield” استفاده کرده است که نسبت به نسل‌های گذشته می‌تواند استحکام بهتری را ارائه کند. این گوشی همچنین به لطف تأییدیه IP68 می‌تواند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد.

مشخصات فنی و امکانات

اپل تمام آیفون‌های سری ۱۲ را با فناوری 5G همراه کرده است. همچنین تمام آن‌ها از هر دو حالت زیر ۶ گیگاهرتزی و mmWave پشتیبانی می‌کنند. حالت دوم سرعت دانلود بیشتری را ارائه می‌کند٬ اما در عوض پوشش‌دهی محدود‌تری دارد. فناوری 5G این گوشی با حالت Smart Data همراه است که می‌تواند به صورت هوشمندانه بین سرعت داده 4G و 5G جابجا شود. اپل می‌گوید این این مودم می‌تواند سرعت دانلود ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه‌ای را ارائه کند.

 

در قلب تپنده‌ی این گوشی٬ چیپست A14 Bionic قرار گرفته است. این چیپست ۵ نانومتری با پردازنده ۶ هسته‌ای مجهز است که آن را ۵۰ درصد سریع‌تر از هر گوشی دیگری می‌کند. این دیوایس همچنین به یک پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای نیز مجهز است که به ادعای اپل می‌تواند «بازی‌هایی با کیفیت کنسول‌ها» را ارائه کند. ۴ گیگابایت رم این تراشه را همراهی می‌کند٬ در حالی که یک باتری ۲٬۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ ۱۵ وات وظیفه‌ی تأمین انرژی این گوشی را بر عهده دارد. اپل برای بهبود عملکرد این گوشی در شارژ بی‌سیم از MagSafe استفاده کرده است. در بخش حافظه نیز این گوشی در سه پیکربندی ٬۶۴ ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

آیفون ۱۲ مینی

از نظر مشخصات فنی نسخه مینی آیفون ۱۲ شباهت بسیار زیادی با آیفون ۱۲ معمولی دارد. این شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی f/1.6 (عریض‌ترین دیافراگم بین آیفون‌ها) و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا-واید می‌شود. اپل عملکرد دوربین این گوشی در عکاسی در محیط‌های کم نور را ارتقاء بخشیده است٬ در حالی که دوربین جلوی آن از یک حالت شب جدید میزبانی می‌کند. دوربین‌های این گوشی از فناوری‌های Deep Fusion 2 ٬ Smart HDR 3 و Night Mode Timelapse بهره می‌برند.

اپل آیفون ۱۲ مینی را با قیمت ۶۹۹ دلاری وارد بازار خواهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*