اپل آیفون 12 پرو

اپل آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس معرفی شدند

گوشی های اپل آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر بزرگ‌تر، طراحی به روز شده، دوربین سه گانه، پردازنده سریع‌تر و پشتیبانی از 5G معرفی شدند.

اپل امشب به طور رسمی از گوشی های پرچمدار آیفون 2020 خود رونمایی کرد. آیفون 12 پرو با قیمت 999 دلار و آیفون 12 پرو مکس با قیمت 1099 گوشی‌های بالارده این سری محسوب می‌شوند که از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کنند. طراحی این گوشی‌ها به روز شده و نسبت به آیفون‌های قبلی تغییر پیدا کرده است. این اولین بازطراحی عمده برای گوشی های هوشمند تمام صفحه اپل (آیفون ایکس به بعد) محسوب می‌شود و طراحی گوشی تا حدودی ما را به یاد آیفون 4 می‌اندازد.

اپل آیفون 12 پرو

هر دو گوشی آیفون 12 پرو و پرو مکس بزرگتر از آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس هستند. آیفون 12 پرو از نمایشگر 6.1 اینچی و آیفون 12 پرو مکس از نمایشگر 6.7 اینچی بهره می‌برند، در حالی که آیفون 11 پرو دارای نمایشگر 5.8 اینچی و آیفون 11 پرو مکس دارای نمایشگر 6.5 اینچی هستند. اپل آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی خود به عنوان بزرگترین گوشی اپل تاکنون معرفی شده است. مدل‌های پرو در سری آیفون 12 از بدنه‌ای با فولاد ضد زنگ (به جای آلومینیوم در آیفون 12) برخوردارند و در چهار رنگ خاکستری، طلایی، استیل ضد زنگ و آبی جدید به بازار عرضه می‌شوند.

مشخصات سخت افزاری اپل آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس

مدل‌های جدید آیفون 12 پرو از تراشه A14 Bionic اپل استفاده می‌کنند. این تراشه اولین بار در ماه گذشته در آیپد ایر تازه معرفی شده، رونمایی شده بود. گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی شرکت اپل گفته بود، این چیپست، قدرتمندترین تراشه ساخته شده توسط اپل است. همچنین A14 Bionic اولین تراشه اپل است که از فرایند لیتوگرافی 5 نانومتری استفاده می‌کند. تراشه A13 Bionic سال گذشته اپل از فرایند لیتوگرافی 7 نانومتری برخوردار بود. اپل می‌گوید که هر دو پردازنده 6 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی 4 هسته‌ای، سریع‌ترین عملکرد تاکنون را دارند. طبق ادعای اپل، عملکرد این گوشی‌ها با این CPU و GPU تا 50 درصد سریع‌تر از هر گوشی دیگری است.

اپل آیفون 12 پرو

یکی از بزرگترین موارد جدید اضافه شده در مدل‌های امسال، پشتیبانی از شبکه 5G است. آیفون 12 پرو از فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و mmWave 5G پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که هر دو گوشی آیفون 12 پرو و پرو مکس باید با انواع مختلف شبکه‌های 5G از هر سه اپراتور اصلی ایالات متحده کار کنند. اپل می‌گوید که بیشترین باندهای 5G از هر گوشی هوشمند دیگری را ارائه می‌دهد و نوید داده که از مجموعه گسترده‌ای از اپراتورها در سراسر جهان و استانداردهای مختلف 5G آنها پشتیبانی می‌کند.

همچنین یک مورد جدید و منحصربه‌فرد دیگر در اپل آیفون 12 پرو و پرو مکس، سنسور لیدار است که مانند آیپد پرو برای جلوه‌های AR اضافی مورد استفاده قرار می گیرد. اپل همچنین می‌گوید که از اسکنر LIDAR برای کمک به فوکوس دوربین در محیط‌های کم نور استفاده می‌شود و باعث می‌شود تا فوکوس خودکار برای عکاسی در نور کم تا شش برابر سریع‌تر انجام شود. همچنین این مورد، امکان عکس‌های پرتره در حالت شب را فراهم می‌کند.

اپل آیفون 12 پرو

مدل‌های جدید آیفون 12 پرو همچنین فناوری سرامیک شیلد – Ceramic Shield را ارائه می‌دهند که به گفته اپل، شیشه‌ای سخت‌تر از هر نمایشگر گوشی دیگری است و در هنگام سقوط گوشی از ارتفاع، از ترک خوردن نمایشگر جلوگیری می‌کند و امتیاز آن در تست‌های سقوط از ارتفاع، چهار برابر بهتر از گوشی‌های دیگر است.

دوربین آیفون 12 پرو و پرو مکس

مانند مدل‌های سال گذشته آیفون 11 پرو، اپل بار دیگر یک ماژول دوربین سه گانه را در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس با لنزهای دوربین 12 مگاپیکسلی استاندارد، تله فوتو و فوق عریض ارائه داده است. مطابق انتظار، آیفون 12 پرو مکس از دوربین‌های بهتری نسبت به مدل پرو برخوردار است و یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی جدید با فاصله کانونی 65 میلی‌متری دارد که می‌تواند تا 2.5 برابر بزرگنمایی اپتیکال را ارائه دهد. یک دوربین عریض جدید با دیافراگم f/1.6 و سیستم جدید لرزش گیر اپتیکال یا OIS نیز وجود دارد. سنسور دوربین عریض نیز 47 درصد بزرگتر شده و با دیافراگم پایین‌تر، 87 درصد عملکرد بهتری در نور کم ارائه می‌دهد.

اپل همچنین ویژگی جدیدی را با نام Apple ProRAW ارائه می‌دهد که اواخر امسال در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس در دسترس خواهد بود. این شرکت می‌گوید این فناوری ، مزایایی مانند محاسبات پردازشی عکاسی موجود در Deep Fusion و اسمارت HDR به همراه انعطاف‌پذیری بیشتر در عکس‌های RAW را ارائه می‌دهد. این فرمت در هر چهار دوربین در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد مواردی مانند وضوح، نور، های لایت‌های رنگ و شارپنس را تنظیم کنند.

اپل آیفون 12 پرو

گوشی های جدید آیفون 12 پرو و پرو مکس همچنین می‌توانند با فناوری HDR فیلمبرداری کنند. این ویژگی که اولین بار در خط تولید آیفون‌ها قرار گرفته است از عکسبرداری مستقیم در دالبی ویژن اچ دی آر نیز پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر آن، آیفون 12های جدید قادر به ویرایش محتوای دالبی ویژن اچ دی آر به طور مستقیم از برنامه Photos خواهند بود.

مانند آیفون 12 و آیفون 12 مینی، دو مدل آیفون 12 پرو نیز با شارژرها و لوازم جانبی بی سیم مگ سیف – MagSafe اپل که به تازگی معرفی شده‌اند، سازگار خواهند بود که این لوازم جانبی و اکسسوری‌هایی مانند قاب‌های مغناطیسی، پدهای شارژ و حتی لوازمی مانند کیف پول را شامل می‌شود. همانطور که گفته شد، در کنار اپل آیفون 12 پرو و پرو مکس، دو آیفون جدید دیگر نیز وجود دارد. آیفون 12 و آیفون 12 مینی قرار است جایگزین آیفون 11 سال گذشته شوند.

قیمت و زمان عرضه

آیفون 12 پرو با قیمت 999 دلار برای مدل پایه و آیفون 12 پرو مکس با قیمت پایه 1099 در مدل‌های 128، 256 و 512 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. پیش فروش آیفون 12 پرو از جمعه همین هفته یعنی 16 اکتبر 2020 آغاز می‌شود و یک هفته بعد از تاریخ 23 اکتبر شاهد فروش رسمی این گوشی خواهیم بود. پیش فروش آیفون 12 پرو مکس نیز از 6 نوامبر شروع می‌شود و عرضه رسمی آن از 13 نوامبر آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*