منع رفت و آمد

روحانی به دلیل افزایش شیوع کرونا با منع رفت و آمد در 5 کلان‌شهر موافقت کرد

رئیس‌جمهور روحانی با پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر منع رفت و آمد در 5 کلان‌شهر به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا موافقت کرد. در ادامه با جزئیات این طرح آشنا می‌شویم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت عنوان کرد متاسفانه ویروس کرونا با جهش‌هایی مواجه شده است. هرچند نمی‌توان شدت افزایش بیماری‌زایی آن را مشخص کرد، اما بسیاری از مردم را درگیر کرده است و برای همه مردم ایران یک زنگ خطر جدی محسوب می‌شود. وی افزود اخیرا به رئیس‌جمهور درخواستی را ارائه دادیم تا به دلیل افزایش شیوع کروناویروس در 5 شهر مهم یعنی تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه منع رفت و آمد را اعمال کنیم که رئیس‌جمهور نیز با این طرح موافقت کردند.

جزئیات منع رفت و آمد در 5 کلانشهر

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به این که دستور رئیس‌جمهور مبنی بر ممنوعیت رفت و آمد به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است، بیان کرد امیدواریم در این سه روز با این طرح جدید و کاهش تردد، شاهد کاهش شیوع بیماری در کشور باشیم. وی افزود مواردی چون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تردد و اجتماعات جزو اصلی‌ترین اقدامات در کنترل این وضعیت محسوب می‌شود.

نمکی در ادامه اظهار کرد در همین رابطه استراتژی‌های جدیدی را در نظر گرفته‌ایم تا ضمن این که محدودیت‌های جدیدی اعمال می‌شود، طبق خطری که در هر منطقه کشور برآورد می‌کنیم، در آنجا برای افزایش تست و بیماریابی سرمایه‌گذاری سنگین‌ترین را انجام دهیم. این اقدامات با همکاری سازمان بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌هایی که در موج اول کرونا همکار وزارت بهداشت بودند به انجام خواهد رسید.

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت در خصوص جزئیات اجرای طرح منع رفت و آمد بیان کرد:

طبق این ابلاغیه، فقط خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند و این خودروها مجاز به خروج از شهر نیستند. خودروهایی که با پلاک شهر دیگر قصد ورود داشته باشند، فقط با ارائه کارت ملی و احراز سکونت می‌توانند وارد شوند. قرنطینه در داخل شهر انجام نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*