آموزش زبان های برنامه نویسی

آموزش زبان های برنامه نویسی را در راکت دنبال کنید

در فرایند طراحی وب، یکی از مواردی که یک وب‌مستر به وجود آن نیازمند است، فردی آشنا و مسلط به زبان برنامه‌نویسی وب است تا این فرد بتواند وب‌سایت را از لحاظ بصری به‌گونه‌ای توسعه دهد تا تاثیر شگرفی روی مخاطب‌ها داشته باشد؛ چراکه دنیای مجازی دیگر به بخشی از سبک زندگی مردم تبدیل شده و به طور روزانه عده‌ زیادی از مردم علاوه بر سرک کشیدن به شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مثل اینستاگرام، به وب‌سایت‌های مختلفی نیز برای رفع نیازهایشان سر می‌زنند.

برای همین منظور، اگر قرار باشد فردی از راه فریلنسری به یک درآمد خوب و ایده‌آل برسد، برنامه‌نویسی زبان HTML می‌تواند یکی از گزینه‌های روی میز باشد اما چطور می‌توان در درجه اول این زبان را فرا گرفت؟

وب‌سایت راکت به منظور آموزش HTML، دوره‌ای را تهیه کرده که در حال حاضر، این دوره در راکت به علت محبوبیت بسیار زیادی که پیدا کرده، رایگان شده است. حسام موسوی در دوره رایگان «HTML چیست؟»، در درجه نخست با ارائه یک اینفوگراف توضیح می‌دهد که در قدم‌های اول قرار است چه نکاتی را به شما توضیح دهد. در مرحله بعدی درباره نسخه‌های مختلف HTML و تاریخچه‌اش صحبت می‌کند. سپس درباره HTML5 که آخرین ورژن این زبان به شمار می‌رود نیز حرف و صحبت‌هایی دارد. همچنین نویسنده در همان ابتدای مقاله درباره یک مفهوم و کانسپت حرف می‌زند که به اشتباه در میان افراد غیر کارشناس و ناوارد باب شده است؛ موسوی در ابتدای مقاله می‌نویسد html یک زبان برنامه‌نویسی نیست و نویسنده، html را به مجموعه‌ای از المان‌های مختلف نسبت می‌دهد که یک طراح می‌تواند در وهله اول ساختار یک صفحه وب را مشخص کرده و در مرحله بعدی به آن شکل و فرم دهد. راکت برای آموزش html دوره‌ای شامل ۲۲ بخش تهیه کرده که هر بخش، مدت زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص می‌دهد.

یکی از پراستفاده‌ترین و کاربردی‌ترین فریم‌ورک‌های زبان php چیزی نیست جز لاراول (laravel)؛ فریمورک محبوبی که برای ایجاد نرم افزارهای تحت وب با php پدیدار شده. برای توسعه یک وب‌سایت، یک برنامه نویس کاربلد نیاز دارد از لاراول نیز استفاده کند. بر همین اساس در بازار کار، چه در ایران و چه در کشورهای خارجی تقاضا برای جذب برنامه‌نویس‌های لاراول زیاد است. وب‌سایت راکت با شعار «هدف ما، پیروزی شماست» توانسته ظرف مدت کوتاهی، محبوبیت پیدا کند. راکت در حال حاضر تنها ۵ سال است که به فعالیت پرداخته و هدف اصلی خود را در طی این مدت، آموزش آنلاین و همچنین کمک به برنامه‌نویس‌ها و علاقه‌مندان به طراحی وب و موبایل تعریف کرده است. به همین منظور، راکت برای آموزش لاراول به افرادی که دنبال چنین آموزشی هستند، دوره‌ای را تهیه کرده که در حال حاضر این بسته محتوایی نیز مثل دوره «آموزش html» در سایت رایگان شده است.

البته راکت در توضیح دوره درباره پیش‌نیازهای آموزش لاراول نیز صحبت می‌کند و کاربر کاملا متوجه می‌شود که اگر به زبان php آشنا نشده، یاد گرفتن لاراول در وهله اول گزینه خوبی برای صرف انرژی و وقت نیست. راکت در دوره آموزشی خود برای یادگیری این فریمورک، ۱۰ ساعت محتوا آماده کرده که در قالب ۹ بخش تنظیم شده است. شما می‌توانید به کل این محتوا به صورت رایگان دسترسی پیدا کنید و از یادگیری لاراول لذت ببرید.

راکت با عرضه برخی از خدمات حرفه‌ای خود به صورت رایگان، از سایر رقبا در این زمینه پیشی می‌گیرد؛ بر همین اساس این وب‌سایت می‌تواند محل یادگیری مناسبی برای کاربران علاقه‌مند به دنیای برنامه‌نویسی باشد. شما با ثبت نام در راکت می‌توانید مسیر جدید و هیجان‌انگیزی را شروع کنید تا به یک برنامه‌نویس یا حتی یک طراح وب توانمند تبدیل شوید. یکی از این مسیرهای هیجان‌انگیز و به شدت کاربردی، یادگیری جاوااسکریپت، یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی است که طرفداران خاص خود را دارد.

در دنیای برنامه‌نویسی، جاوا اسکریپت را به نوعی زبان وب می‌دانند؛ چراکه کاربرد و استفاده این زبان برنامه‌نویسی در دنیا به شدت افزایش یافته و یک برنامه‌نویس، یکی از اولویت‌های کاری خود را باید در یادگیری جاوا اسکریپت بداند. دوره آموزش جاوا اسکریپت در راکت، یکی از پرطرفدارترین دوره‌های آموزشی این وب‌سایت به شمار می‌رود که در حال حاضر، این دوره نیز مثل دو دوره‌ای که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم، به رایگان برای اعضای ویژه در دسترس است.

شما برای یاد گرفتن مبانی اصلی جاوا اسکریپت به صورت عادی به کلاس‌های آموزشی زیادی نیاز دارد. با این حال راکت کار شما را راحت کرده؛ چراکه نزدیک به ۴۰ ساعت محتوا در هفت قدم تهیه کرده و از همه مهم تر این که، این پکیج را برای اعضای ویژه، به صورت کاملا رایگان عرضه کرده است. البته اگر عضو عادی سایت هم باشید، شما به برخی از دوره‌های مقدماتی دسترسی رایگان دارید، اما بهتر است که با ارتقای حساب کاربری خود به کل دوره دسترسی پیدا کنید.

لازم به ذکر است که راکت دوره‌های متعددی را در زمینه‌های مختلف به طور مستمر در سایت قرار می‌دهد و صرفا محدود به چند دوره ساده نیست. علی‌الحساب از سه محتوایی که به شما معرفی کرده‌ایم بهره‌مند شوید که در حال حاضر در راکت به صورت رایگان وجود دارند.

شما در انتهای صفحه‌ی معرفی یک دوره، با نظرات و دیدگاه‌ سایر کاربرانی که از آن دوره بهره‌مند شده‌اند نیز آشنا می‌شوید. احتمالا شما هم مثل سایر کاربران حال حاضر راکت، پس از یاد گرفتن یک دوره آموزشی رایگان برای استفاده از دیگر دوره‌ها، چه پولی و چه رایگان اقدام خواهید کرد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*