فروش برند آنر

هواوی در اندیشه فروش برند آنر ؛ شیائومی در پی خرید آن!

با محدودیت‌های تجاری اعمال شده توسط دولت آمریکا، هواوی دوران سختی را سپری می‌کند و به فروش برند آنر – Honor می‌اندیشد. نام شیائومی و چند کمپانی دیگر به عنوان خریداران احتمالی مطرح شده است.

به گزارش رویترز، هواوی برای دستیابی به بهترین معامله در حال مذاکره با چندین کمپانی چینی است تا بتواند آینده‌ی شرکت زیرمجموعه خود را نجات دهد. البته هنوز به طور دقیق نمی‌دانیم کدام دارایی‌های کمپانی چینی در فهرست فروش جای دارند؛ ولی به ادعای دو منبع مختلف، تجارت اسمارت فون برند آنر یکی از آن‌هاست.

شاید قبلا فروش آنر اقدامی غیر قابل تصور بود؛ ولی در شرایط سخت اقتصادی، هواوی می‌تواند با انجام این معامله مبلغی بین 2.2 تا 3.7 میلیارد دلار به دست بیاورد.

در بین خریداران بالقوه، نام Digital China بیش از سایرین شنیده می‌شود. این شرکت، به عنوان توزیع کننده‌ی گوشی های هوشمند آنر از موقعیت خوبی برای ورود به معامله برخوردار است.

فروش برند آنر

کمپانی TCL که با تولید تلویزیون شناخته می‌شود و اخیرا وارد بازار موبایل هم شده، یکی دیگر از علاقه‌مندان است. اما شاید بیشتر از همه، شنیدن نام شیائومی جالب باشد؛ کمپانی رقیب که پس از سامسونگ، هواوی و اپل، چهارمین تولیدکننده‌ی برتر اسمارت فون در دنیا محسوب می‌شود. اگر این معامله به سرانجام برسد، هواوی می‌تواند روی ساخت گوشی های رده بالا و عرضه‌ی آن‌ها تحت برند خودش تمرکز کند.

ناگفته نماند که برند آنر در سال 2013 تاسیس شد و ابتدا زیر پرچم هواوی گوشی‌هایش را عرضه می‌کرد. ولی در ادامه، فعالیت مستقل خود را آغاز کرد و دامنه تولیداتش را به ساعت هوشمند، ایربادز و لپتاپ هم گسترش داد.

فروش برند آنر از دیدگاه تحلیلگران

گزارش رویترز پس از آن منتشر شده است که اخیرا «مینگ چی کو» از احتمال فروش آنر خبر داد. البته این تحلیلگر صاحب‌نام، چنین معامله‌ای را به نفع Honor می‌داند.

به عقیده‌ی او با جدا شدن از هواوی، آنر می‌تواند از تحریم‌های آمریکا رهایی یابد و با دستِ باز، به تولید محصولاتش ادامه دهد. حتی شاید بتواند خود را از تهدیدهای امنیتی منتسب به هواوی نیز مبرا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*