هیوندای سانتافه 2021

هیوندای سانتافه 2021 ویژه بازار آمریکا معرفی شد

هیوندای سانتافه 2021 – Hyundai Santa Fe ویژه بازار آمریکا معرفی شد. این خودرو از امکانات جدید و پیشرانه‌های قدرتمند بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات این کراس اوور کره‌ای آشنا می‌شویم.

شرکت هیوندای از فیس لیفت سانتافه در تابستان جاری برای بازار اروپا پرده برداشت و اکنون نیز مدل ویژه آن را برای بازار آمریکا معرفی کرد. این کراس اوور محبوب کره‌ای در نسخه 2021 تقریبا مشابه نسخه اروپایی خود است. در ادامه با مشخصات و امکانات هیوندای سانتافه 2021 آشنا خواهیم شد.

مشخصات هیوندای سانتافه 2021

هیوندای سانتافه 2021

جلوپنجره پهن‌تر و چراغ‌های جدید جزو ویژگی‌های برجسته طراحی ظاهری هیوندای سانتافه 2021 محسوب می‌شوند. این کراس اوور کره‌ای اکنون از فلاپ‌های اسپرت‌تر، سپر اصلاح شده و دی لایت‌های LED با ظاهری جدید نیز بهره می‌برد.

هیوندای سانتافه 2021

در دو طرف این کراس اوور شاهد تغییرات زیادی نیستیم و از نکات برجسته این بخش می‌توان به رینگ‌های جدید و آینه‌های برقی در کنار لامپ‌های روشنایی اشاره کرد. در بخش عقب نیز شاهد به‌روزرسانی‌هایی هستیم و اکنون در این بخش یک سپر جدید، چراغ‌های به‌روز و اگزوز پنهان به چشم می‌خورد.

هیوندای سانتافه 2021

کابین این خودرو نیز به پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی، شیفتر دنده دکمه‌ای  و کنسول مرکزی جدید مجهز شده است. مواردی چون سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی سفارشی، ناوبری جی‌پی‌اس، دکمه‌های جدید و صفحه نمایش ۸ اینچی جزو سایر ویژگی‌های کابین این کراس اوور محسوب می‌شوند.

هیوندای سانتافه 2021

شرکت هیوندای برای مدل 2021 سانتافه امکانات برجسته‌ای چون تکنولوژی کلید دیجیتال، سیستم صوتی جدید هارمن کاردون و محفظه بار بهبود یافته با ۱۴ لیتر فضای بیشتر را در نظر گرفته است. تریم جدید کالی گرافی نیز برای مشتریانی ارائه شده است که به دنبال یک خودرو لوکس هستند. این تریم مواردی چون جلوپنجره ویژه، رینگ‌های ۲۰ اینچی، نورپردازی داخلی، صندلی‌های چرم ناپا، پوشش سقف جیر و هدآپ دیسپلی رنگی را شامل می‌شود.

هیوندای سانتافه 2021

این خودرو به صورت استاندارد از یک موتور جدید 4 سیلندر 2.5 لیتری اسمارت استریم بهره می‌برد که از مدل 2.4 لیتری قبلی حدود 8 درصد کم‌مصرف‌تر است. این موتور جدید می‌تواند قدرتی برابر با 191 اسب بخار و گشتاور 247 نیوتن‌متر را تولید کند که قدرت تولید شده توسط گیربکس 8 سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این موتور به صورت استاندارد از سیستم استارت/استاپ نیز بهره می‌برد.

هیوندای سانتافه 2021

مشتریانی که خواهان قدرت بیشتری هستند، قادرند موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو جدید را سفارش دهند که می‌تواند قدرتی برابر با 277 اسب بخار و گشتاور 422 نیوتن‌متر را تولید کند. برای این پیشرانه موتور دو کلاچه هیوندای در نظر گرفته شده است که پاسخ‌های بهتر و تعویض‌های سریع‌تری را ارائه می‌دهد.

هیوندای سانتافه 2021

علاوه بر این، مشتریان هیوندای سانتافه 2021 می‌توانند نسخه هیبریدی جدیدی را سفارش دهند که شامل موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو، گیربکس 6 سرعت اتوماتیک و باتری لیتیوم-یون ۱.۵ کیلووات ساعتی است. این نسخه به صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد و قدرت تولیدی آن 225 اسب بخار و گشتاور آن 264 نیوتن‌متر است.

هیوندای سانتافه 2021

هیوندای ساختار سانتافه فیس لیفت را ارتقا داده و از فولاد با کشش بالا برای استحکام بیشتر استفاده کرده است که چنین تغییراتی باعث هندلینگ و سواری بهتر این کراس اوور شده است. سیستم ترمز این خودرو نیز بهبود یافته و اکنون از روتورهای بزرگ‌تر، بوستر بهتر و سیستم‌های روز دنیا بهره می‌برد.

هیوندای سانتافه 2021

سطح سیستم‌های ایمنی این خودرو نیز ارتقا یافته و از مهم‌ترین آنها می‌توان به دستیار پارک از راه دور، کروز کنترل هوشمند، دستیار رانندگی در بزرگراه، دستیار پارک پیشرفته و سیستم پیشگیری از برخورد اشاره کرد. مدل‌های استاندارد هیوندای سانتافه 2021 در آلاباما تولید می‌شوند و تا پایان سال 2020 میلادی به بازار عرضه خواهند شد. در سه ماهه سال 2021 نیز مدل‌های هیبریدی این خودرو از کره جنوبی به آمریکا صادر می‌شود. همچنین تا پایان سال آینده نیز مدل پلاگین هیبریدی به آمریکا خواهد رسید.