چالش های مرگبار

چالش های مرگبار نهنگ آبی، مومو و مریم، دوباره در ایران!

چالش های مرگبار جدیدی از جمله مومو و مریم در ایران پدیدار شده که با دنبال کردن اهداف بازی نهنگ آبی سبب ترویج خشونت و خودکشی شده‌اند.

با شروع پاندمی کرونا مردم به خانه نشینی و استفاده بیشتر از فضای مجازی روی آوردند. بسیاری از کلاس‌های حضوری و مدارس کودکان نیز حالا بر بستر اینترنت تشکیل می‌شود و از کودک هفت ساله تا بزرگسالان از طریق موبایل یا لپ تاپ سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند. گرچه مردم به استفاده از اینترنت محدود شده‌اند و تردد در شهر و رخ دادن اتفاقات ناگوار کاهش زیادی داشته اما برخی همین فضای مجازی را ناامن کرده و با انتشار چالش های مرگبار جدید مانند مومو و بازی مریم قصد دارند علاوه بر تجاوز به حریم شخصی کاربران -که درصد بالایی از آن‌ها کودکان هستند- آن‌ها را به رفتارهای پرخطر، آسیب به خود و دیگران و حتی خودکشی تشویق کنند.

چند سال پیش چالش نهنگ آبی رواج پیدا کرد و باعث آسیب به خود و خودکشی نوجوانان زیادی شد که البته از ادامه آن جلوگیری به عمل آمد. اما برای بار دیگر و این بار در فضایی محدود‌تر چالش‌ها و بازی‌های خطرناکی پدیدار شده‌اند که می‌توانند به اندازه نهنگ آبی خطرناک باشند.

چالش مومو

چالش های مرگبار

این روزها چالش مومو از خطرناک‌ترین چالش های مرگبار تهدید کننده سلامت کودکان محسوب می‌شود که ساختاری مشابه با نهنگ آبی دارد. در این چالش فردی از طریق پیام‌رسان واتس اپ به شما پیام خواهد داد و دستوراتی برای وارد کردن آسیب به خود و دیگران در خود دارد.

در صورت عدم انجام این دستورات کاربر تهدید به قتل می‌شود و خود را ناچار به انجام و پیروی از مومو می‌بیند، در حالی که خلاص شدن از مومو تنها با چند اقدام ساده امکان‌پذیر است. شما در زیر می‌توانید به طور مفصل درباره چالش مومو اطلاعات کسب کنید تا از گرفتار شدن در دام این چالش پیشگیری کنید.

بازی مریم

چالش های مرگبار

انتشار بازی مریم به بیش از دو سال پیش برمی‌گردد اما این روزها با محدود شدن سرگرمی کودکان به فروشگاه‌های نرم افزاری پلی استور و اپ استور، این بازی نیز در صدر دانلود و برنامه‌های پرخطر برای گروه سنی کودکان قرار گرفته است. در این بازی شما باید به کودکی گمشده کمک کنید تا به آغوش خانواده‌اش بازگردد ولی جلوه‌های شنیداری و بصری بازی به قدری ترسناک و قوی هستند که پس از اتمام بازی در کاربر علائم ترس و وحشت دیده می‌شود. حتی برخی از بازیکنان صداهای غیرواقعی می‌شنیدند و در ساعت ۳ صبح تماس تلفنی دریافتت می‌کردند که باعث سلب آرامش از آن‌ها شده بود.

گرچه این بازی به اندازه چالش های مرگبار دیگر خطرناک نیست اما در کودکان می‌تواند اثرات منفی قابل توجهی باقی بگذارد. توصیه می‌کنیم مطلب مربوط به این بازی را به دقت مطالعه کنید، چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و البته رهایی از بازی مریم به سادگی حذف این اپلیکیشن خواهد بود.

شاید فکر می‌کردیم چالش نهنگ آبی تنها یک بار در تاریخ رخ داده و توسط افراد ناسالم رواج پیدا کرده اما متاسفانه با چالش‌ها و بازی‌های بالا دوباره رعب و وحشت به میان کودکان و نوجوانان خواهد آمد. گرچه در شرایط کنونی کودکان و نوجوانان مجبور به استفاده از شبکه‌های مجازی هستند اما بهتر است این دسترسی به اینترنت با کنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد تا از وقوع اتفاقات ناخوشایند پیشگیری کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. همین بدبختی کم بود واسه بچها

  2. آخه واقعا اینا ثابت شدن ؟من که فقط ازشون خبر شنیدم فقط اونم معلوم نیست راست یا دروغ

  3. از تیم گجت نیوز انتظار نداشتم همچین چیزایی که هیچ سند و مدرکی برای اثباتشون نیست رو منتشر کنه !تمام اینها داستان پردازی چند ذهن بیمار هست ، اگر یک درصد احتمال بدم که راست باشه ، صد در صد مطمنم این چالش ها تو فضای دارک وب هستن ! و ارزش پرداختن انقدر وقت و ترسوندن مردم رو نداره ، و باید نوجوون هارو از فضای دارک دور نگه داشت !

    • محمدمصطفی آسیابی

      دوست عزیز این چالش‌ها کاملا واقعی هستن، در حدی که پلیس فتای استان‌های اصفهان و البرز درباره مومو و مریم اطلاع رسانی کردن و در برخی موارد هم‌وطنانمون هم درگیر با این مسائل شدند.

  4. واقعا ترسناکه البته من تا حالا به این موارد بر نخوردم.