خرید آیفون 12 پرو

هیچ دلیل واضحی برای خرید آیفون 12 پرو وجود ندارد

اپل چند روز پیش پرچمدار 2020 خود یعنی iPhone 12 Pro را معرفی کرد؛ اما به عقیده تحلیل‌گران هیچ دلایل قانع‌کننده‌ای برای خرید آیفون 12 پرو وجود ندارد.

سری آیفون 12 پس از شایعات بسیار و در مراسم مجازی اپل معرفی شدند. پرچمداران جدید کوپرتینویی‌ها گرچه ویژگی‌های جدیدی داشته و در برخی زمینه‌ها رکورد زده‌اند اما آنالیزورها می‌گویند کاربران معمولی دلیلی برای خرید آیفون 12 پرو نخواهند داشت.

اپل در هفته‌ای که گذشت از چهار مدل آیفون پرده برداشت. آیفون 12 مینی – iPhone 12 mini با نمایشگر 5.4 اینچی و آیفون 12 – iPhone 12 با صفحه نمایش 6.1 اینچی خانواده آیفون‌های معمولی را تشکیل داده و آیفون 12 پرو با صفحه 6.1 اینچی و آیفون 12 پرو مکس – iPhone 12 Pro Max به عنوان بزرگترین آیفون تاریخ تا به امروز با نمایشگر 6.7 اینچی در مراسم آنلاین اپل به عنوان پرچمداران سال 2020 معرفی شدند. مدل‌های ساده با قیمت ابتدایی 729 دلار و مدل‌های پرو با قیمت پایه 999 دلار فروخته خواهند شد.

خرید آیفون 12 پرو

تمامی آیفون‌های جدید از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند و به چیپ قدرتمند A14 Bionic و نمایشگر با پنل OLED مشابهی تجهیز شده‌اند. آیفون 12 و 12 مینی ماژول دوربین اصلی دوگانه دارند که از یک سنسور اصلی و سنسور فوق عریض تشکیل شده و در مدل‌های پرو دوربین تله فوتو و اسکنر لایدار – LiDAR به منظور بهبود عملکرد دیوایس در زمینه واقعیت افزوده به مجموعه دوربین اضافه شده‌اند. این دو سنسور کیفیت تصاویر پرتره در نور کم را تقویت کرده و در سرعت فوکوس اتوماتیک بهبودهایی ایجاد می‌کنند.

اما دوربین آیفون 12 پرو مکس از بزرگترین سنسور دوربین میان تمامی آیفون‌ها استفاده می‌کند که مجهز به فناوری OIS جدیدی شده و لنز تله فوتوی آن می‌تواند تا 2.5 برابر زوم اپتیکال انجام دهد.

به روز رسانی‌های انجام شده در بخش دوربین‌ها ممکن است علاقه‌مندان به عکاسی و فیلم‌برداری را به سوی خود جذب کند اما آنالیزهای Deutsche Bank می‌گویند اپل در زمینه ارتقای ارزش خرید آیفون 12 پرو و پرو مکس ناموفق عمل کرده و کاربران معمولی حاضر به آپگرید موبایلشان به این دو گوشی نخواهند بود.

آیفون 12 که ادامه‌دهنده راه موفقیت‌آمیز آیفون 11 – iPhone 11 شناخته می‌شود با قیمت 100 دلار گران‌تر یعنی 799 دلار به فروش می‌رسد و این موضوع روی تقاضای این دیوایس تاثیر منفی خواهد گذاشت. این در حالی است که آیفون 11 بیشترین فروش را در میان اسمارت فون‌های اپل در فصل آغازین سال 2020 داشت و یکی از دلایل فروش بالایش قیمت‌گذاری درست و مناسب دیوایس برشمرده می‌شود.

خرید آیفون 12 پرو

در سری‌های قبلی آیفون، اپل توانسته بود با محصولات جدیدش کاربران و گیک‌ها را مجذوب خود کند و با آیفون ایکس در سال 2017، آیفون ایکس اس در سال 2018 و آیفون 11 پرو در سال 2019 موفقیت‌های زیادی کسب کرد. اما ما باور داریم این رویه برای سال 2020 تکرار نخواهد شد. آیفون 12 پرو و پرو مکس آنقدر قوی ظاهر نشدند که کاربران معمولی را مجاب به تغییر گوشی‌شان کنند و شاید در نهایت به سراغ آیفون 12 و 12 مینی بروند.

تفاوت کلیدی میان آیفون 12 های معمولی و مدل‌های پرو به دوربین و حافظه ذخیره‌سازی بازمی‌گردد و این دو عامل نمی‌توانند خریدار را به پرداخت هزار دلار و حتی بیشتر ترغیب کنند.

طبق پیش‌بینی‌ها مدل پروی آیفون 12 به دلیل قیمت بالای هزار دلاریشان تنها 25 درصد از فروش آیفون طی سال آینده را تشکیل خواهد داد و آیفون 12 مینی و آیفون 12 حدود 38 درصد از فروش کلی آیفون‌های اپل در سال 2021 را به نام خود خواهند زد.

با توجه به استفاده از قطعات و ویژگی‌های مشابه بسیار در سری آیفون 12، تنها چیزی که ارزش خرید مدل‌های پرو را افزایش می‌دهد کیفیت تصاویر آن به حساب می‌آید. گرچه عملکرد دوربین مدل‌های پرو خیره‌کننده است اما تنها وجه تمایز میان این دو سری خواهد بود.

به عقیده بسیاری از کاربران آیفون پرداخت بودجه هزار دلاری تنها برای دوربین بهتر چندان منطقی نیست و با وجود پشتیبانی از 5G، چیپست و نمایشگر یکسان میان تمامی مدل‌ها، آیفون 12 و 12 مینی به واسطه قیمت کمترشان با استقبال بیشتری نسبت به مدل‌های پرو مواجه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خیلی دوست دارم باز برگردم آیفون 😔

  2. دلیل واضح نمخاد آیفون ۱۲ بهترین بنظر

  3. یعنی چه خوب دلیل واضحی وجود نداره یعنی شما وقتی از گوشی استفاده می‌کنیم باید حتما دلیل واضحی داشته باشد

    • بلی هر کس نظر به نیاز خود خریداری میکند. علافه مندان فوتوگرافی و ویدیوگرافی اسمارت فون با بهترین دوربین می خرند. گیمر های گوشی های گیمینگ می خرند. بعضی افراد که فقط تماس های ساده کار میگیرند موبایل های ساده می گیرند البته دختر خانم ها برای هم چشمی و نمایش به دوستان آیفون میخرند حتی در صورتیکه اپل آیفون یک را به نام آیفون 12 هم بقروشد باز هم فرقی نمی کند البته منظورم همه دختر خانم ها نیستند.

      • منم با نظر شما موافقم

        واقعا خجالت آوره کسی که فقط توی تلگرام و اینستا هست و گوشی صد دلاری مثل نوکیا 2.3 یا 3.3 کارش رو راه میندازه، میاد آیفون می خره

        با چشم و هم چشمی هم به خودشون ضربه می زنند هم به کشور

        با سپاس