تجهیزات خودرو هواوی

هواوی سیستم های نرم افزاری و تجهیزات خودرو می سازد

ظاهرا هواوی به طراحی، تولید، فروش و خدمات‌رسانی در حوزه تجهیزات خودرو و سیستم های مربوطه می‌اندیشد. این می‌تواند راه گریزی برای عبور از شرایط سخت تحریمی باشد.

تحریم های آمریکا روی تجارت موبایل هواوی تاثیر منفی گذاشته؛ موضوعی که کمپانی چینی را به فکر ورود به صنعت خودروسازی برای تولید سیستم های نرم افزاری و تجهیزات خودرو انداخته است.

پیش‌تر این غول فناوری چین وعده داده بود که جای سامسونگ را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌‌ی گوشی های هوشمند دنیا بگیرد؛ ولی حالا بال پروازش شکسته است. با فشار ایالات متحده، تجارت هواوی آب رفته و حتی اخیرا شرکت تراشه‌ساز TSMC با آن قطع همکاری کرد. به همین دلیل، این کمپانی برای تولید گوشی های بعدی، ناگزیر به خرید چیپ از سایر تولیدکنندگان خواهد بود.

شاید هواوی برای رهایی از این مخمصه، نیم‌نگاهی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد؛ اما همزمان می‌خواهد تجارت خود را به عرصه‌های تازه‌ای گسترش دهد.

علاقه هواوی به تولید تجهیزات خودرو

به گزارش NetEase این کمپانی با سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی، قصد دارد فناوری‌های جدید مرتبط با قطعات سخت افزاری، سیستم‌های نرم افزاری و تجهیزات 5G خودروها را توسعه دهد.

چه بسا رابط کاربری خودش را هم برای وسایل نقلیه طراحی کند تا به رقابت با گوگل و اپل بپردازد. نسخه تغییر یافته‌ای از هارمونی او اس می‌تواند گزینه خوبی برای این کار باشد.

هواوی که پیش‌تر هم سابقه همکاری با خودروسازان را داشت؛ در حال حاضر با برخی کمپانی‌ها روی چند مدل خاص کار می‌کند که صنعت رو به رشد اتومبیل‌های خودران را نیز شامل می‌شود. فراگیر شدن شبکه 5G در کشورهای توسعه یافته می‌تواند دست هواوی را برای فعالیت در این عرصه، بازتر کند. حتی شاید به زودی، شاهد راه‌اندازی برند خودرویی جداگانه‌ای توسط این غول فناوری باشیم.

البته فعلا مقامات کمپانی دراین‌باره سکوت اختیار کرده‌اند و از قصد واقعی آن‌ها بی‌خبریم؛ ولی با وضعیت نابسامان تجارت موبایل هواوی، حضور آن در عرصه‌های دیگر فناوری دور از ذهن نیست.