مومو ایرانی

مومو ایرانی بازداشت شد

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از بازداشت مومو ایرانی خبر داد و گفت پسر جوانی که با ساخت اکانت مومو باعث وحشت شده بود توسط پلیس دستگیر شد.

سرگرد احسان بهمنی، سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در خصوص ماجرای بازداشت مومو ایرانی عنوان کرد اخیرا شهروندان در مورد پیام‌های تهدیدآمیز از یک اکانتی به عنوان مومو شکایت‌های متعددی را به ثبت رساندند که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا این که طی روزهای اخیر مردی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد یک اکانت از پیام رسان واتس اپ که تصاویر پروفایل آن مربوط به عروسک مومو و ارواح خبیثه بود برای فرزندم پیام بازی ارسال کرده است، اما وقتی که پسرم با ادامه بازی مخالفت کرد، صاحب اکانت با ارسال اطلاعات خصوصی خانواده ما باعث شد تا پسرم با تهدیدات مکرر به بازی ادامه دهد که همین موضوع در خانواده ما ترس و دلهره ایجاد کرده است.

جزئیات بازداشت مومو ایرانی

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در ادامه بیان کرد با بررسی‌های فنی و اقدامات پلیسی توانستیم متهم مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی او را به پلیس فتا احضار کنیم. وی افزود متهم پرونده در خصوص این اقدام خود بیان کرد:

در یک گروه دورهمی واتس‌اپی با دوستانم در خصوص مطالبی که درباره مومو منتشر شده بود آگاهی پیدا کردیم و من نیز برای شوخی با پسر عمه‌ام به همراه چند تا از دوستانم با شماره سیم کارت ناآشنا یا شماره‌های موقت خارجی چند اکانت واتس‌اپی ساختیم و تصاویر پروفایل آن را مومو و ارواح ترسناک گذاشتیم تا با ارسال پیام چالش وحشت با پسر عمه‌ام شوخی کنیم.

سرگرد بهمنی در ادامه عنوان کرد سرگروه و 6 نفر از دوستان او را شناسایی کردیم و هم‌اکنون برای رسیدگی به این پرونده ویژه اقدامات قضایی در حال انجام است. وی افزود مدتی است اکانت‌هایی با شماره‌های خارجی و داخلی برای کاربران چالشی همانند نهنگ آبی با نام مومو ایجاد می‌کنند و با ارسال پیامی تحت عنوان بیا با هم بازی کنیم به زبان انگلیسی و فارسی با کاربران ارتباط برقرار می‌کنند.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در ادامه اظهار کرد:

در این چالش پیام‌ها، تصاویر و کلیپ‌هایی ساختگی با ماهیت خشونت و خودزنی از سوی پروفایل با تصویر عروسک اهریمنی معروف به «مومو» ارسال می‌شود. به این گونه که اگر مخاطب رگ خود را نزند و چالش‌های آسیب تکمیل نشود، در این صورت مومو به آدرس و محل زندگی قربانی کاملا آشناست و با چاقو و اسلحه سرد به اعضای خانواده او حمله خواهد کرد.

سرگرد بهمنی در ادامه خاطرنشان کرد بررسی‌های فنی نشان می‌دهد اکانت اصلی این چالش در واقع یک ربات پاسخگوی اتوماتیک به زبان انگلیسی بوده و در ایران نیز برخی افراد با استفاده از شماره‌های موقت خارجی یا حتی داخلی اکانت واتس اپ راه‌اندازی می‌کنند و به همین روش باعث مزاحمت برای سایر افراد می‌شوند. همچنین در این بین برخی در شبکه‌های مجازی شایعات آلوده و کذب منتشر می‌کنند. وی تاکید کرد نصب برنامه‌های جداگانه برای این چالش‌ها باعث آسیب‌های روانی و سرقت اطلاعات خصوصی کاربران خواهد شد. از این رو بهترین واکنش مخاطبان عدم نصب برنامه و پاسخ ندادن به این پیام‌ها است و کاربران باید این شماره‌ها را بلاک کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. آخه که چی مثلا

  2. از مرگ انسانا چی بهشون میرسه؟

  3. ایرانیش باعث مرگ کسیم شده؟

  4. خارجیاشونو دستگیر کنن اینا ک چیزی نیستن

  5. یک نفر که نیستن