ماجرای چکش لندن و سفر در زمان چیست؟

ماجرای چکش لندن و سفر در زمان چیست؟

چکش لندن (London Hammer) یک شیء مرموز مدرن بوده که قدمت آن به زمان قبل از به وجود آمدن انسان‌ها برمی‌گردد؛ برخی می‌گویند که وجود این چکش سفر در زمان را تایید می‌کند.

چکش لندن (London Hammer) شیئی بوده که در دهه 30 میلادی در آمریکا کشف شد، اما ویژگی‌های آن و این مسئله که قدم چکش مورد نظر از قدمت انسان‌ها بیشتر بوده، از چندین دهه پیش دانشمندان و علاقه‌مندان را در مورد بحث سفر در زمان و یا قدمت واقعی نسل بشر به فکر فرود برده است.

در واقع گفته شده که اجداد انسان چیزی بین 5 تا 7 میلیون سال پیش راه تکاملی خود را از میمون‌ها جدا کردند، اما چکش مرموز لندن داخل سنگی پیدا شده که چند صد میلیون سال قدمت دارد. با توجه به این مسئله قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به معمای این شیئی عجیب و غریب بیاندازیم. با ما همراه باشید.

چکش لندن

چه چیز عجیبی در مورد پیدا کردن یک چکش که داخل سنگی قرار گرفته می‌تواند عجیب باشد؟ از زمانی که انسان‌ها به دنبال نشانه‌هایی از ریشه‌ها و اجداد خود می‌گشتند، در سراسر جهان اشیا باستانی گوناگونی کشف شده و پیدا کردن یک چکش آهنی در دل سنگ نمی‌تواند غیر معمول باشد.

موضوع از آنجایی جالب می‌شود که شیء مورد تصورات ما از تاریخچه انسان‌ها را زیر سوال می‌برد و مخاطب را به یاد داستان‌های علمی تخیلی از سفر در زمان می‌اندازد. این وسیله با نام چکش لندن شناخته می‌شود و گفته شده که قدمت آن حداقل 400 میلیون سال است. با این حال می‌دانیم که اجداد انسان‌ها تنها از چند میلیون سال پیش شروع به راه رفتن کردند و قدمت این وسیله حتی به ابتدایی‌ترین اجداد بشر و یا موجودات زنده دیگر هم مربوط نمی‌شود.

شواهدی مانند سالم باقی ماندن خود چکش و قرار گرفتن آن در سنگی که عمر آن چند صد میلیون سال از پیدایش انسان‌ها بیشتر بوده باعث شده تا سوالات زیادی در مورد این شیء و به صورت کلی، قدمت نوع بشر مطرح شود؛ اما ابتدا به بگزارید به زمان کشف چکش برگردیم.

در سال 1936 بود که یک زوج تگزاسی به نام مکس و اِما در شهری به نام لندن در این ایالت آمریکا مشغول قدم زدن بودند؛ روزی تابستانی که با پیدا کردن یک سنگ عجیب و غریب مسیر زندگی این دو شخص را تغییر داد. سنگ درون خود یک تکه چوب داشت و ظاهر عجیبش باعث شد تا این زوج آن را به خانه ببرند.

ماجرای چکش لندن و سفر در زمان چیست؟

یازده سال از کشف این سنگ عجیب گذشت تا یک روز، پس مکس و اما آن را شکافت و دید که چوب موجود به یک تکه آهن شبیه به سر چکش متصل شده است.

ویژگی‌های چکش باستانی لندن

برای چهار دهه مردم این شهر و ایالت تگزاس از چکش لندن به عنوان شیئی عجیب و مرموز یاد می‌کردند و تا زمانی که شخصی به نام کارل بو (Carl Baugh) در سال 1983 متوجه آن نشد، شهرت جهانی چکش مورد نظر به وجود نیامده بود. بو کسی بود که از نظریه «زمین جوان» به عنوان نظریه‌ای در مورد خلقت سیاره بین 6 تا 10 هزار پیش، طرفداری می‌کرد و کشف این چکش هم برای بو سند دیگری برای اثبات این تئوری عجیب بود.

با این وجود معروف شدن چکش مورد نظر باعث شد تا باستان شناسان هم به این موضوع علاقه نشان دهند و بیشتر از همه، سوال بزرگی که مطرح شده بود این بود که چگونه یک شیء نسبتا مدرن درون سنگی با قدمت حداکثری 400 میلیون سال مربوط به دوران اردویسین (Ordovician) قرار گرفته است؟

ماجرای چکش لندن و سفر در زمان چیست؟

بررسی‌ها نشان داده که ترکیب فلز چکش لندن حاوی 97 درصد آهن، 2 درصد کلر و نزدیک 1 درصد گوگرد بوده و طول این سر فلزی هم 15 سانتی‌متر است. چنین طولی در کنار قطر 2.5 سانتی‌متری نشان می‌دهد که چکش مورد نظر برای کارهای سنگین استفاده نمی‌شده و در کمال تعجب باید گفت که فلز چکش تا به امروز زنگ نزده است.

گفته شده که طرح این چکش شبیه وسایل مشابهی بوده که در اوایل قرن 19 میلادی توسط کارگران معدن استفاده می‌شدند. هم‌اکنون این شیء عجیب و غریب در موزه‌ای متعلق به کارل بو نگهداری می‌شود؛ آزمایش‌های زیادی برای بررسی وضعیت خود چکش، سنگ اطراف و دسته چوبی آن که در حال تبدیل شدن به زغال بوده، انجام نشده، اما بر اساس اطلاعات اندک در دسترس، می‌توان گفت که فرآیند فرو رفتن شیئی چند صد ساله درون سنگی چند صد میلیون ساله همچنان پر از ابهام است.

شکل‌گیری سنگ دور چکش لندن

موسسه متالورژی کلمبیا (Metallurgical Institute of Columbia) آزمایش‌هایی را روی چکش لندن انجام داده و دانشمندان این موسسه اعلام کرده‌اند که برای قرارگیری چنین شیئی داخل سنگ، باید چکش قبل از شکل‌گیری سنگ ساخته شده و سپس در فرآیندی معدنی، به حالت کنونی رسیده باشد.

یکی از احتمالاتی که برای توجیه معمای این چکش مطرح شده بود، شکل‌گیری تکه آهن سر آن به صورت طبیعی بود؛ برخی می‌گفتند که شاید در طول چندین میلیون سال شرایط محیطی به شکل معجزه‌آسایی شیء مورد نظر را درون سنگ قرار داده‌اند، اما جالب است بدانیم که چنین خلوصی از عنصر آهن داخل فلز به صورت طبیعی به وجود نمی‌آید و برای رسیدن به آن فرآیندهای تولید خاصی باید طی شوند.

فرآیندهایی که شبیه به سیستم تولید وسایل فلزی در قرن‌های اخیر بوده و قرار گرفتن شیئی با چنین مشخصات درون سنگی 400 میلیون ساله را از آنچه که هست عجیب‌تر می‌کنند.

ماجرای چکش لندن و سفر در زمان چیست؟

در واقع پروسه دیگری برای شکل‌گیری سنگ و مواد معدنی دور اجسام دیگر وجود دارد که با نام سنگ شدگی (petrification) شناخته می‌شود و تاکنون موارد زیادی از آن با احاطه شدن فسیل‌ها و اشیا چند صد میلیون ساله توسط مواد معدنی به ثبت رسیده‌اند.

موجودات فضایی و سنگ‌های آسمانی

همان‌طور که انتظار می‌رود، با کشف چنین شیء عجیبی همیشه افرادی وجود خواهند داشت که تئوری‌های توطئه آمیزی را ارائه می‌کنند؛ طرفداران نظریه فضانوردان باستانی در مورد چکش لندن می‌گویند که این شی وجود آدم فضایی‌ها را اثبات می‌کند و به ما نشان می‌دهد که در تاریخ زمین، فرازمینی‌ها حضور مهم و پررنگی داشته‌اند. به گفته این افراد، می‌توان از این طریق نتیجه گرفت که موجودات فضایی مورد نظر یا قبل از شکل‌گیری نوع بشر ساکن زمین بوده‌اند و یا از طریق فناوری سفر در زمان، چکش مورد نظر را در سنگی با قدمت 400 میلیون سال قرار داده‌اند.

در واقع تاکنون صحبت‌های زیادی از طرف این نظریه پردازان در مورد ارتباط چکش باستانی لندن با فرازمینی‌ها مطرح شده، اما از آنجایی که تا به امروز شواهد قابل قبول و مستندی در مورد واقعی بودن موجودات فضایی در دست ما قرار نگرفته، دانشمندان این نظریه‌ها را رد می‌کنند.

توجیه دیگر ارائه شده توسط دانشمندان شکل‌گیری سر چکش از طریق برخورد یک شهاب سنگ با زمین است؛ گفته شده که یا سنگ آسمانی مورد نظر به سر چکش برخورد کرده و در اطراف آن شکل گرفته و یا شهاب سنگی حاوی آهن به زمین آمده و پس از گذشت چند سال به شکل مورد نظر رسیده است. آزمایش‌های شیمیایی انجام شده برای بررسی اجزا آهن موجود و سنگ اطراف نشان داده که چنین مسئله‌ای صحت ندارد.

با توجه به دانش ما در مورد سنگ‌های آسمانی و ترکیبات تشکیل دهنده سیاره‌ها و اجرام منظومه شمسی، می‌توان گفت که آهن چکش لندن ترکیبی مشابه آنچه انتظار می‌رود ندارد و از طرف دیگر، بحث شکل‌گیری سنگ آسمانی به دور یک چکش قرن نوزدهمی هم با در نظر گرفتن ترکیب شیمیایی سنگ و نبود هیچ شباهتی بین این ماده معدنی و سنگ‌های آسمانی، حالت دیگر نظریه ارائه شده را رد می‌کند.

اشیا عجیب دیگری 

جالب است بدانید که چکش مرموز لندن تنها شیء عجیب و غریبی نبوده که تصورات ما در مورد تاریخچه بشر را زیر سوال می‌برد. تاکنون لیست قابل توجهی از چنین آثار معماگونه تهیه شده‌اند که از پیچ 300 میلیون ساله کشف شده داخل سنگی باستانی گرفته تا میکروچیپ روسی، هم دانشمندان را به چالش کشیده‌اند و هم علاقه‌مندان به تئوری‌های توطئه را سرگرم کرده‌اند.

ماجرای چکش لندن و سفر در زمان چیست؟

میکروچیپ روسی که درون سنگی با قدمت 250 میلیون سال کشف شده است

این اشیا همانند چکش لندن سوالات زیادی را در ذهن علاقه‌مندان به وجود آورده‌اند و به نظر می‌رسد که فناوری کنونی بشر و محدودیت‌های دسترسی به این اشیا باعث شده که تاکنون جواب قاطعی برای معمای آن‌ها ارائه نشود. کسی چه می‌داند شاید نسل بشر بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم و یا شاید مسافران زمان دائما در دوران ماقبل تاریخ رفت و آمد می‌کرده و گه‌گداری تجهیزات خود را فراموش می‌کردند.

جواب سوال هرچه باشد، می‌توان مطمئن بود که ذهن کنجکاو بشر تا پیدا کردن آن آرام نمی‌گیرد و در نهایت توضیحی قانع کننده و منطقی برای این اتفاقات عجیب ارائه خواهد شد.