پخش ویدیو جدید و دیدنی پرواز فضاپیمای ناسا از کنار سیاره مشتری

پخش ویدیو جدید و دیدنی پرواز فضاپیمای ناسا از کنار سیاره مشتری

پرواز از کنار مشتری عنوان ویدیو جدید و شگفت‌انگیزی بوده که یکی از طرفداران دنیای هوافضا با استفاده از تصاویر آژانس فضایی ناسا آن را تهیه کرده است.

به تازگی یک شهروند دانشمند با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده توسط ناسا ویدیویی با عنوان پرواز از کنار مشتری منتشر کرده که در نوع خود حیرت‌انگیز است. در ادامه با ما همراه باشید.

مشتری به عنوان یک غول گازی شگفت‌انگیز در منظومه شمسی ما قرار گرفته و آژانس فضایی ناسا هم تا به امروز با استفاده از تجهیزات گوناگون این جرم آسمانی عظیم را زیر نظر گرفته است. یکی از این تجهیزات فضاپیمای جونو (Juno spacecraft) بوده که عکس‌های دیدنی را از مشتری ثبت کرده و شهروند دانشمند ما هم که جزو علاقه‌مندان به دنیای نفس‌گیر هوا فضا بوده، با استفاده از تصاویر جونو یک کلیپ سینمایی را ساخته که حس پرواز از نزدیکی این غول گازی را به وجود می‌آورد.

تصمیم گیرندگان ناسا به حدی با انتشار این ویدیو تحت تاثیر قرار گرفتند که آن را با طرفداران این آژانس فضایی به اشتراک گذاشتند. گفته شده که تصاویر به کار رفته در کلیپ در اوایل ماه ژوئن به ثبت رسیده‌اند و اتمسفر مشتری را از نگاهی نزدیک و متفاوت به ما نشان می‌دهند.

فضاپیمای جونو ناسا در سال 2011 به فضا پرتاب شد و تا به امروز اکثر زمان ماموریت خود در خارج از جو زمین را در اطراف سیاره مشتری سپری کرده است. سیاره‌ای عظیم که با اتمسفری مملو از طوفان‌های شگفت‌انگیز پوشیده شده است.

ویدیو پرواز از کنار مشتری

 

وظیفه اصلی این فضاپیما زیر نظر گرفتن سیاره مشتری بوده و برای همین منظور تجهیزات جالب‌توجهی روی آن سوار شده‌اند. یکی از این تجهیزات دوربینی با نام جونوکم (JunoCam) بوده که تصاویر ثبت شده در اوایل ژوئن گذشته را تهیه کرده است؛ تصاویری که در ویدیو بالا حس پرواز از کنار مشتری را در بیننده به وجود می‌آورند.

این بخش از ماموریت جونو در ماه ژوئن، بیست و هفتمین پرواز نزدیک این فضاپیما از کنار سیاره میزبانش بود و گفته شده که پرواز مورد نظر از قسمت بالایی مشتری و در ارتفاع چند هزار کیلومتری انجام شده است. اندازه‌گیری‌ها نشان داده که حداکثر سرعت جونو به هنگام پرواز از کنار مشتری 209 هزار کیلومتر بر ساعت بوده و کل این بخش از گردش مداری جونو هم 90 دقیقه زمان برده است.

ویرایش تصاویر ناسا

شهروند دانشمندی که ویدیو بالا را تهیه کرده، کوین ام گیل (Kevin M. Gill) نام دارد؛ گیل می‌گوید که برای این کلیپ 41 مورد از عکس‌های این پرواز نزدیک را نیاز داشت. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ناسا، این شخص خلاق و خوش‌ذوق تصاویر مورد نظر را روی یک گوی مجازی انداخته بود و از طریق یک دوربین مجازی دیگر که از کنار این گوی رد می‌شد، حس حرکت از کنار سیاره مشتری را به وجود آورد.

ناسا می‌گوید که اگر کسی در هنگام پرواز نزدیک جونو سوار بر این فضاپیما بود، مطمئنا چنین نمایی را از مشتری می‌دید. به علاوه این سازمان فضایی اعلام کرده که همان تصاویر به کار رفته توسط گیل به صورت ادیت نشده و خام در دسترس عموم هستند و هرکسی می‌تواند با دانلود و ویرایش آن‌ها، آثاری به شگفت‌انگیزی ویدیو پرواز از کنار مشتری را خلق کند.

آژانس فضایی آمریکا وب‌سایت‌های توسعه یافته برای کنار هم جمع کردن شهروند دانشمندان را به تمامی علاقه‌مندان معرفی می‌کند و همچنین، طرفداران دنیای هوافضا را تشویق می‌کند تا با دسترسی به تصاویر دوربین جونوکم و ویرایش داده‌های بصری موجود، در صورت علاقه نقشی در به وجود آوردن تصاویر و ویدیوهای شگفت‌انگیز از ماموریت‌های فضاپیماهای این سازمان داشته باشند.

ناسا اعلام کرده که بیشتر از همه، ویرایش‌هایی مورد تایید این سازمان هستند که قسمت‌های به درد بخور تصاویر را جدا کرده و با ادیت و بهبود رنگ‌ها و حتی تغییر کلی ترکیب رنگی تصویر، عکس‌ها و ویدیوهایی حیرت‌انگیز را به وجود می‌آورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*