بازی DiRT 5

بازی DiRT 5 چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

بازی DiRT 5 – دیرت 5 کمتر از دو هفته دیگر از راه می‌رسد و در ادامه می‌توانید از جزئیات و ویژگی‌های جدید آن اطلاع پیدا کنید.

شرکت کدمسترز (Codemasters) به زودی بازی DiRT 5 را برای نسل فعلی و جدید کنسول‌ها منتشر می‌کند. این بازی قرار است فصل تازه‌ای را برای این مجموعه آغاز نماید.

تا اینجا شواهد نشان می‌دهند که بازی دیرت 5 می‌تواند یکی از بهترین عناوین سبک اتومبیل رانی در چند سال اخیر باشد و حتی در مقایسه با نسخه‌های قبلی نیز جذاب‌تر به نظر می‌رسد. البته این بازی قرار نیست به یکی از پرفروش‌ترین آثار بازار تبدیل شود اما می‌تواند به ما نشان دهد که باید منتظر چه گرافیک و چه کیفیتی از نسل جدید کنسول‌ها باشیم و حداقل جای خالی آثاری همانند فورزا و گرن توریسمو (Gran Turismo) را تا مدتی پر کند.

جزئیات و ویژگی‌های بازی DiRT 5

علاوه بر این‌ها، استودیوهایی که بازی‌های اتومبیل رانی تولید می‌کنند، این اثر را با دقت مورد بررسی قرار داده و از آن الهام خواهند گرفت. در ادامه می‌توانید با جزئیات و ویژگی‌های جدید این بازی آشنا شوید.

– یک اثر آرکید محور

بازی DiRT 5

مجموعه دیرت معمولا پیرامون مسابقات رالی جریان دارد و یک شبیه ساز رالی محسوب می‌شود اما کدمسترز در این نسخه تغییرات زیادی ایجاد کرده است. با یک نگاه به این اثر می‌توانید ببینید که رنگ بندی اثر متفاوت جلوه می‌کند و با اثر رنگارنگی رو به رو هستیم. شرایط آب و هوایی شدید و تمرکز بیشتر بر روی مسابقات آف‌رود و خارج از جاده‌ای از دیگر ویژگی‌های جدید این نسخه است. این نسخه، یک تجربه رانندگی آرکید محور برای شما به ارمغان می‌آورد و این تغییرات، نه تنها هویت این مجموعه را خدشه‌دار نمی‌کنند بلکه برای طرفداران قدیمی و جدید، هیجان انگیز خواهند بود.

سازندگان با این بازی تلاش کرده‌اند تا این حس را به شما بدهند که با یک اثر کاملا جدید رو به رو هستید و قرار نیست شاهد تکرار چیزهایی باشید که تا پیش از این، در مجموعه تجربه کرده بودید.

– بخش داستانی

بازی DiRT 5

یکی از عناصر جذاب بازی DiRT 5 بخش کریر مُد (Career Mode) آن است که در کمال تعجب، قرار است داستانی باشد. در این بخش، شما در مقابل یک راننده قدرتمند به نام برونو دوراند (Bruno Durand) قرار می‌گیرید و باید در چند مسابقه قهرمانی، با او به رقابت بپردازید. البته در این مسیر تنها نخواهید بود و ای جی (AJ) به عنوان مربی، شما را آموزش می‌دهد. صداپیشگی برونو دوراند بر عهده نولان نورث (Nolan North) است که بازی دوستان او را به عنوان صداپیشه ناتان دریک از مجموعه آنچارتد می‌شناسد.  صداگذاری ای جی را هم تروی بیکر (Troy Baker) انجام داده که بازی دوستان او را با نقش جوئل از مجموعه لست آف آس می‌شناسند.

– جزئیات بخش کریر مُد

بازی DiRT 5

اما عناصر داستانی، تنها نقطه عطف بخش کریر مُد نیست. این بخش چندین مرحله دارد و در مجموع، دارای بیش از 130 رویداد و 9 مدل مختلف از مسابقات اتومبیل رانی خواهد بود. پیروزی در مسابقات، مسیرهای بیشتری را برای شما باز می‌کند و این فرصت را دارید که در مسابقات بزرگ‌تر و مهم‌تری شرکت کنید. با پیشرفت، حتی حق انتخاب هم خواهید داشت و همزمان به مسابقات مختلف دعوت می‌شوید. پیروزی در این رقابت‌ها، برای شما پول، امتیاز تجربه (XP) و آیتم‌های بیشتری به همراه دارد و اگر به اندازه کافی در مسابقات فرعی امتیاز کسب کنید، اجازه شرکت کردن در رویداد اصلی هر مرحله را خواهید داشت. برای رسیدن به مرحله بعدی لزومی ندارد که حتما اول شوید؛ با دوم یا سوم شدن هم می‌توانید مرحله بعدی را آغاز کنید.

– کلاس‌ها

بازی DiRT 5

بازی DiRT 5 دارای 13 کلاس مختلف از ماشین‌ها خواهد بود که با هر کدام از آن‌ها می‌توانید بازی کنید اما بعضی از این کلاس‌ها تنها در شرایط خاص برای شما کارآمد هستند. برای مثال، کلاس کراس رِید (Cross Raid) برای زمین‌هایی که آسفالت خوبی ندارند یا خاکی هستند، مناسب است. یا کلاس آف‌رود، همان طور که از نام‌اش مشخص است، به درد رویدادهایی می‌خورد که از زمین آسفالت خارج می‌شوید. کلاس‌های کلاسیک، رالی دهه 80، رالی دهه 90 و رالی مدرن هم دارای اتومبیل‌های خاطره انگیز و مشهور از دوره‌های مختلف تاریخی هستند و رانندگی با این ماشین‌ها، قطعا لذت فراوانی دارد.

کلاس رالی جی تی (Rally GT) شامل ماشین‌های سریعی می‌شود که بر روی آن‌ها تغییراتی صورت گرفته تا در مسابقات آف‌رود بیشتر جوابگو باشند، همانند پورشه 911 آر-جی‌ تی و استون مارتین ونتیج وی 8. بهترین ماشین‌های شاسی بلند را می‌توانید در کلاس پری رانرز (Pre Runners) پیدا کنید و کلاس آنلیمیتد (Ulimited) مخصوص کامیون‌هایی است که آن‌ها نیز برای مسابقات آف‌رود مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماشین‌های سبک‌تر را هم می‌توانید در کلاس سوپر لایت (Super Lites) پیدا کنید.

– مناطق

در بازی DiRT 5 در بخش‌های مختلف جهان رانندگی می‌کنید. بازی دارای مناطق جدید و خاصی است، از جمله آفریقای جنوبی، آریزونا، ایتالیا، نروژ، نیویورک، چین، نپال و مراکش. در این مناطق، بیش از 70 زمین مسابقه در دسترس شما خواهد بود که به تدریج برای شما باز می‌شوند.

– رویدادها

بازی DiRT 5

بازی DiRT 5 در بخش رویدادها و مُدهای مختلف هم هیچ کمبودی ندارد. بخش‌های محبوب قسمت‌های قبلی همانند تایم تریل (Time Trial)، اسپرینت (Sprint)، رالی رِید (Rally Raid) و جیمکانا (Gymkhana) در این نسخه نیز وجود دارند. بخش اولترا کراس (Ultra Cross) تقریبا مشابه رالی کراس است اما شما را در موقعیت‌های سخت‌تری قرار می‌دهد. بخش‌های لند راش (Landrush) و استمپید (Stampede) نیز در دسترس هستند.

یکی از مُدهای جدید این نسخه، مسیر یاب (Path Finder) است که در آن وارد یک مسابقه آف‌رود سخت و چالشی می‌شوید. دیگر بخش جدید بازی، مسابقات یخ شکن (Ice Breaker) است که در آنجا باید بر روی زمین‌های یخی به رقابت بپردازید و کار سختی در پیش خواهید داشت.

– تغییرات آب و هوایی و فصل‌ها

بازی DiRT 5

یکی از درخشان‌ترین ویژگی‌های بازی DiRT 5 تغییرات آب و هوایی دینامیک و سیستم فصل‌های آن است که شامل شرایط جوی شدید همانند طوفان شن، کولاک و توفان تندری می‌شود. از آنجایی که تغییرات آب و هوایی بازی دینامیک است، ممکن است که یک مسابقه را در هوای صاف آغاز کنید اما در اواسط رقابت، با طوفان شن رو به رو شوید. بعضی از رویدادها هم تنها در یک آب و هوای خاص قابل انجام هستند، برای مثال مسابقات یخ شکن را فقط در فصل زمستان می‌توانید انجام دهید.

– مُد پلی گراند (Playgrounds)

مُد پلی گراند می‌تواند برای طرفداران خلاق اتفاق خوبی باشد. اگر از نقشه‌ها و مُدهای بازی رضایت ندارید یا می‌خواهید زمین‌های خود را بسازید، در بخش پلی گراند می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید و چالش‌های خاصی را هم برای نقشه خود در نظر بگیرید، برای مثال در زمین مسابقه، موانع خاصی قرار دهید یا آب و هوا را مشخص کنید. بازی دیرت 5 یک اثر میان نسلی است و سازندگان این مسئله را در بخش پلی گراند نیز لحاظ کرده‌اند. بنابر این، زمین‌ها و مسابقاتی که بر روی ایکس باکس وان طراحی کرده‌اید، بر روی ایکس سری ایکس/اس قابل بازی خواهند بود (و بالعکس).

– بخش آنلاین و آفلاین

بازی DiRT 5

اتفاق عجیبی نیست که بازی DiRT 5 دارای بخش آنلاین و البته آفلاین باشد. شما می‌توانید این بازی را به صورت دو نفره یا چهار نفره آفلاین (بر روی یک صفحه نمایش) انجام دهید و در کنار دوستانتان در رقابت‌های مختلف شرکت کنید. این مسئله در رابطه با بخش کریر مُد نیز صدق می‌کند (به جز مراحل انفرادی و آموزشی). اگر بخش داستانی را همراه با دوستانتان بازی کنید، امتیاز آن کسی که بالاتر از دیگران است (یا رتبه اول تا سوم را به دست آورده) به عنوان امتیاز اصلی تیم شما در نظر گرفته می‌شود. با این تفاسیر، می‌توان چند نفره بازی کردن بخش داستانی را یک همکاری به حساب آورد تا یک رقابت.

در بخش آنلاین هم مشابه دیگر آثار این ژانر، به رقابت با بازیکنان دیگر می‌پردازید و در رقابت‌های مختلف، قدرت خود را به رخ می‌کشید.

– بخش عکاسی

بازی DiRT 5

بخش عکاسی یا فوتو مُد چندان هم برای بازی‌ها ضروری نیست اما به هر حال آن را در عناوین مختلف مشاهده می‌کنیم، بازی دوستان هم همیشه از این مسئله استقبال کرده‌اند. بازی DiRT 5 نیز از همان روز اول دارای یک بخش اختصاصی عکاسی خواهد بود. تا اینجا جزئیات زیادی از این بخش منتشر نشده اما می‌توان انتظار داشت که کدمسترز، ابزار کاملی را در اختیار مخاطبان قرار دهد تا عکس‌های خود را آن طور که دوست دارند گرفته و ویرایش کنند.

– نسخه نسل نهمی

بازی DiRT 5

کدمسترز از نسل جدید کنسول‌ها بیشترین استفاده را برای توسعه این بازی برده است. دیرت 5 بر روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس با رزولوشن 4K اجرا می‌شود و حداکثر نرخ 120 فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد. نسخه نسل نهمی بازی نه تنها از نظر بارگذاری بسیار سریع‌تر خواهد بود بلکه از همان ابتدا، پیشرفت‌های گرافیکی ویژه‌ای خواهد داشت. نسخه پلی استیشن 5 بازی نیز قرار است از تکنولوژی‌های جدید دسته «دوال سنس» یعنی «هپتیک فیدبک» (Haptic Feedback) استفاده کند که می‌تواند به یک تجربه منحصربه‌فرد برای بازی دوستان منجر شود.

نسخه نسل جدید بازی به صورت رایگان در اختیار خریداران نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قرار می‌گیرد و پیشرفت‌های شما بر روی کنسول‌های ایکس باکس قابل انتقال است. متاسفانه، کسانی که بر روی پلی استیشن 4 بازی می‌کنند، قابلیت دسترسی به فایل‌های ذخیره شده و پیشرفت‌های خود را بر روی پلی استیشن 5 نخواهند داشت.

– نسخه آمپلی‌فاید (Amplified)

بازی DiRT 5

نسخه ویژه این بازی با نام آمپلی‌فاید، 80 دلار قیمت خواهد داشت و در کنار نسخه اصلی، به شما یک خودروی تکتیکال آریل نومد، آئودی تی تی، فولکس واگن بیتل، امتیاز تجربه و جوایز مختلف اهدا می‌کند. کسانی که این نسخه ویژه را خریداری کنند، به بازی سه روز زودتر و در تاریخ 3 نوامبر (13 آبان 1399) دسترسی پیدا می‌کنند.

اگر می‌خواهید این بازی را بر روی رایانه‌های شخصی تجربه کنید، چگونه سیستمی باید داشته باشید؟ خوشبختانه سیستم مورد نیاز بازی چندان انقلابی نیست و آن را با یک پردازنده Core i3-2130، هشت گیگابایت رم و یک کارت گرافیک GTX 970 یا RX 480 به راحتی می‌توانید اجرا کنید. اگر هم می‌خواهید این اثر با را بالاترین تنظیمات گرافیکی تجربه کنید، به یک پردازنده Core i5-9600K، شانزده گیگابایت رم و یک کارت گرافیک GTX 1070 Ti یا رادئون 5700XT نیازمند خواهید بود. برای نصب بازی نیز به 60 گیگابایت فضا نیاز دارید. مشخصات فنی کامل سیستم مورد نیاز بازی را از اینجا مطالعه کنید.

شرکت کدمسترز در رابطه با این بازی گفته است که شاهد بزرگ‌ترین قسمت مجموعه خواهید بود و بخش داستانی آن بدون شک مورد استقبال طرفداران قرار می‌گیرد. باید دید ادعاهای آن‌ها در نهایت تا چه اندازه به حقیقت نزدیک می‌شود اما با چیزهایی که تاکنون دیده‌ایم، می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که سازندگان تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای بازار را تولید کنند.

بازی DiRT 5 در تاریخ 6 نوامبر (16 آبان) برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن منتشر می‌شود. نسخه نسل نهمی بازی نیز در تاریخ 10 نوامبر (20 آبان) برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس عرضه خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که نسخه پلی استیشن 5 بازی چه زمانی منتشر می‌شود. این عنوان برای گوگل استادیا نیز تایید شده است.

آیا منتظر بازی DiRT 5 هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب
    از کدوم قسمت و چجوری میشه بازی Dirt 5 رو دو نفره کرد