رنو مگان eVision

خودرو الکتریکی شگفت انگیز رنو مگان eVision معرفی شد+عکس

رنو مگان eVision کانسپت معرفی شد. این هاچ بک الکتریکی پیش نمایشی از آینده خودروهای الکتریکی رنو محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت رنو فرانسه اخیرا از کانسپت رنو مگان eVision پرده برداشت؛ این خودرو مفهومی پیش‌نمایشی از مدل الکتریکی این هاچ بک 5 در معروف رنو در سال‌های آینده محسوب می‌شود. شرکت رنو این هاچ بک را به پلتفرم جدید و ماژولار CMF-EV خود مجهز کرده است. همچنین رنو مگان eVision از یکی از نازک‌ترین باتری‌های جهان در صنعت خودروسازی بهره می‌برد. این خودروساز فرانسوی قصد دارد در سال 2021 نسخه تولیدی آن را رونمایی کند.

مشخصات رنو مگان eVision

رنو مگان eVision

این هاچ بک 5 در کلاسیک رنو اکنون از نمای جدیدی بهره می‌برد. طراحان رنو با توجه به این که یک خودرو الکتریکی به جلوپنجره سنتی نیازی ندارد از این فضا برای نوررپردازی استفاده کرده‌اند و اکنون در پهنای دماغه شاهد یک نوار LED هستیم. روی کاپوت این خودرو نیز خیزها و شکست‌های جذابی به چشم می‌خورند که باعث اسپرت‌تر شدن این خودرو فرانسوی شده‌اند.

رنو مگان eVision

رنو مگان eVision اکنون از دستگیره‌های در جدید بهره می‌برد که وجود آن پروفیل جانبی را کاملا نرم و یکپارچه کرده است. این دستگیره‌ها هنگامی که راننده یا سرنشین به خودرو نزدیک شوند، از جای خود بیرون خواهند آمد. رنگ طلایی بدنه از قسمت پایینی ستون‌های A آغاز شده و تا سقف امتداد دارد.

رنو مگان eVision

برای این خودرو کانسپت، رینگ‌های 20 اینچی در نظر گرفته شده که آیرودینامیک خودرو را ارتقا می‌دهد. در قسمت عقب هم شاهد نورپردازی هستیم و خطوط عمودی LED درون این نوار نورانی به چشم می‌خورد.

رنو مگان eVision

رنو مگان eVision از یک باتری 60 کیلووات ساعتی بهره می‌برد و موتور الکتریکی این هاچ بک می‌تواند قدرتی برابر با 215 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این خودرو الکتریکی در عرض کمتر از 8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای این خودرو برد دقیقی اعلام نشده است، اما طبق گفته شرکت رنو، مدل تولیدی این هاچ بک برقی می‌تواند با یک بار شارژ از لندن به نیوکاسل برود که فاصله میان این شهرها حدود 451 کیلومتر است.

رنو مگان eVision

محصولات آینده اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی از این پلتفرم بهره خواهند بود. این پلتفرم الکتریکی از فضای موتور کوچک‌تری نسبت به نسخه‌های عادی بهره می‌برد؛ چراکه موتورهای الکتریکی دارای ابعاد جمع‌وجور هستند. در این خودرو نیز باتری‌ها به شکل عمودی یا افقی نصب می‌شوند. علاوه بر این نصب چرخ‌ها در گوشه‌های خودرو باعث خواهد شد که اورهنگ‌ها کوتاه‌تر شود و فضای داخل کابین افزایش پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چرا انقدر عزیزه😐خیلی شیکه