دریافت مالیات از خودرو

وضعیت دریافت مالیات از خودرو مشخص شد؛ اخذ مالیات از خودروهای بالای 1 میلیارد

وضعیت دریافت مالیات از خودرو مشخص شد. طبق مصوبه کمیسیون اقتصاد دولت قرار شد از خودروهای بالای 1 میلیارد تومان مالیات دریافت شود.

وضعیت دریافت مالیات از خودرو طبق پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مشخص شد. این لایحه توسط کمیسیون اقتصاد دولت به تصویب رسیده و اکنون در هیئت وزیران مراحل بررسی نهایی آن در حال انجام است. بر اساس این لایحه، خودروهای بالای 1 میلیارد تومان مشمول مالیات خواهند شد.

متن مصوبه دریافت مالیات از خودرو

متن مصوبه کمیسیون اقتصاد دولت در خصوص اخذ مالیات از خودرو به شرح زیر است:

تمام مالکان (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکفل که در پایان هر سال مجموع ارزش آنها بیش از 10 میلیارد ریال باشد، به شرح زیر مشمول مالیات سالانه خودرو خواهند بود.

– تا مبلغ 15 میلیارد ریال نسبت به مازاد 10 میلیارد ریال 1 درصد

– تا مبلغ 30 میلیارد ریال نسبت به مازاد 15 میلیارد ریال 2 درصد

– تا مبلغ 45 میلیارد ریال نسبت به مازاد 30 میلیارد ریال 3 درصد

– نسبت به مازاد 45 میلیارد ریال 4 درصد

تبصره یک- روش محاسبه مالیات خودرو موضوع این ماده، قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان مالیاتی کشور تا پایان دی ماه هر سال برای اجرا در همان سال تعیین و اعلام خواهد شد. این روش مورد نظر برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان و تا پایان سال تولید یا وارد می‌شوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان مورد نظر تعیین و اعلام خواهد شد.

گفتنی است این مصوبه جدید در حالی به تصویب رسیده است که وزارت اقتصاد مدتی قبل در خصوص این موضوع در پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم پیشنهاد کرده بود که مالیات از خودروهای بالای بیش از 5 میلیارد ریال دریافت شود. علاوه بر این بالاترین پله مالیاتی برای خودروهای مازاد نیز 40 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود و مقرر گردیده بود از این خودروها 5 درصد مالیات دریافت شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*