گوشی هواوی میت ۳۰ ای پرو ۵ جی

هواوی میت ۳۰ ای پرو ۵ جی با چیپست Kirin 990E معرفی شد

گوشی هواوی میت ۳۰ ای پرو ۵ جی – Huawei Mate 30E Pro 5G با چیپست جدید Kirin 990E و قیمت اقتصادی‌تر از میت ۳۰ ۵ جی معرفی شد.

کمپانی هواوی امروز رسماً از گوشی‌های خانواده Mate 40 خود رونمایی کرد که همگی از تراشه‌ای به نام کایرین ۹۰۰۰ قدرت می‌گیرند. اما این شرکت در کنار گوشی‌های میت ۴۰ خود از یک گوشی جدید دیگر به نام هواوی میت ۳۰ ای پرو ۵ جی نیز رونمایی کرده است که از تراشه‌ای به نام کایرین ۹۹۰ ای قدرت می‌گیرد.

اگرچه هواوی جزئیات کاملی از این گوشی را اعلام نکرده است٬ اما آنچه از اندک جزئیات اعلام شده‌ی آن مشخص است٬ شباهت ظاهری آن با گوشی میت ۳۰ پرو ۵ جی است که سال گذشته معرفی شده بود. این دیوایس از دوربین چهارگانه پشتی در یک ماژول گرد بهره می‌برد که برند لایکا در وسط آن نقش بسته است. هواوی همچنین آن را در شش رنگ مختلف مشکی٬ بنفش٬ نقره‌ای٬ سبز و نارنجی عرضه خواهد کرد.

گوشی هواوی میت ۳۰ ای پرو ۵ جی

همانطور که گفته شد٬ این گوشی از چیپستی به نام Kirin 990E 5G قدرت خواهد گرفت. این نخستین باریست که نام آن را می‌شنویم و هنوز به صورت رسمی هواوی از آن رونمایی نکرده است٬ هرچند ما حدس می‌زنیم آن نسخه‌ای با سرعت کلاک پایین‌تر نسبت به کایرین ۹۹۰ معمولی است. این تراشه با یک مودم 5G به نام Balong 5000 5G ٬ IPS 6.0 و یک ماژول امنیتی همراه است. این تراشه همچنین از رم LPDDR5 ٬ حافظه UFS ٬ کیفیت صدای HiFi و ویدیوهای 4K HDR پشتیبانی می‌کند. هواوی قصد دارد این گوشی 5G اقتصادی را ۲۳ اکتبر وارد بازار کند.