هواوی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

گوشی‌های هواوی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس معرفی شدند

گوشی‌های هواوی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس – Huawei Mate 40 , Mate 40 Pro and +Mate 40 Pro معرفی شدند؛ مشخصات فنی و قیمت آن‌ها را در ادامه بخوانید.

علیرغم تحریم‌های ایالات متحده٬ هواوی همچنان به توسعه گوشی‌های هوشمند می‌پردازد و امروز خودش را برای اتفاقی بزرگ آمده کرده است. دقایقی پیش گوشی‌های خانواده میت ۴۰ هواوی در یک رویداد آنلاین رسماً معرفی شدند. شاید مهم‌ترین اتفاق در این گوشی‌ها٬ حضور چیپست ۵ نانومتری پیشرفته Kirin 9000 در زیر قاب آن‌ها است. این تراشه که حاصل جدیدترین دستاورد سخت افزاری شرکت هواوی است٬ در اصل یک تراشه ۵ نانومتری است تا پس از آیفون ٬۱۲ گوشی‌های خانواده میت ۴۰ اولین گوشی‌های اندرویدی بازار باشند که به یک چیپست ۵ نانومتری مجهز می‌شوند.

گوشی‌های خانواده هواوی میت ۴۰

گوشی‌های خانواده هواوی میت ۴۰ با ۳ عضو اصلی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس وارد بازار خواهند شد. علاوه بر این٬ نسخه‌ی ویژه‌ای از آن به نام میت ۴۰ آر اس نیز وجود دارد که گران قیمت‌ترین عضو این خانواده است.

هواوی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

طراحی و نمایشگر

برخلاف سری پی ۴۰ که هواوی فقط نسخه پرو را با یک نمایشگر منحنی همراه کرده بود٬ در خانواده هواوی میت ۴۰ اعضا به یک نمایشگر منحنی مجهز هستند٬ اگرچه میزان انحنای آن‌ها متفاوت است. در این میان نسخه اصلی این سری یک نمایشگر ۶.۵ اینچی Flex OLED با نرخ رفرش ۹۰ هرتزی٬ نرخ سمپلینگ لمس ۲۴۰ هرتزی٬ خمیدگی ۶۸ درجه‌ای و رزولوشن ۲۳۷۶ در ۱۰۸۰ پیکسل را به خدمت گرفته است. این نمایشگر از DCI-P3 HDR نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند کنتراست بهتری را ارائه کند. این گوشی با دوربین سلفی خود٬ می‌تواند سیستم تشخیص چهره ۲ بعدی را فراهم کند.

هواوی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

اما برادر بزرگ‌تر آن٬ گوشی میت ۴۰ پرو هواوی به یک نمایشگر آبشاری با انحنایی به مراتب بیشتر تجهیز شده است. این پنل ۶.۷۶ اینچی Flex OLED با رزولوشن ۲۷۷۲ در ۱۳۴۴ پیکسلی نیز٬ نرخ خمیدگی بیشتر ۸۸ درجه‌ای٬ نرخ رفرش ۹۰ هرتزی و نرخ سمپلینگ لمس ۲۴۰ هرتزی را ارائه می‌کند. این نمایشگر شامل استاندارد +HDR10 می‌شود و می‌تواند محتوا را با کیفیت فوق‌العاده‌ای به نمایش بگذارد. علاوه بر این سیستم دوربین دوگانه سلفی آن قادر به ارائه فناوری تشخیص چهره ۳ بعدی است. در سمت چپ این نمایشگر حفره‌ای عریض برای میزبانی از دو دوربین سلفی به چشم می‌خورد. این درحالیست که حفره روی نمایشگر نسخه معمولی میت ۴۰ کوچک‌تر است. هواوی گوشی‌های جدیدش را به لطف نمایشگری بدون حاشیه و بریدگی بالای صفحه به گونه‌ای طراحی کرده که بتواند در عرض ۷۵.۵ میلی‌متری٬ یک نمایشگر ۶.۷۶ اینچی را بگنجاند. این درحالیست که آیفون ۱۲ پرو مکس اپل نمایشگر ۶.۷ اینچی را در بدنه‌ای با عرض بیشتر ۷۸.۱ میلی‌متری جای داده است.

هواوی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

این گوشی طراحی ساندویچی فلز – شیشه را شامل می‌شود و به لطف تأییدیه IP68 در برابر نفوذ آب٬ گرد و غبار مقاوم است. ضخامت این دیوایس ۹.۱ میلی‌متر بوده و وزن آن ۲۱۲ گرم است. بنابراین این گوشی کمی نسبت به گوشی میت ۴۰ پرو ضخیم‌تر است. هواوی همچنین یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال را نیز در زیر نمایشگر این گوشی پرچمدار گنجانده است که به سرعت قادر به باز کردن قفل صفحه است.

هواوی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

قاب پشتی نسخه‌ی ویژه میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو به شکلی طراحی شده که از هر زاویه‌ای نگاه کنیم٬ یک رنگ متفاوت را می‌بینیم. البته به جز این نسخه٬ هواوی این گوشی‌ها را در دو مدل ساده مشکی و سفید نیز عرضه می‌کند و دو نسخه با بدنه چرمی به رنگ زرد و سبز نیز طراحی شده است. هواوی برای محافظت از بدنه گوشی‌های جدیدش از سرامیک نانو استفاده کرده است که مانند الماس می‌درخشد و مانند یاقوت مستحکم است.

هواوی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

دو طرف بدنه‌ی گوشی میت ۴۰ هواوی حساب به فشار است و می‌تواند نقش دکمه‌های فیزیکی را ایفا کند. این می‌تواند به معنای ارائه یک گوشی کاملاً بدون دکمه از سوی هواوی باشد که از این حیث غول چینی را یک گام جلو‌تر از رقبا می‌اندازد.

مشخصات فنی و امکانات

هواوی میت ۴۰ :

  • نمایشگر ۶.۵ اینچ ۹۰ هرتزی
  • باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ سریع ۴۰ وات

هواوی میت ۴۰ پرو :

  • نمایشگر ۶.۷۶ اینچی ۹۰ هرتزی
  • باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ سریع ۶۶ وات
  • شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات
  • شارژ بی‌سیم معکوس ۵ وات

هواوی میت ۴۰ پرو پلاس :

  • نمایشگر ۶.۷۶ اینچی ۹۰ هرتزی
  • باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ سریع ۶۶ وات
  • شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات
  • شارژ بی‌سیم معکوس ۵ وات

همانطور که گفته شد٬ زیر قاب گوشی‌های میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو هواوی چیپست Kirin 9000 قرار گرفته است. این یک تراشه ۸ هسته‌ای است که در یک فرآیند ۵ نانومتری تولید می‌شود. هسته‌های اصلی این چیپست را Cortex-A77 با سرعت کلاک ۳.۱۳ گیگاهرتزی تشکیل می‌دهد. دو هسته A77 با سرعت کلاک ۲.۰۴ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف‌تر دیگر نیز در این تراشه حضور دارند. پردازشگر گرافیکی آن٬ یک پردازشگر ۲۴ هسته‌ای به نام Mali-G78 است که موفق شده عملکردی بهتر از پردازشگر گرافیکی تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس را در بنچمارک‌ها به نام خود ثبت کند. هواوی می‌گوید این پردازشگر گرافیکی ۶۵ درصد قدرتمندتر از رقیب خود است. سیستم شبکه عصبی این تراشه نیز ۲ برابر سریع‌تر از رقیب اسنپدراگونی است و در عین حال می‌تواند انرژی مقرون به صرفه‌تری را نیز به همراه داشته باشد

هواوی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

به لطف همین توان بالا٬ شما می‌توانید حتی سنگین‌ترین بازی‌های موبایل را نیز خیلی روان و راحت اجرا کنید. علاوه بر این٬ هواوی با اضافه کردن بازخوردهای هپتیک به این گوشی٬ اجازه می‌دهد ویبره‌های درون بازی بتواند لذت گیمینگ در رده کنسول‌های بازی را به شما القا کند.

هواوی می‌گوید این تراشه ۳۰ درصد قدرتمندتر از تراشه A14 Bionic اپل است که شاهد حضور آن در زیر قاب خانواده آیفون ۱۲ هستیم. کایرین ۹۰۰۰ هواوی همچنین به صورت پیشفرض به یک مودم 5G نیز مجهز است. میت ۴۰ پرو از باتری کوچک‌تری نسبت به گلکسی نوت ۲۰ اولترا پلاس ۵ جی سامسونگ بهره می‌برد٬ اما در عین حال می‌تواند عمر باتری به مراتب بالاتری را ارائه کند. سرعت شارژ در گوشی میت ۴۰ پرو و پرو پلاس به ۶۶ وات رسیده است. این درحالیست که گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آيفون ۱۲ پرو مکس به عنوان جدی‌ترین رقبای آن٬ سرعت شارژ ۲۵ و ۲۰ واتی را ارائه می‌کنند. هواوی به تمسخر می‌گوید ۴ سال پیش توانسته شارژ ۲۲.۵ واتی که رقبایش به تازگی از آن استفاده می‌کنند را در گوشی‌های استفاده کند. همچنین این گوشی‌های پرچمدار از شارژ سریع بی‌سیم ۵۵ واتی نیز بهره می‌برند٬ در حالی که دو گوشی رقیب فقط از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند. شارژر جدید هواوی می‌تواند در دمای ۵- درجه سانتی‌گراد نیز کار کند.

هواوی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

گوشی‌های سری میت ۴ به اسپیکرهای قدرتمند استریو با کیفیتی بالا مجهز هستند. یک سیستم سوپر بیس در دل اسپیکرها نیز می‌تواند قدرت کوبش بیس را تا ۱۵۰ برابر بیشتر کند. گوشی میت ۴۰ دارای تأییدیه IP53 است٬ در حالی که دو گوشی میت ۴۰ پرو و پرو پلاس تأییدیه IP68 را ارائه می‌کنند.

در رأس بخش نرم افزاری این گوشی از رابط کاربری EMUI 11 استفاده شده است. هواوی با این رابط کاربری اجازه می‌دهد صفحه نمایش همیشه روشن گوشی خود را سفارشی‌سازی کنید. علاوه بر این هر موقع به صفحه گوشی خود نگاه کنید٬ آن روشن شود. جسچرهای حرکتی جدیدی نیز به گوشی اضافه شده که امکان می‌دهند با حرکت دست خود جلوی دوربین گوشی بتوانید به یک تماس پاسخ دهید٬ در صفحه اسکرول کنید و یا صدا را کم و زیاد کنید. این گوشی‌ها مالتی‌تسکینگ حرفه‌ای تری را نیز برای ارائه دارند که به لطف آن می‌توانید صفحه را به دو بخش مستقل تقسیم کنید و در هر بخش یک اپلیکیشن مجزا را اجرا کنید. علاوه بر این یک اپلیکیشن نیز به صورت پاپ آپ روی صفحه به نمایش درمی‌آید تا در مجموع بتوانید ۳ اپلیکیشن را به صورت همزمان اجرا کنید.

یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی‌ها٬ پشتیبانی از قلم هوشمند Huawei M-Pen 2 است. این یعنی دیگر گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ در گوشی‌های پرچمدار مجهز به قلم هوشمند بی رقیب نخواهند بود. این قلم هوشمند از ۴۰۹۶ سطح فشار پشتیبانی می‌کند و حساس به تیلت است.

هواوی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

هواوی در کنار این گوشی از یک قاب ویژه به نام Ring Light Case نیز رونمایی کرده است که یک رینگ لایت را برای عکاسی شما ارائه می‌کند. این رینگ لایت روی قاب هواوی به صورت تاشو استفاده می‌شود و به بالای صفحه خواهد آمد.

دوربین‌ها

هواوی میت ۴۰ :

  • ۵۰ مگاپیکسلی f/1.9 (واید)٬ فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری
  • ۸ مگاپیکسلی f/2.4 (تله فوتو)٬ فوکوس خودکار تشخیص فاز٬ لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتیکال
  • ۱۶ مگاپیکسلی f/2.2 (اولترا-واید)
  • دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسلی

هواوی میت ۴۰ پرو :

  • ۵۰ مگاپیکسلی f/1.9 (واید)٬ فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری
  • ۱۲ مگاپیکسلی f/3.4 (تله فوتو پریسکوپی)٬ فوکوس خودکار تشخیص فاز٬ لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۵ برابری
  • ۲۰ مگاپیکسلی f/1.8 (اولترا-واید)٬ فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • ToF 3D (تشخیص عمق)
  • دوربین سلفی: دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی + ToF 3D

هواوی میت ۴۰ پرو پلاس :

  • ۵۰ مگاپیکسلی f/1.9 (واید)٬ فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری
  • ۱۲ مگاپیکسلی f/3.4 (تله فوتو)٬ فوکوس خودکار تشخیص فاز٬ لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۳ برابری
  • ۸ مگاپیکسلی f/4.4 (تله فوتو پریسکوپی)٬ فوکوس خودکار تشخیص فاز٬ لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۱۰ برابری
  • ۲۰ مگاپیکسلی f/2.4 (اولترا-واید)٬ فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • ToF 3D (تشخیص عمق)
  • دوربین سلفی: دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی + ToF 3D

گوشی‌های هواوی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با یک حسگر بزرگ مجهز هستند. هر دو این گوشی‌ها دارای یک دوربین اولترا واید نیز هستند که می‌تواند زوم بدون افت کیفیت تا چند برابر را ارائه کند. سیستم دوربین این گوشی‌ها می‌تواند با ترکیب زوم دیجیتالی و آنالوگ٬ تا ۷۰ برابر روی تصاویر زوم کند. عکاسی در شب با Night Mode در این گوشی‌ها کاملاً لذت‌بخش است. هواوی می‌گوید این دستاورد به خاطر استفاده از یک حسگر با اندازه‌ای بزرگ ممکن شده است٬ در حالی که گوشی‌های رقیب نمی‌توانند چنین عملکردی را ارائه کنند. هواوی مطابق انتظار در ساخت سیستم دوربین گوشی‌های خود با برند معتبر Leica همکاری داشته است. حاصل این همکاری قرار گرفتن نام برند لایکا در وسط ماژول گرد دوربین روی قاب پشتی این گوشی‌ها است.

هواوی میت ۴۰ ٬ میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

استفاده از یک فناوری جدید دوربین اولترا واید دوگانه به هواوی اجازه داده است بتواند عکاسی با عرض ۱۰۰ درجه‌ای را چه در دوربین پشتی و چه جلویی این گوشی‌ها امکان پذیر کند. تصاویر فوق عریضی که توسط این دوربین‌ها گرفته می‌شوند٬ به لطف یک سیستم ضد اعوجاج به هیچ عنوان دفورمه نخواهند شد و در عین حال جزئیات و رنگ‌ها را نیز به نمایش می‌گذارند. این دوربین اولترا واید در شب نیز می‌تواند عکس‌هایی کاملاً شفاف و روشن را ثبت کند.

دوربین گوشی‌های سری هواوی میت ۴۰ همچین مجهز به فناوری Super steady shot است که می‌تواند فیلمبرداری بدون هرگونه لرزش را در اختیار شما قرار دهد. شما همچنین می‌توانید ویدیوهایی با فرمت XD Fusion HDR Video را ضبط کنید تا رنگ و کنتراست به بهترین شکل ثبت شوند. گوشی شما قادر است به صورت هوشمندانه حرکت سوژه را دنبال کند تا مطمئن شود فوکوس از روی آن برداشته نشود. قابلیت دیگر٬ Dual-View نام دارد. به لطف این قابلیت شما می‌توانید به صورت همزمان با دوربین‌های پشتی و جلویی گوشی خود به ضبط ویدیو بپردازید تا حس و حال خودتان را نیز هنگام دیدن یک صحنه٬ ثبت کنید. از دیگر ویژگی این دوربین می‌توان به ضبط ویدیوهای اسلوموشن ۲۴۰ فریم بر ثانیه‌ای اشاره کرد.

P40

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بابا ۲۰ بار اینو معرفی کردین 😂

  2. لطفا ویدیو مراسم رو بزارید برای دانلود