جعبه گشایی آیفون ۱۲ مودم Snapdragon X55

جعبه گشایی آیفون ۱۲ مودم Snapdragon X55 در زیر قاب آن را تأیید می‌کند

ویدیویی از جعبه گشایی آیفون ۱۲ اپل – Apple iPhone 12 در اینترنت منتشر شده که به حضور مودم Snapdragon X55 کوالکام در زیر قاب آن اشاره دارد.

یکی از گمانه‌زنی‌ها نسبت به این که چرا اپل و کوالکام توانستند دعوای حقوقی خود را حل و فصل کنند٬ این بود که اپل به فناوری 5G کوالکام نیاز خواهد داشت. اکنون یک ویدیو منتشر شده از کالبدشکافی آیفون ۱۲ تأیید می‌کند که اپل از مودم 5G اسنپدراگون X55 شرکت کوالکام در زیر قاب نخستین آیفون های 5G خودش استفاده کرده است.

آنچه جالب توجه است٬ استفاده اپل از مودم قدیمی‌تر اسنپدراگون ایکس ۵۵ در حالیست که کوالکام اوایل سال ۲۰۲۰ از مودم اسنپدراگون ایکس ۶۰ خودش رونمایی کرده بود. مودم X60 با توجه به اینکه مبتنی بر فناوری پردازش ۵ نانومتری تولید می‌شود (مودم X55 با فناوری ۷ نانومتری تولید می‌شود)٬ مصرف انرژی بهینه‌تری را نیز ارائه می‌کند.

بر اساس آزمون‌های باتری منتشر شده در سایت ٬Tom’s Guide استفاده از اینترنت 5G باتری آیفون ۱۲ را می‌بلعد و شارژدهی آن نسبت به زمانی که از اینترنت LTE استفاده می‌کنید٬ حدود ۲ ساعت کمتر خواهد بود. با این حال MacRumors گزارش می‌دهد که این احتمال وجود دارد اپل بتواند در آیفون‌هایی که سال آینده تولید می‌کند٬ از مودم مدرن‌تر X60 استفاده کند.

گفته می‌شود این اعتماد اپل به کوالکام می‌تواند موقتی و از روی اجبار باشد. اپل در سال ۲۰۱۹ تأیید کرد که بخش تجارت مودم گوشی‌های هوشمند شرکت اینتل را به ارزش ۱ میلیارد دلار خریداری کرده است. اینطور تصور می‌شود که اپل می‌تواند در آینده مودم‌های 5G خودش را در کارخانجات اینتل توسعه ببخشد و در محصولات آینده‌ی خود استفاده کند. این به معنای سودآوری بیشتر و اتکای کمتر به تولیدکنندگان دیگر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*