واکسن کرونا

چین واکسن کرونا را به 60 هزار نفر تزریق کرد

طبق اعلام یک مقام وزارت علوم و فناوری چین، واکسن کرونا این کشور به 60 هزار نفر تزریق شد که هیچ یک از آنها دچار عوارض جانبی شدید نشده‌اند.

تیان بائوگو، یکی از مقامات وزارت علوم و فناوری چین اعلام کرد واکسن کرونا را به 60 هزار نفر تزریق کردیم که تا امروز هیچ یک از آنها دچار عوارض جانبی شدید نشدند. وی افزود 13 واکسن کرونا چینی اکنون در آزمایشات بالینی قرار دارند که ما را از حیث تولید واکسن نسبت به سایر کشورهای جهان در سطح بالاتری قرار می‌دهد.

جزئیات آزمایش واکسن کرونا چین

تیان بائوگو در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در مراحل اولیه آزمایشات بالینی واکسن کووید 19 در چین شاهد برخی از عوارض جانبی خفیف نظیر درد و تورم در محل تزریق بودیم و در برخی افراد نیز تب گذرا را مشاهده کردیم، اما اکنون که آزمایشات به مرحله سوم رسیده‌اند، تمام عوارض جانبی خفیف توسط محققان مورد کنترل قرار گرفته و تاکنون هیچ واکنش جانبی شدیدی را مشاهده نکردیم.

این مقام وزارت علوم و فناوری چین در ادامه تاکید کرد قصد داریم تا پایان سال جاری 610 میلیون دوز واکسن کروناویروس خودمان را به تولید برسانیم که البته ظرفیت تولید این واکسن را در سال آینده برای پاسخگویی به نیاز تمام کشورها افزایش خواهیم داد. در همین راستا وانگ ون بین، سخنگوی وزارت امورخارجه چین اعلام کرد چین برای تولید واکسن کرونا در حال رقابت با زمان است و زمانی که واکسن آماده و تولید شود، به عنوان یک کالای عمومی در تمام کشورها عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. چین 60 هزار روح را به خاک سیاه نشاند ….

  2. بدبخت از اون 60 هزار نفر. نمیدونن چه عوارض جانبی داره تو بدنشون. سریع ترین واکسنی که تو تاریخ واسه یه بیماری ساخته شده 4 سال طول کشیده حالا واسه کورونا میخان کمتر از یساله تولیدش کنن…..

  3. یعنی واقعا دیگه با این واکسن کرونا درمون میشه تموم؟؟

  4. کاش به ایرانم برسه ای خدا

  5. هروقت ب دست ما رسید حسابه ن اینکه الان خوشحالی کنیم بگیم چین واکسن داره

  6. خودشون این بیماریو ساختن واکسنشم از اول داشتن فقط میخاستن مردمو الوده کنن