پروژه انیشتین ، کرتانای مایکروسافت را هوشمند تر و گسترده تر خواهد کرد

ظاهرا مایکروسافت قصد دارد تا دستیار هوشمند صوتی خود ( کرتانا یا Cortana ) را در قالب یک پروژه هوش مصنوعی با نام ” انیشتین ” هوشمند تر از قبل سازد.منبع این خبر که خبرگزاری رویترز می باشد همچنین اعلام کرده که مایکروسافت می خواهد کرتانا را در قالب یک اپلیکیشن جداگانه برای اندروید و iOS هم منتشر سازد.

حدود یک سالی از عمر دستیار صوتی مایکروسافت و حضور آن در ویندوزفون می‌گذرد و اخیرا نیز اعلام شده که ورژن جدیدی از آن در ویندوز 10 به کار گرفته خواهد شد. حالا یکی از افراد آشنا به این پروژه خبر داده که در مرحله بعد مایکروسافت قصد دارد کرتانا را به شکل یک نرم افزار کاملا مستقل برای گوشی‌های آیفون و اندرویدی نیز ارائه کند.

cortana-1

«اریک هورویتز» (E. Horvitz) یکی از مدیران ارشد بخش تحقیقات مایکروسافت در مصاحبه ای با رویترز اظهار داشته که “تکنولوژی مربوط به خواندن و درک ایمیل‌های کاربران نقشی بزرگ در ورژن بعدی کرتانا خواهد داشت که در پاییز جاری منتشر خواهد شد.”

ایده ارائه کرتانا در دستگاه‌های رقیب مایکروسافت ادامه ای بر سیاست جدید «ساتیا نادلا» (S. Nadella) در راستای حضور هر چه بیشتر در پلتفرم‌های غیرویندوزی است. رویترز می‌گوید که این حضور می‌تواند در ایجاد بازارهای جدید و ارتباط هر چه بیشتر با کاربران تأثیر بسزایی داشته باشد.

کرتانا هم اکنون قادر است که مدت‌ها پس از خواندن یک ایمیل و اطلاع‌یافتن از برنامه پرواز کاربر، زمان حرکت به سمت فرودگاه را یادآوری کند. کرتانا می‌تواند زمان پرواز، محل قرارگیری گوشی (به وسیله جی‌پی‌اس) و شرایط ترافیک را کنترل و زمان حرکت به سمت فرودگاه را به کاربر بگوید.مایکروسافت اعتقاد دارد که هیچ کدام از این توانایی‌ها به تنهایی یک تحول محسوب نمی‌شوند، تا زمانی که یک هوش مصنوعی بتواند این مراحل را به یکدیگر پیوند دهد و یک خروجی کاربردی و صحیح ارائه کند.

هورویتز می‌گوید که فعالیت‌های آلبرت انیشتین بر روی ارتباط میان فضا و زمان و نبوغ وی پیرامون این دو مقوله، سبب نامگذاری پروژه مخفی مایکروسافت بوده است.

منبع : reuters

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*