فهرست تازه‌ترین توصیه های کووید 19 مرکز CDC آمریکا منتشر شد

فهرست تازه‌ترین توصیه های کووید 19 مرکز CDC آمریکا منتشر شد

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC)، اخیرا جدیدترین توصیه های کووید 19 خود را منتشر کرده که شامل 6 اصل اساسی برای مقابله با ویروس مرگبار کرونا می‌شود.

تازه‌ترین توصیه های کووید 19 از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) منتشر شد. این مرکز شامل محققان و دانشمندان برجسته‌ای می‌شود که از زمان شروع پاندمی کووید 19، دائما به دنبال راهنمایی عموم مردم در مورد این بیماری مرگبار دستگاه تنفسی بوده‌اند.

این توصیه‌ها با عنوان «نحوه انتشار ویروس کرونا» منتشر شده‌اند و شامل 6 اصل اساسی برای محافظت از خود و دیگران در برابر بیماری کووید 19 می‌شوند. در واقع متخصصان CDC تلاش کرده‌اند تا در اقدام اخیر خود، ساده‌ترین اصول بهداشتی و قوانین موجود برای مقابله با پاندمی کرونا را که تا به امروز مورد تایید دانشمندان قرار گرفته‌اند، به صورت خلاصه در اختیار عموم مردم قرار دهند.

مرکز کنترل بیماری‌ها تاکید می‌کند که بیماری کووید 19، بیش از هر روش دیگری از طریق ذرات تنفسی در هوا پخش می‌شود و پوشیدن ماسک، هم از پخش شدن ذرات تنفسی ما در محیط جلوگیری کرده و هم از ورود ذرات تنفسی دیگران به سیستم تنفسی ما پیشگیری می‌کند.

جدیدترین توصیه های کووید 19

این مرکز از ابتدای پاندمی کرونا صفحه‌ای مجازی با همان عنوان نحوه انتشار ویروس کرونا را مدیریت می‌کرد و تازه‌ترین توصیه های کووید 19 مجموعه CDC هم در این صفحه قرار گرفته‌اند. متخصصان در میان این توصیه‌ها تاکید کرده‌اند که ویروس کرونا بیشتر از همه در فواصل نزدیک بین افراد منتقل می‌شود و باید توجه داشته باشیم که ذرات بیماری‌زای مورد نظر در هوا باقی می‌مانند.

فهرست تازه‌ترین توصیه های کووید 19 مرکز CDC آمریکا منتشر شد

دانشمندان مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا می‌گویند که در مورد انتقال بیماری کووید 19 از طریق سطوح آلوده، نگرانی کمتری نسبت به روش دیگر انتقال، یعنی جابه‌جایی ذرات تنفسی بیماری‌زا از افراد مبتلا به افراد سالم، وجود دارد. به این ترتیب توصیه شده که عموم مردم توجه بیشتری به حفظ فاصله دو متری بین یکدیگر داشته باشند و عمده نگرانی آن‌ها به جای تمیز نگه داشتن سطوح، روی استفاده از تجهیزات محافظتی مانند ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی متمرکز باشد.

شش توصیه مهم و اساسی مرکز CDC

  • در صورت امکان، همیشه 2 متر از دیگران فاصله داشته باشید؛ می‌توان گفت که این مسئله مهم‌ترین مورد در میان توصیه های کووید 19 موجود بوده و به خوبی از انتقال ذرات ویروسی بین افراد جلوگیری می‌کند.
  • وقتی دیگران در اطراف شما حضور دارند، دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانید؛ این کار خطر انتقال بیماری بین افراد در فاصله‌های نزدیک را کم کرده و میزان ذرات آلوده پخش شده در هوا را هم کاهش می‌دهد.
  • دستان خود را دائما با آب و صابون بشویید؛ این شستشو باید حداقل 20 ثانیه طول بکشد و اگر آب و صابون در دسترس شما نبود، می‌توانید از مواد ضد عفونی کننده‌ای که شامل حداقل 60 درصد الکل می‌شوند، استفاده کنید.
  • تا حد امکان از حضور در فضاهای بسته شلوغ خودداری کرده و مطمئن شوید که هوای آزاد بیرون، به خوبی در فضای بسته‌ای که در آن هستید جریان دارد؛ به صورت کلی قرار گرفتن در محیط‌های باز و حفظ جریان مداوم هوای آزاد در محیط‌های بسته خطر قرار گرفتن در معرض ذرات تنفسی آلوده را کاهش می‌دهد.
  • در صورت بیمار شدن در خانه بمانید و از تماس داشتن با سایرین خودداری کنید.
  • به صورت مداوم سطوح پر تماس را تمیز کرده و با مواد مناسب ضد عفونی کنید.

پاندمی کرونا واقعی است!

اما نکته آخری که متخصصان روی آن تاکید می‌کنند، باور به واقعی بودن پاندمی اخیر است؛ در کمال تعجب افراد زیادی وجود دارند که از اساس این همه‌گیری را انکار می‌کنند و هیچ توجهی به توصیه های کووید 19 منتشر شده ندارند. شاید شما هم از اطرافیان خود تئوری‌های توطئه مختلفی را شنیده باشید که از دخالت دولت‌ها، کشورها و یا سازمان‌های مختلف در انتشار ویروس کرونا صحبت می‌کنند.

با این وجود مطمئنا پس از گذشت 10 ماه از گزارش اولین مورد ابتلا به کووید 19 در چین، در اطراف خود با کسی آشنا هستید که به این بیماری مبتلا شده است؛ وجود این افراد به ما یادآور می‌شود که پاندمی کرونا واقعی بوده و نه تنها احتمال آلودگی هرکدام از ما به آن وجود دارد، بلکه خطر مرگ حقیقت ترسناکی است که در برخی موارد ابتلا گریبان گیر افراد می‌شود.

به این ترتیب توصیه شده که بدون توجه به تئوری‌های توطئه موجود، توصیه های کووید 19 منتشر شده را جدی گرفته و با رعایت این اصول ساده و در عین حال موثر، جان خود و دیگران را از خطر بیماری ناشناخته اخیر حفظ کنیم. مطمئنا این پاندمی هم به موقع خود پایان می‌یابد و طولی نخواهد کشید که وقوع آن به خاطره‌ای عجیب یا تلخ در حافظه ما مبدل خواهد شد.

پس تا آن زمان لطفا توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته، ماسک بپوشید و در کنار شستن مداوم دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*