پنل اولد با تراکم 10000

سامسونگ پنل اولد با تراکم 10000 پیکسل بر اینچ ساخت

سامسونگ اخیرا موفق شد تا یک پنل اولد با تراکم 10000 پیکسل بر اینچ بسازد که انقلابی جدید در نمایشگرها محسوب می‌شود.

مهندسان سامسونگ در همکاری با محققان دانشگاه استنفورد به تازگی موفق شدند تا یک نمایشگر با بالاترین تراکم پیکسلی در دنیا را تولید کنند. این پنل که از نوع OLED است دارای تراکم پیکسلی 10000 پیکسل بر اینچ است.

در این نمایشگر از یک لایه فوق نازک پنل خورشیدی استفاده شده که حاصل آن دستیابی به یک معماری جدید برای ساخت نمایشگر OLED شد. در تئوری این فناوری را می‌توان برای ساخت نمایشگر تلوزیون، هدست واقعیت مجازی و گوشی استفاده کرد.

در این نوع نمایشگرها به دلیل تراکم بالای پیکسل‌ها دیگر از اثر درب خبری نیست؛ اثر درب به حالتی گفته می‌شود که در آن مرز بین پیکسل‌ها و ریزپیکسل‌ها در تصویر مشخص می‌شوند. این پدیده در تمامی هدست‌های واقعیت مجازی دیده می‌شود، چرا که چشم تنها چند سانتی‌متر با نمایشگر فاصله دارد.

در هر صورت معماری جدید ساخت پنل OLED برای حذف نور سفید یک لایه نازک از جنس نقره دارد که با یک لایه فلز بازتاب دهنده‌ دیگر جفت شده و خواص بازتابی را تغییر می‌دهد. همچنین سبب طنین اندازی برخی رنگ‌های خاص می‌شود. حاصل این طراحی رسیدن به یک نمایشگر با تراکم پیکسلی بالا بدون فدا کردن روشنایی است.

البته ساخت پنل اولد با تراکم 10000 پیکسل بر اینچ به تنهایی کافی نیست، بلکه سامسونگ باید بتواند راهی برای تامین انرژی محاسبات سنگین هنگام پردازش تصویر برای نمایش روی این پنل پیدا کند. شمار بالای پیکسل‌ها نیز به ماژول کنترل‌کننده بسیار قدرتمندی دارد همچنان مشخص نیست که آیا سخت افزارهای فعلی قادر به پاسخ گویی نیاز آن هستند یا خیر.

در حال حاضر سامسونگ بزرگترین و برترین سازنده پنل‌های نمایشگر در دنیا محسوب می‌شود تولیداتش را ضمن استفاده از محصولات خود، برای ساخت دیگر کالاها به کمپانی‌های دیگر همچون اپل و هواوی نیز می‌فروشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سامسونگ تلویزیون هاش کیفیت پایینی دارند تو این چند سال هیچ پیشرفتی نداشته فقط تلویزیون های LCD بوده که مدام اسم براش عوض کرده و فریبکاری و…. رشد کیفیتی چندانی نسبت به نسل قبلی خودشون نشون نمی‌دهند این تلویزیون های QLED سامسونگ و فقط کلمه Q رو به پنل LED اضافه کرده والسلام، سامسونگ پول برندشو میخوره و الکی قیمت هاش بالاس….

    • تلویزیون های سامسونگ خیلی هم با کیفیت هستند و عمرشونم طولانیه تو چشم نداری ببینی چون عشق برندهایی بنجل چینی مثل شیاهولو ، هوافیق خخخ ترو کور کرده

    • پول خرید تلویزیونهای سامسونگ رو نداری و میسوزه جایی که نباید بسوزه
      11 سال برند برتر تلویزیون بوده و هست و کل دنیا نمیدونن و توی مغز کل!فقط میدونی
      همیشه پنل های گوشیهای سامسونگ مقام اول رو میارن و باز سال بعدش با معرفی گوشی جدیدش این مرزها رو جابه جا میکنه