اپل آیفون 12 پرو گلد - iPhone 12 Pro

بررسی آیفون 12 پرو گلد ؛ طراحی جذاب و قدرت در یک قاب

گوشی آیفون 12 پرو گلد – iPhone 12 Pro از پرچمداران جدید اپل است که در طرح طلایی، به شدت خوش‌دست و جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد.

بالاخره انتظارها به پایان رسید و حدود یک هفته پیش، گوشی‌های سری آیفون 12 در چهار مدل مینی، ساده، پرو و پرو مکس به بازار آمدند تا شرکت اپل امسال نیز در گردونه رقابت اسمارت‌فون‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

بررسی آیفون 12 پرو

اپل آیفون 12 پرو گلد - iPhone 12 Pro

در این مدت کوتاه، نقدها و نظرات بسیاری درباره این گوشی‌ها توسط رسانه‌های تکنولوژی منتشر شده‌اند و همه آن‌ها به نحوی از قدرت سخت‌افزاری قوی چیپ A14 Bionic تعریف کرده‌اند؛ پردازنده ۵ نانومتری اپل، که به علاوه قابلیت دسترسی به اینترنت 5G سرعتی برابر با پردازنده‌های رایانه شخصی اینتل دارد!

اما جدای از قدرت اجرایی و باتری نه‌چندان قوی، ظاهر آیفون 12 پرو گلد چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی آیفون 12 پرو گلد

اپل آیفون 12 پرو گلد - iPhone 12 Pro

برای ساخت یک گوشی، مواد زیادی وجود دارند که می‌توانند در ساخت و طراحی آن مورد استفاده شرکت‌ها قرار بگیرند، اما اپل برای آیفون 12 بدنه‌ای از جنس فلز ضد خش را در نظر گرفته است. دکمه‌های ولوم، و پاور همچنان در سمت راست دستگاه و روی بدنه‌ای تخت قرار گرفته که آن‌ها را برای استفاده راحت و به اصطلاح خوش‌دست‌تر می‌کند.

اپل آیفون 12 پرو گلد - iPhone 12 Pro

طبق اعلام رسمی شرکت اپل، در تبلیغات گوشی آیفون 12 پرو گلد گفته شده که رنگ این گوشی بسیار روشن طراحی شده است؛ چیزی که با توجه به عکس‌های گذاشته شده، ظاهرا بیشتر شبیه به ترکیبی از رنگ برنز و طلا به نظر می‌رسد و چندان هم روشن نیست. همچنین جای اثر انگشت مانند سایر رنگ‌ها روی طرح گلد این گوشی نیز می‌ماند و باید پس از مدتی استفاده آن را پاک کرد.

اگر این مدت اخبار مربوط به گوشی‌های هوشمند و بخصوص اپل را دنبال کرده باشید، قطعا راجب محافظ سرامیکی به کار رفته در خانواده آیفون 12 شنیده‌اید؛ ویژگی خاصی که آیفون 12 پرو نیز از آن بی‌بهره نیست. این محافظ، همانطور که از اسمش هم پیداست، از ترکیب گلس و سرامیک ساخته شده که به گفته شرکت اپل، آن را تا ۴ برابر مقاوم‌تر از گلس به کار رفته در گوشی آیفون 11 می‌کند.

اپل آیفون 12 پرو گلد - iPhone 12 Pro

به هر حال شما می‌توانید به اپل اعتماد کرده و آزادانه از گوشی خود استفاده کنید، یا اینکه برای اطمینان خاطر یک محافظ گلس دیگر را نیز روی آن قرار دهید. البته برای دیدن تست ضربه این گوشی، بد نیست نگاهی به این ویدئو داشته باشید.

همچنین لازم به ذکر است که این محافظ سرامیکی برای نمایشگر گوشی استفاده شده، و در قسمت پشت آیفون 12 پرو، محافظ خاصی به جز گلس استفاده نشده است. با این حال بهتر است بدانید که حالت تخت این گوشی، به نحوی مقاومت آن را بالاتر می‌برد. همچنین در پشت این گوشی زیر لایه گلس و قاب طلایی رنگ، قابلیت الکترومغناطیسی شارژ مگ‌سیف نیز قرار دارد که بدون نیاز به متصل کردن کابل به گوشی، تنها با قرار دادن پنل مخصوص روی آن دستگاه را شارژ می‌کند.

اپل آیفون 12 پرو گلد - iPhone 12 Pro

همچنین لوگو اپل در پشت آیفون 12 پرو گلد مانند یک سایه قرار گرفته است؛ چراکه بدون وجود نور، به سختی دیده می‌شود و چندان روشن نیست.

به علاوه، به هیچ نمی‌توانیم جعبه کوچک دوربین‌های آیفون 12 پرو گلد را نادیده بگیریم. دوربین‌هایی که از سه سنسور اصلی، اولترا واید و تله فوتو تشکیل شده‌اند اما در کنار آن‌ها، یک سنسور کوچک‌تر نیز توجه افراد را جلب می‌کند. به هر حال یکی از دلایلی که افراد گوشی خود را ارتقا می‌دهند داشتن دوربین پیشرفته است، و این سنسور اضافه شده درواقع همان پیشرفتی است که iPhone 12 Pro نسبت به محصول سال گذشته داشته است. قرار دادن یک سنسور عمق سنج یا به اصطلاح LIDAR شاخصه جدیدی است که به استفاده از ویژگی واقعیت افزوده (AR) در گوشی‌های iPhone 12 کمک کرده و در مدل گلد ظاهر جالبی را دارد.