افزایش درآمد هواوی

افزایش درآمد هواوی با وجود شرایط تحریمی

به‌رغم محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت آمریکا، آمارهای تازه از افزایش درآمد هواوی در 9 ماه ابتدایی امسال نسبت به سال 2019 خبر می‌دهند.

تحریم‌های ایالات متحده، برخی از فعالیت‌‌های تجاری هواوی به‌ویژه در زمینه گوشی های هوشمند را مختل کرده؛ اما کمپانی چینی مصمم به باقی ماندن در عرصه رقابت است. این را از پیشرفت‌های تکنولوژیکی و عملکرد مالی آن می‌توان درک کرد. طبق آماری که این کمپانی برای سه چارک اول سال 2020 منتشر کرده، در این مدت 671.3 میلیارد یوان (حدود 100 میلیارد دلار) درآمد داشته است؛ یعنی افزایش 9.9 درصدی درآمد هواوی در قیاس با مدت مشابه پارسال!

حاشیه سود خالص کمپانی هم در این بازه زمانی، رشد 8 درصدی را نشان می‌دهد. چنین نتایجی مطابق انتظارات هواوی؛ ولی برخلاف پیش‌بینی تحلیلگران است.

علاوه بر شرایط تحریمی، هواوی در اثر همه‌گیری ویروس کرونا هم تحت فشار بوده و حتی همین حالا، برخی از فعالیت‌های اجرایی و تولیدی آن با چالش روبه‌رو است. اما مقامات کمپانی می‌گویند با وجود تمام مشکلات، چاره‌ای جز انجام تعهد خود به مشتریان و تامین‌کنندگان نداریم.

افزایش درآمد هواوی به لطف فناوری ICT

هواوی از تجارت‌های مختلفی کسب درآمد می‌کند و نگاهش فقط به بازار گوشی های هوشمند نیست. مثلا در حال حاضر این کمپانی از توانمندی خود در حوزه ICT بهره می‌برد که شامل فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی (AI)، رایانش ابری (cloud) و 5G می‌شود.

افزایش درآمد هواوی

این کمپانی در حال ارائه راهکارهای اجرایی و اپلیکیشن‌های صنعتی است و همراه با شرکای زیادی به توسعه شبکه 5G می‌پردازد. هواوی در این خصوص می‌گوید:

«امروزه ICT بنیاد جوامع مدرن را تشکیل می‌دهد و پشتوانه توسعه پایدار اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی است. هواوی باور دارد که پیشرفت سریع و سالم در صنعت ICT با اتکا به همکاری جهانی و اعتماد متقابل حاصل می‌شود. پس ما به همکاری نزدیک با شرکای جهانی خود ادامه می‌دهیم تا با وجود مشکلات پیش‌رو، فناوری‌های نوآورانه و مفید برای کاربران ایجاد کنیم.»