بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید معرفی شد؛ با قدرتمندترین هایپرکار بوگاتی آشنا شوید

بوگاتی بولاید – Bugatti Bolide به عنوان قدرتمندترین هایپرکار تاریخ بوگاتی معرفی شد. در ادامه با مشخصات این هایپرکار پیست محور بوگاتی آشنا می‌شویم.

شرکت بوگاتی در نهایت پس از انتشار تیزرها و خبرهای متعدد از هایپرکار جدید خود به نام بولاید – Bolide پرده برداشت. نسبت وزن به قدرت این هایپرکار ترسناک بوگاتی فقط 0.67 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار است. بوگاتی بولاید در وضعیت فعلی در قالب یک طرح آزمایشی و تحقیقاتی ساخته شده است و هدف بوگاتی از ساخت این خودرو این بود تا نتیحه طراحی یک خودرو بسیار سبک وزن با موتور 16 سیلندر 8 لیتری را مشاهده کند. در همین رابطه استفان وینکلمن، مدیرعامل بوگاتی اعلام کرد بولاید یک محصول با 4 چرخ، موتور، گیربکس، فرمان و دو صندلی لوکس است.

مشخصات بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید در حقیقت دارای بالاترین سطح پرفورمنس در میان سایر محصولات این برند محسوب می‌شود و ترکیبی از پیشرانه 16 سیلندر شیرون با حداقل بدنه و حداکثر داون فورس است. این موتور می‌تواند قدرتی برابر با 1850 اسب بخار و گشتاور 1850 نیوتن‌متر را به تولید برساند که ارقامی بسیار قابل توجه است. اگر این قدرت را با وزن 1240 کیلوگرم بوگاتی بولاید ترکیب کنید، آن وقت پرفورمنس این هایپرکار با خودروهای فرمول یک یکسان خواهد بود.

بوگاتی بولاید

طراحان بوگاتی با استفاده از عناصری چون تیتانیوم و تکنولوژی‌های پیشرفته، قطعات هوافضای تیتانیومی با تکنولوژی پرینت سه بعدی، ترمزهای سرامیکی و فیبر کربن زیاد در مونوکوک و سایر قسمت‌ها توانستند مقدار زیادی از وزن این خودرو را کاهش دهند. شرکت بوگاتی این هایپرکار را سریع‌ترین، خشن‌ترین و سبک‌ترین خودرو مفهومی تاریخ معاصر معرفی کرده است. این خودرو از لحاظ تئوری قادر است به سرعت بیش از 500 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

بوگاتی بولاید

طبق شبیه‌سازی‌هایی که شرکت بوگاتی انجام داده است، ابرخودرو بوگاتی بولاید می‌تواند ظرف مدت 2.17 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت، ظرف مدت 4.36 ثانیه از صفر به 200 کیلومتر بر ساعت، ظرف مدت 7.37 ثانیه از صفر به 300 کیلومتر بر ساعت و ظرف مدت 20.16 ثانیه از سرعت صفر تا 500 کیلومتر بر ساعت برسد.

بوگاتی بولاید

طبق اعلام بوگاتی شتاب جانبی این خودرو نیز 2.8 جی است. بوگاتی مدعی است محصول جدید این شرکت فقط ظرف مدت 3 دقیقه و 07.1 ثانیه قادر است دور پیست لمانز را طی کند و رکورد آن در نوربرگ رینگ هم 5 دقیقه و 23.1 ثانیه خواهد بود. ورودی هوای روی سقف این خودرو باعث می‌شود تا بوگاتی بولاید به چنین رکوردهای چشمگیری دست پیدا کند.

بوگاتی بولاید

هنگامی که این خودرو با سرعت کم در حال حرکت است، سطح این ورودی هوا روی سقف نرم خواهد بود، اما در سرعت‌های بالاتر برخی از حباب‌ها بالا خواهند آمد و ضریب درگ آیرودینامیکی را تا 10 درصد کاهش خواهند داد که باعث می‌شود نیروی بالا برنده دماغه 17 درصد کاهش یابد. طراحان جریان هوای بال عقب را نیز بهینه کرده‌اند. در سرعت 320 کیلومتر در ساعت داون فورس در بال عقب به 1800 کیلوگرم خواهد رسید و در بال جلو نیز این رقم 800 کیلوگرم خواهد بود.

بوگاتی بولاید

همانطور که در ابتدا اشاره شد این خودرو یک محصول آزمایشی و تحقیقاتی است. در همین رابطه یکی از اعضای هیئت‌مدیره بوگاتی عنوان کرد ما هایپرکار بولاید را به این دلیل ساخته‌ایم تا به این پرسش پاسخ دهیم هایپرکار پیست محور بوگاتی چگونه خواهد بود؟ این خودرو از پیشرانه 16 سیلندر و حداقل ساختار بدنه با پرفورمنسی بی‌نظیر بهره می‌برد که ترکیب آنها پرفورمنسی هیجان‌انگیر را ارائه خواهد داد و آن موقع می‌توان قدرت پیشرانه 16 سیلندر را حس کرد.

بوگاتی بولاید

طبق اعلام بوگاتی در حال حاضر تصمیمی برای تولید این خودرو گرفته نشده است، اما احتمال دارد این خودرو به تولید برسد و به ما در تمامی هایپرکارهای پیست محور تبدیل شود.