سامسونگ گلکسی واچ 3 تیتانیوم

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ 3 تیتانیوم

تا همین اواخر، سری Galaxy Watch 3 یک مدل پریمیوم کم داشت تا بتواند با رقبایی مانند اپل واچ و هواوی واچ GT2 پرو رقابت کند. سامسونگ گلکسی واچ 3 تیتانیوم اما این خلا را پر می‌کند.

شرکت سامسونگ یکی از بازیگران اصلی در بازار گجت های پوشیدنی است و ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch با سیستم عامل Tizen از محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌روند. سامسونگ گلکسی واچ 3 تیتانیوم دارای جعبه بزرگ‌تری از مدل معمولی است و یک بند فلزی مشکی دارد. دانه‌های زنجیر این بند، قابل جداسازی هستند تا برای مچ دست همه کاربران، اندازه باشد. ابزار ساده‌ای هم برای کمک به تنظیم بند، درون جعبه یافت می‌شود.

همان‌طور که از نامش پیداست، بدنه ساعت ساختار تیتانیومی دارد. این ماده سه برابر قوی‌تر از فولاد ضد زنگ و در عین حال، بسیار سبک‌تر است. مثلا نسخه 45 میلی‌متری همین ساعت (بدون بند)، فقط 42.9 گرم وزن دارد؛ در حالی که با ساختاری از فولاد ضد زنگ، وزن نسخه 45 میلی‌متری به 53.8 گرم و وزن نسخه 41 میلی‌متری به 48.2 گرم می‌رسد.

سامسونگ گلکسی واچ 3 تیتانیوم

بند فلزی ساعت اما تعادل وزن را برقرار می‌کند؛ به طوری که اگر آن را با یک بند چرمی جایگزین کنید، سامسونگ گلکسی واچ 3 تیتانیوم خیلی سبک می‌شود. ناگفته نماند که این ساعت هوشمند فقط در سایز بزرگ‌تر (45 میلی‌متری) موجود است و منتظر نسخه 41 میلی‌متری آن نباشید.

یکی دیگر از تفاوت‌های مدل Titanium وجود لایه‌ای اکسیده روی آن است که مانع زنگ زدن و تماس مستقیم با پوست بدن می‌شود. بنابراین آن را باید یک ساعت ضد حساسیت بدانیم. در سوی مقابل، فولاد ضد زنگ معمولا آلیاژ نیکل درون خود دارد که پوست بعضی افراد، به آن واکنش آلرژیک نشان می‌دهد.

قیمت سامسونگ گلکسی واچ 3 تیتانیوم

شاید تنها مشکل، همین باشد. گلکسی واچ 3 که در تابستان امسال عرضه شد، با قیمتی حدود 330 یورو (نسخه 45 میلی‌متری) قابل خریداری است؛ اما قیمت مدل تیتانیومی به 630 یورو می‌رسد!

این مبلغ در رقابت با اپل، منطقی به نظر می‌رسد؛ ولی وقتی با هواوی واچ جی تی 2 پرو قیاس کنیم که 250 یورو قیمت دارد، خیلی گران است.

البته باید در نظر داشت که درباره بهترین اسمارت واچ مبتنی بر Tizen OS صحبت می‌کنیم؛ ساعتی با عملکرد سریع و قابلیت‌های فیتنس پرشمار که نماینده‌ای شایسته برای سامسونگ در بازار گجت های پوشیدنی است.