نمایشگر رول شونده TCL

نمایشگر رول شونده TCL میتواند انقلابی در دنیای موبایل رقم بزند+ویدیو

تی سی ال به جای یک صفحه نمایش موبایلی تاشو، از پنل‌هایی رونمایی کرده که به طرفین جمع می‌شوند. نمایشگر رول شونده TCL قابل تشبیه به نسخه الکترونیکی طومارهای کاغذی است.

گوشی های منعطف برای رفع یک مشکل خاص متولد شدند: سایز! کاربران دستگاهی می‌خواهند که در عین داشتن صفحه نمایش بزرگ، به راحتی قابل حمل باشد و در دست جا شود. تاکنون سامسونگ، هواوی، موتورولا، رویول و یکی دو کمپانی دیگر، گوشی منعطف روانه بازار کرده‌اند؛ ولی شاید هیجان‌انگیزتر از همه آن‌ها، نمایشگر رول شونده TCL باشد.

بزرگ‌ترین مشکلی که گوشی های منعطف دارند (علاوه بر دوام‌پذیری)، این است که در حالت تاشده یک شکاف بین دو قسمت آن‌ها باقی می‌ماند. این نه تنها باعث ورود گرد و خاک و اجسام خارجی می‌شود؛ بلکه ظاهر خوبی هم به دستگاه نمی‌دهد.

نمایشگر رول شونده می‌تواند این مشکل را رفع کند؛ چون اصلا نیازی به تاشدن یا باز و بسته شدن آن (مثل یک کتاب) نیست. در عوض مانند یک کرکره، گسترده شده و بعد هم با رول شدن به داخل قسمتی از دستگاه، جمع می‌شود. هم‌اکنون این فناوری تجاری شده و LG از آن در تلویزیون‌های رول شونده استفاده می‌کند؛ اما تی سی ال می‌خواهد این نوع نمایشگر را در ابعاد کوچک‌تر و جیبی عرضه کند.

ویدیویی هم منتشر شده است که یک گوشی مجهز به نمایشگر رول شونده TCL را نشان می‌دهد. سایز این موبایل 4.5 اینچی می‌تواند به 6.7 اینچ افزایش یابد. ناگفته نماند که مانند پنل‌های تاشو، نوع رول شونده نیز با دو طراحی می‌آید: رول به سمت بالا برای کشیده‌تر شدن گوشی یا رول به طرفین برای تبلتی شدن!

البته فعلا نباید منتظر ورود چنین دستگاهی به بازار موبایل باشیم؛ شاید زودترین زمان قابل تصور، سال آینده میلادی باشد.

نمایشگر رول شونده TCL

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*