کارت گرافیک اینتل Iris Xe MAX

کارت گرافیک اینتل Iris Xe MAX مخصوص لپ تاپ رونمایی شد

مشخصات کارت گرافیک اینتل Iris Xe MAX اعلام شد. محصول اینتل برای لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت طراحی شده و با بازی‌های 1080p سازگار است.

همانطور که اینتل بازار پردازنده‌ها را در اختیار دارد، اخیرا تلاش کرده سهم خود را در صنعت کارت گرافیک نیز افزایش دهد. به تازگی اطلاعات دقیقی از کارت گرافیک اینتل Iris Xe MAX منتشر شد. این سری از کارت‌های گرافیکی، برای محصولات ارزان قیمت شامل اولترابوک‌ها، لپ تاپ‌های میان رده و محصولات هیبریدی طراحی شده‌اند.

تراشه گرافیکی اینتل Iris Xe MAX بر اساس معماری 10 نانومتری و با فناوری SuperFin توسعه یافته است. کارت گرافیک مجزای اینتل با 4 گیگابایت حافظه LPDDR4X همراه شده است که پهنای باند آن‌ها به 68 گیگابایت در ثانیه می‌رسید. این کارت گرافیک همچنین از فناوری ویژه‌ای به نام Deep Link بهره می‌برد که چندین قابلیت ترکیبی را شامل می‌شود.کارت گرافیک اینتل Iris Xe MAX

به گفته‌ی تولید کننده، Iris Xe Max می‌تواند وظایف را با پردازنده گرافیکی مجتمع (iGPU) موجود در پردازنده‌های تایگر لیک به اشتراک بگذارد. در این صورت، قدرت گرافیکی دستگاه از ترکیب قدرت پردازنده گرافیکی مستقل و iGPU خواهد بود.

در واقع کارت گرافیک اینتل با قابلیت Deep Link به ترکیب قدرت پردازنده‌های گرافیکی می‌پردازد. البته این ادغام شامل بازی‌ها نشده و بیشتر برای افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند مناسب خواهد بود. در مواقعی نظیر پردازش‌ هوش مصنوعی، ساخت و ادیت ویدیو و استفاده از برنامه‌های مهندسی، ویژگی Deep Link مورد استفاده خواهد بود. در این حالت، زمان رمزگذاری ویدیو بسیار کاهش خواهد یافت.

فراتر از آن، اینتل قابلیت دیگری را به نام Dynamic Power Share معرفی کرده که پیش از این در محصولات انویدیا و AMD وجود داشت. این قابلیت باعث بهینه سازی و ایجاد هماهنگی میان CPU و GPU می‌شود.

سرعت کارت گرافیک اینتل Iris Xe MAX به طور کلی بالاتر از GeForce MX350 ارزیابی می‌شود. اینتل در تولید آن تمرکز ویژه‌ای روی قابلیت‌های هوش مصنوعی و رمزگذاری ویدیو داشته است. تراشه گرافیکی اینتل در زمینه گیمینگ نیز حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. به گفته شرکت سازنده، این تراشه می‌تواند اکثر گیم‌های سطح بالا را با رزولوشن 1080 و نرخ 30 فریم رندر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کارت گرافیک اندازه GT 1030 بیشتر قدرت نداره

    زیاد گرافیک قدرتمندی نیست، هر چند پردازنده از 3770 هم قوی تره!

    با سپاس