فناوری لنز جمع شونده دوربین

شیائومی به فناوری لنز جمع شونده دوربین دست پیدا کرد

شیائومی به فناوری لنز جمع شونده دوربین دست پیدا کرد. این فناوری دیافراگمی با روشنایی ۳۰۰ برابر بیشتر را به دوربین گوشی‌ها می‌آورد.

ژنگ ژوژونگ٬ مدیر بخش گوشی موبایل شیائومی در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت از یک فناوری دوربین جدید کشف شده توسط متخصصانش خبر داد. این فناوری یک لنز جمع شونده دوربین با دیافراگم بزرگ است. بر اساس گزارش‌ها٬ این فناوری است که در دوربین‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود و به طور مستقل فناوری دوربین تلسکوپی را شکل می‌دهد. بزرگ‌ترین تفاوتی که این فناوری به ارمغان میاورد٬ جلوه‌های اپتیکال بهتر در یک اندازه‌ی محدود است.

فناوری لنز جمع شونده دوربین چه به ارمغان میاورد؟

داده‌هایی که این مدیر اجرایی ارائه کرده٬ نشان می‌دهد حجم نور دریافتی به لطف این دیافراگم فوق بزرگ تا ۳۰۰ برابر افزایش پیدا خواهد کرد. با معرفی یک فناوری لرزشگیر جدید٬ تصویر پایدارتر می‌شود. علاوه بر این٬ وضوح تصویر تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر این فناوری به مرحله‌ی کوچک‌سازی رسیده است و می‌توان از آن در گوشی‌های موبایل استفاده کرد. مدیر شیائومی می‌گوید در آینده‌ای نزدیک کاربران می‌توانند با این فناوری ملاقات کنند.

شیائومی همچنین ادعا می‌کند در میان ۵۰ کشور و منطقه٬ جزو ۵ گوشی‌ساز برتر است. محصولات این شرکت در ۴۷ بازار مهم جهان حضور دارند و حجم فروش آن‌ها به ۶۲.۴ میلیون دستگاه رسیده است. متوسط محدوده قیمت گوشی‌های بالارده این شرکت اکنون به ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو رسیده است که به نظر می‌رسد امسال تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده باشد. انتظار می‌رود قیمت محدوده گوشی‌های بالای ۷۰۰ یورو شیائومی با افزایش ۳۰۰ درصدی همراه شود.

شیائومی امسال فقط بیش از ۱۰ میلیارد یوان در بخش تحقیق و توسعه خود سرمایه‌گذاری کرده است. در حال حاضر حق اختراع‌های ثبت شده غول چینی از ۱۶ هزار پتنت فراتر رفته است که از این تعداد ۵۵ درصد در چین و ۴۵ درصد در سطح جهانی ثبت شده‌اند. این شرکت ۳ هزار و ۲۰۰ حق اختراع مرتبط با استاندارد 5G را نیز به نام خود ثبت کرده است. شیائومی در نظر دارد ۱۰ مرکز جهانی تحقیق و توسعه جدید را راه اندازی کرده و ۵ هزار مهندس را استخدام کند. بدین ترتیب سرمایه‌گذاری تحقیقاتی آن‌ها افزایش میلیاردی را تجربه خواهد کرد.

اطلاعات به دست آمده از یک فعال حاضر در صنعت نشان می‌دهد شیائومی چند فناوری جدید را در آینده‌ای نزدیک به تولید انبوه خواهد رساند. این فناوری‌ها عبارتند از:

  • فناوری دوربین درون نمایشگر
  • فناوری شارژ سریع ۲۰۰ وات
  • گوشی‌های تاشو به داخل
  • نمایشگر 2K گوشی‌های هوشمند

این افشاگر همچنین ادعا می‌کند شیائومی امسال قصد ندارد نسخه‌ی جدیدی از گوشی‌های سری Mi MIX را عرضه کند. وی می‌گوید امسال منتظر یک گوشی سری میکس نباشید٬ اطلاعاتی از تولید انبوه این خانواده در دست نیست.