گوشی شیائومی می ۱۰ اولترا

گوشی شیائومی می ۱۰ اولترا برخلاف ادعای سازنده با ۱۲۰ وات شارژ نمی‌شود

بررسی‌ها نشان می‌دهد گوشی شیائومی می ۱۰ اولترا – Xiaomi Mi 10 Ultra برخلاف آنچه سازنده ادعا می‌کند با توان ۱۲۰ وات شارژ نمی‌شود و کمتر از این میزان است!

ظاهراً گوشی شیائومی می ۱۰ اولترا برخلاف ادعای سازنده با سرعت ۱۲۰ وات شارژ نمی‌شود. بررسی کنندگان سایت Androdiauthority دریافته‌اند که این ادعا خلاف واقع است. آن‌ها هم تلفن هوشمند شیائومی و هم آداپتور شارژ آن را بررسی کرده‌اند.

اگر به خاطر داشته باشید در طول رویداد معرفی گوشی Xiaomi Mi 10 Ultra این شرکت ادعا کرده بود گوشی خود با آداپتور شارژی که در داخل جعبه‌اش قرار دارد٬ با توان ۱۲۰ وات شارژ می‌شود. اما آزمایش و سنجش واقعی این گوشی٬ نشانگر توان فقط ۸۰ وات است.

ممکن است متخصصان شیائومی در آزمایشگاه‌های خود موفق شده باشند به توان شارژ ۱۲۰ وات رسیده باشند٬ اما در شرایط واقعی حداکثر قدرت آن ۹۲.۳ وات است و به محض رسیدن به این رقم٬ توان به ۸۶.۴ وات می‌رسد و گوشی نیز می‌تواند ۸۰.۱ وات را دریافت کند. شارژ کامل این گوشی در ۲۱ دقیقه انجام می‌شود٬ در حالی که فقط ۳ دقیقه لازم است که شارژ باتری آن با حداکثر دمای ۴۳.۸ درجه سانتی‌گراد به ۲۵ درصد برسد. با رسیدن شارژ باتری به ۷۰ درصد٬ دما به حالت عادی باز می‌گردد.

علیرغم توان شارژ عالی ۸۰ وات٬ آزمایش‌ها نشان می‌دهند وقتی گوشی با توان ۵۰ وات شارژ می‌شود هم فقط ۲۹ دقیقه برای رسیدن به شارژ کامل و ۵ دقیقه برای رسیدن به شارژ ۲۵ درصد نیاز است. و از همه مهم‌تر٬ حداکثر دما در این توان ۳۹.۱ درجه سانتی‌گراد است. این نشان می‌دهد همه‌ی صحبت‌هایی که در مورد رکورد توان شارژ زده می‌شود٬ بیش از آنکه واقعیت داشته باشد٬‌ یک ابزار بازاریابی است. با این حال در مقایسه با شارژرهای ۱۸ وات جهش قابل توجهی رخ داده است. اگر از یک شارژر ۱۸ وات گوشی می ۱۰ اولترا را شارژ کنید٬ شارژ کامل این گوشی ۶۸ دقیقه طول خواهد کشید. می ۱۰ اولترا به یک باتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است.