واکسن کرونا , شرکت فایزر

واکسن کرونا شرکت فایزر با تاثیرگذاری 90 درصدی تولید شد

شرکت داروسازی فایزر از آماده‌سازی واکسن کرونا خبر داد و اعلام کرد این واکسن تا بیش از 90 درصد بدن انسان را در برابر کروناویروس ایمن می‌کند.

شرکت داروسازی آمریکایی فایزر با همکاری شرکت آلمانی بایون تک، واکسن کرونا را تولید کرده است. این شرکت امروز اعلام کرد واکسن تولیدی‌اش قادر است تا بیش از 90 درصد، بدن انسان را در برابر کروناویروس ایمن کند و به این ترتیب به یکی از ایمن‌ترین و تاثیرگذارترین واکسن‌های تولیدی تاکنون برای بیماری کووید 19 تبدیل شده است. این واکسن در دو نوبت به افراد تزریق می‌شود و پس از آن در برابر ویروس کرونا، مصونیت ایجاد می‌شود.

شرکت داروسازی آمریکایی فایزر برای ساخت این واکسن خود، آزمایش‌های گسترده‌ای را روی حدود 40 هزار نفر در 6 کشور جهان انجام داد و در روزهای آتی نیز مجوز تولید را از سازمان‌های نظارت بر کیفیت دارو در آمریکا درخواست می‌کند. در همین حال، آلبرت بورلا، مدیرعامل کمپانی فایزر می‌گوید یک روز عالی برای علم و بشریت در تاریخ جهان رقم خورده است و این شرکت با دستیابی به این واکسن به نقطه عطفی در روند تولید واکسن کرونا رسیده است.

واکنش‌ها به تولید واکسن کرونا شرکت فایزر

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به آماده‌سازی این واکسن واکنش نشان داد و در یک توییت با اشاره به عالی و بزرگ بودن این خبر، نوشت واکسن کروناویروس در راه است و گزارش‌ها از تاثیرگذاری 90 درصدی آن حکایت دارد. جو بایدن، رئیس جمهور بعدی آمریکا هم به شرکت pfizer تبریک گفت و به اهمیت استفاده از ماسک و در پیش بودن نبردی طولانی برای مقابله با همه‌گیری کرونا اشاره کرد. یکی از مسئولان ارشد سازمان جهانی بهداشت هم تولید موفقیت‌آمیز واکسن کروناویروس در شرکت فایزر را قدمی بزرگ جهت تغییر مسیر همه‌گیری کووید 19 دانست. به گفته وی، این واکسن می‌تواند تا ماه مارس 2021 وضعیت پاندمی کرونا را به کلی تغییر دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. درود بر آمریکای بزرگ