ماهواره 6G

نخستین ماهواره 6G جهان با موفقیت به فضا پرتاب شد

چین نخستین ماهواره 6G جهان را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. این ماهواره در شرایطی پرتاب شد که شبکه 5G تنها در برخی از کشورها قابل دسترس است.

چین نخستین کشوری است که موفق شده ماهواره 6G را به فضا پرتاب کند. البته به غیر از چین چند  شرکت دیگر نیز مشغول کار روی نسل جدید شبکه ارتباطات هستند. ماهواره پرتاب شده فعلا در حال آزمایش است و تا عملی شدن این پروژه مدتی طول خواهد کشید.

به گفته دانشگاه علم و فناوری الکترونیک چین نخستین ماهواره اینترنت 6G جهان توسط راکت Long March 6 به سمت فضا پرتاب شده است. نام این ماهواره از دانشگاه چینی الهام گرفته شده است. این مورد آزمایشی یکی از ۱۳ ماهواره‌ای است که تا کنون توسط این راکت از مرکز پرتاب ماهواره Tianyan در چین به فضا فرستاده شده.ماهواره 6G

هدف از ارسال این ماهواره 6G ، حمل بار ارتباطی و آزمایشات مربوط به بارگیری تراهرتز برای ارتباط فرستنده و گیرنده خواهد بود. یکی از اساتید دانشگاه مربوطه در این مورد اعلام کرد:

این ماهواره ۷۰ کیلوگرمی نخستین تایید فنی ارتباطات تراهرتز در فضا شناخته می‌شود.

در اعلامیه دانشگاه از عملکرد ماهواره به سنجش از راه دور بلایای طبیعی اشاره شده است. ارتباطات تراهرتز یکی از تکنولوژی های اصلی در زمینه توسعه شبکه محسوب می‌شود. از مزایای این فناوری باید از سرعت بالای انتقال ‏ اطلاعات نام برد.

طبق پیش‌بینی‌ها شبکه ماهواره 6G احتمالاً تا ۱۰ برابر سریع تر از شبکه 5G خواهد بود. از طرفی در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان استفاده از تجهیزات 5G چینی ممنوع است. ارسال ماهواره 6G به فضا خبر خوبی در این حوزه محسوب می‌شود اما استفاده عمومي از آن سال‌های زيادي زمان خواهد برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*