مک بوک پرو M1

تاریخ فروش و قیمت مک بوک پرو M1 مشخص شد

نخستین MacBook Pro با پردازنده سیلیکون اپل یک مدل 13 اینچی است. مک بوک پرو M1 می‌تواند اپ‌های MacOS، آی او اس و  iPadOS را اجرا کند؛ ضمن اینکه قدرت پردازش بیشتری از لپ تاپ های نسل قبل دارد.

این مک بوک پرو جدید یکی از سه دستگاهی است که از چیپ M1 قدرت می‌گیرند. همین ویژگی، آن را بسیار قدرتمندتر و حرفه‌ای تر کرده؛ تا جایی که به ادعای اپل، عملکردی نزدیک به 8 برابر بهتر از آخرین مدل مک بوک پرو دارد و سرعت گرافیک آن هم 5 برابر بیشتر است.

مک بوک پرو M1

کمپانی کوپرتینویی، شارژ باتری آن را برای 17 ساعت وبگردی و 20 ساعت پخش ویدیو کافی می‌داند؛ ادعایی که آن را به دارنده بیشترین دوام باتری در بین دستگاه‌های Mac تبدیل می‌کند.

درون مک بوک پرو  ام 1 میکروفون‌هایی با کیفیت استودیویی و دوربین فیس تایم تعبیه شده است. یک تاچ بار هم دارد: همان نمایشگر باریک لمسی که در بالای کیبورد بسیاری از مدل‌های مک بوک دیده‌ایم.

از دیگر امکانات دستگاه باید به دو درگاه Thunderbolt/USB 4، اس‌اس‌دی حداکثر 2 ترابایتی، رم 16 گیگ، تاچ آی‌دی، سیستم خنک‌کننده اکتیو و پشتیبانی از وای فای 6 اشاره کنیم. قابلیت امنیتی Secure Enclave و سیستم عامل macOS Big Sur را هم نباید از قلم بیندازیم.

قیمت مک بوک پرو M1

مک بوک پرو با چیپ ام 1 از هفته آینده عرضه خواهد شد؛ ولی مشتریان می‌توانند در همین هفته برای خرید آن از اپل استور اقدام کنند. البته اصلا ارزان نیست و قیمت این لپ تاپ از 1299 دلار آغاز می‌شود. برای ورود به بازار، مک بوک ایر و مک مینی جدید هم آن را همراهی می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*